Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielna wymiana łączników stabilizatora?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Objaw jest taki, że przy skręconych kołach (np. przy zawracaniu) na nierównej nawierzchni lub zjeżdżania z krawężnika słuchać stuki w zawieszeniu.Domyślam się więc, że mogą to być (choć nie muszą)łączniki stabilizatora.Łożyska kolumny wymieniane więc odpadają.

Po obejrzeniu mocowań rzeczonych łączników, robota czyli ich wymiana nie wygląda na zbyt skomplikowaną.Mam jako takie pojęcie, ale nie jestem mechanikiem.Pytam więc znawców tematu.

Czy to bułka z masłem, czy zanim to wymienię zdążę się napocić i nawrzucać "mięsa"?

Jakieś sugestie w celu ułatwienia wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana to: lewarek > zdjęcie koła > wymiana łącznika. Sama wymiana ogranicza się do odkręcenia dwóch nakrętek. Jeśli przegub łącznika zacznie obracać się z nakrętką, trzeba go skontrować ampulem lub kluczem płaskim (zależnie jaki to łącznik, jakiego producenta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem jak Ci poszło, ale dzisiaj ta prosta czynność pochłonęła mi 2,5godz. na wymianę jednego łącznika. Na drugi, zabrakło mi sił ;) Górna nakrętka przy amortyzatorze, odkręciła się bezproblemowo. Dolna, przy stabilizatorze, niestety trzymała jak przyspawana. Niestety, w takim przypadku, nakrętka obraca się razem z przegubem łącznika. Kontrowanie ampulem od strony nakrętki, można sobie wsadzić w d... Obmyknie się przy pierwszej próbie. Ostatecznie odłamałem łącznik od jego przegubu (tak że został jedynie bolec z kulką)i zacisąłem go "żabką". Nawet ta metoda nie dała od razu rezultatu, ale koniec końców, pozbyłem się dziadostwa.