Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Naprawa klapki recyrkulacji Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

byłem - widziałem. podziwiam, że na tym chłodzie jeszcze walczyłeś. w ogóle plastiki nie lubią zimna i pękają.

ciekawe kto jest taki szpec, żeby silniczek wymienił bez demontażu deski :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co połamałem to Chyba moja nieuwaga - ciemno już było. Ten element maskujący musiał wejść "pod deskę", a powinien się o nią opierać niejako "od przodu". Po położeniu deski należy go spod niej wysunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

byłem - widziałem. podziwiam, że na tym chłodzie jeszcze walczyłeś. w ogóle plastiki nie lubią zimna i pękają.

ciekawe kto jest taki szpec, żeby silniczek wymienił bez demontażu deski :lol:

 

Ja jem taki szpec:) Może to przez te moje chude szkitki;)

 

Zapytam tak tylko, czy jest tu też taki pechowiec jak, który zakupił Scenica w automacie?

http://megane.com.pl/topic/36406-automat-wyskakuje-komunikat-o-sprawdzeniu-skrzyni/page__p__280494__fromsearch__1#entry280494

Edytowane przez moby_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak... racja :lol:

po 10 kwietnia (wypłata) kupię silniczek i DORO :o

 

EDYTA:

dziś niespodziewanym sumptem stała sie rzecz niesłychana. kolega z innego forum podczas naszego kieleckiego spota stwierdził, że ma ze sobą jego uszkodzony silniczek, a rzekomo mój terkota inaczej. więc stwierdził, że zamienimy zębatki w silniczku, ba napewno u mnie inna się uszkodziła. tak więc padło hasło - rwiemy deskę!

deska wyrwana w 10 minut, wyjęty silniczek i zonk - uszkodzona ta sama zębatka. no to pechunio wielkie :o

wymyśliłem, że trzeba wstawić ten ząbek z milimetrowej blachy i jak najgłębiej go osadzić w kółeczku. senior spotkania zrobił to perfekcyjnie.

silniczek poskładany i działa bez zastrzeżeń

brałem udział w odkręceniu tej najgorszej śruby silniczka. nie wyobrażam sobie, jak to można zrobić bez zdjęcia deski :o

 

 

20120324007.jpg

c0d086bb89934d73.jpg

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blaszka była wciśnięta na maxa - ile można było. dodatkowo zabezpieczona dwoma klejami. całość oszlifowana i dopasowana jak prawdziwy ząb. jeszcze na koniec smar do plastików.

ile wytrzyma to nie wiem. nie haczy, pracuje cicho.

wszystko było tak szybko, że nie zdążyłem porobić fotek gotowej zębatki :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam! Wczoraj i ja zdecydowałem się na desperacki krok wyciągniecia tego silniczka. U mnie on po prostu nie działał, klapka pozostała w pozycji otwartego obiegu i nie reagowała na przycisk z panela. Jak się później okazało silniczek był całkowicie sprawny, zębatki całe i chyba po prostu coś nie stykało (być może we wtyczce, cholera wie). Fakt faktem, że jednak wyciągnąłem ten silniczek.

 

Dla tych, którzy chcą się za to zabrać polecam położyć się na podłodze tak, aby głowa była przy pedałach a nogi na siedzeniu pasażera. Wówczas manipulujemy lewą ręką, co fizycznie (ze względu na zgięcie łokcia) jest dużo bardziej dogodne niż leżąc na progu i kręcąc prawą. Prawdę mówiąc, gdy dłoń już się zmęczy, można w tej pozycji odczekać kilka minut bez żadnego uszczerbku, tylko podłożyć sobie coś pod głowę<piwko> Ja mam wersję bez podłokietnika, więc może to był klucz do sukcesu, nie wiem czy podłokietnik da się aż tak do tyłu odsunąć.

 

Ciekawa rzecz: mój silniczek był produkcji Valeo i już na 13V (tak wywnioskowałem z nalepki). Auto mam od nowości, więc nie mógł być wymieniany wcześniej. Scenic rocznik 2006, tuż przed liftem.

 

Pozdrawiam!

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!