Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielna wymiana łączników stabilizatora?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Objaw jest taki, że przy skręconych kołach (np. przy zawracaniu) na nierównej nawierzchni lub zjeżdżania z krawężnika słuchać stuki w zawieszeniu.Domyślam się więc, że mogą to być (choć nie muszą)łączniki stabilizatora.Łożyska kolumny wymieniane więc odpadają.

Po obejrzeniu mocowań rzeczonych łączników, robota czyli ich wymiana nie wygląda na zbyt skomplikowaną.Mam jako takie pojęcie, ale nie jestem mechanikiem.Pytam więc znawców tematu.

Czy to bułka z masłem, czy zanim to wymienię zdążę się napocić i nawrzucać "mięsa"?

Jakieś sugestie w celu ułatwienia wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana to: lewarek > zdjęcie koła > wymiana łącznika. Sama wymiana ogranicza się do odkręcenia dwóch nakrętek. Jeśli przegub łącznika zacznie obracać się z nakrętką, trzeba go skontrować ampulem lub kluczem płaskim (zależnie jaki to łącznik, jakiego producenta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem jak Ci poszło, ale dzisiaj ta prosta czynność pochłonęła mi 2,5godz. na wymianę jednego łącznika. Na drugi, zabrakło mi sił ;) Górna nakrętka przy amortyzatorze, odkręciła się bezproblemowo. Dolna, przy stabilizatorze, niestety trzymała jak przyspawana. Niestety, w takim przypadku, nakrętka obraca się razem z przegubem łącznika. Kontrowanie ampulem od strony nakrętki, można sobie wsadzić w d... Obmyknie się przy pierwszej próbie. Ostatecznie odłamałem łącznik od jego przegubu (tak że został jedynie bolec z kulką)i zacisąłem go "żabką". Nawet ta metoda nie dała od razu rezultatu, ale koniec końców, pozbyłem się dziadostwa.

Tym razem, kupiłem inne łączniki, kontrowane płaskim kluczem od strony przegubu i mam nadzieję, że następna wymiana będzie łatwiejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dokładnie jak Ty.Wyrwałem(właściwie nie użyłem zbyt dużej siły)łączniki z przegubów tak,że zostały same kulki.Zacisnąłem na nich morsa i odkręciłem kluczem 16.Dotyczyło to jednak dolnych śrub.Górne odkręciłem używając pistoletu pneumatycznego(mogłem korzystać z warsztatu kolegi).

Również kupiłem takie łączniki jak twoje ,z możliwością łatwiejszego (późniejszego) demontażu.

Czas pracy ok.50 min. z przerwą na papierosa,ale tylko dlatego że mogłem korzysystać z warsztatu i narzędzi.

Przy okazji zauważyłem,że osłona przegubu zewnętrznego do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 lata później...

Witam, nie chce zakładać nowego tematu bo mam tylko jedno pytanie, a że dotyczy ono drążka stabilizacyjnego postanowiłem napisać tutaj. Możecie powiedzieć mi co jest nie tak u Mnie w samochodzie, że podczas wymiany łącznika stabilizatorów, sam drążek stał w pozycji nie zmienionej a nie szedł czy pchał się w góre jak to być powinno, przynajmniej tak mi się wydaje? Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 6 lat później...

Witam!!!,

mam do wymiany łączniki . Czy wiecie może z jakim momentem należy dokręcać nakrętki  żeby nie uszkodzić przegubów? W Toyocie miałem to rozpisane a jeśli chodzi o Renault to nie mam zielonego pojęcia.

Edytowane przez bilion11
błąd gramatyczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!