Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja - sprężarka cyklicznie się wyłą


Rekomendowane odpowiedzi

Może chodzi o to że nagrzane przewody stają się bardziej elastyczne, ale skoro jest to stały przypadek i męczy się z tym masa użytkowników nie tylko samochodów renault, to myślę że nie możliwe by tylu osobom coś nie łączyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie taki układzik jak na załączniku (jest to prawidłowe ciśnienie) i wepnij go do wtyczki czujnika i posprawdzaj przy różnych temperaturach jeżeli będzie dobrze to problem jest w czujniku ciśnienia lub z samym ciśnieniem.

post-3001-1277141482_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez spokoj a to dlatego ze nie ma upałów.

 

Dzwoniłem wczoraj do ASO, przedstawiłem sprawę, i dowiedziałem się, że przyczyną takiego zachowania może bć nawet zanieczoszczona chłodnica - temperatura silnika jest zbyt wysoka co powoduje w 1-ej kolejności wyłączanie sprężarki. Po wtóre zanieczyzczenie samego skraplacza.

 

Ja w poniedziałek będę kontrolował czynnik (3 lata nie uzupełniany) co pozwoli mi albo wykluczyć albo utwierdzić jego winę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też konsultowałem temat w ASO, przyczyną może być (i najprawdopodobniej jest) zawór rozprężny. Kupiłem w ASO nowy przewód skraplacz - parownik w którym jest zamontowany tez że zawór. Jestem umówiony na sobotę z mechanikiem na wymianę, napiszę efekty.

 

A teraz ciekawostka: Nowy przewód z oringami i presostatem (cały moduł gotowy do montażu) kosztuje w ASO 550 PLN, sam presostat 540 PLN - niezła kalkulacja, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż sprawdzę dzisiaj ceny w Dialogys.

Ale za robociznę wymiany przewodu zapłacisz dużo więcej niż za presostatu.

 

[ Dodano: 2010-06-25, 21:29 ]

Dzisiaj uzupełniłem czynnik. Okazało się, że miałem 330g - czyli brakowało 220g. Jak przyjda upały powyżej 30st. to się okaże czy sprężarka nadal będzie cykać na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - zobaczymy jak to będzie. Ja się podzielę swoimi spostrzeżeniami a Ty swoimi :-)

 

Cztając manual MR o klimatyzacji w części dotyczącej jej diagnostyki można się dowiedzieć, iż akumulator ma znaczenie dla prawidłowego działania klimatyzacji:

 

kontrolaklim.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj u mnie był upał - termometr w lusterku pokazywał od 36 do 32 st i mam już wyniki swojej wymiany. Układ klimy pracuje na pewno dużo wydajniej, nawet przy w/w temperaturze zewnętrznej podczas jazdy po mieści z kratki wydobywało się powietrze o temp od 6 do 2 stopni - w zależności od prędkości jazdy. Niestety "cykanie" sprężarki nie ustąpiło całkowicie. Na pewno wyłącza się rzadziej ale się wyłączała.

Zauważyłem że dzieje się tak teraz tylko na postoju i to po szybszej (bardziej dynamicznej) jeździe wcześniej, jak jadę w stylu emeryta to po zatrzymaniu na światłach - nie "cyka", jak trochę przycisnę i zatrzymam się to "cyka". Cykanie też ustępuje - czasem cyknie 4 razy i się załączy czasem 10 i też się załączy, nie jest tak że "cyka" wiecznie.

 

Wygląda mi to na związek z temperaturą silnika (lub płynu chłodniczego). Podczas jazdy - chłodzenie przepływającym powietrzem na postoju tylko wentylator. Na desce pięć kresek stoi jak drut więc wielkich wahań nie ma. Może trzeba płyn chłodniczy zmienić, auto 5 lat już prawie 150 tyś i pewnie ma oryginalnie zalany (ja nie zmieniałem a pierwszy właściciel pewnie też nie). Hmmm ..... ciężki orzech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu się nie wymienia tylko dolewa. Zgadza się?

 

Wygląda mi to na związek z temperaturą silnika

 

Tak wygląda. A z temperaturą silnika ściśle jest związane ciśnienie panujące w przewodach. Powiedz, wymieniałeś filtr przeciwpyłkowy? Jeśli tak, to na jakiś markowy? Możesz zdradzić na jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem tu w którymś wątku że w jakiejś instrukcji (pewnie MR) producent zaleca wymianę płynu chłodzącego po 4-5 latach lub 120 tyś, podobno traci on swoje właściwości, a układ chłodzenia się "zamula" szczególnie nagrzewnica i kanaliki w bloku silnika, więc na pewno nie zaszkodzi spuścić stary płyn, zalać wodą destylowaną, rozgrzać silnik i trochę pogazować, spuścić wodę i zalać nowym płynem.

 

Filtr pp zmieniałem miesiąc temu, założyłem filtrona ok. 50 PLN - to już drugi taki sam, poprzedni dobrze sie spisał więc nie kombinowałem z innymi.

 

Nic, podłączę laptopa do gniazda diagnostycznego i pojeżdżę trochę po upałach. Mam interfejs ELM i parę programów typu scanmaster, jakąś temperaturę pokazują (nie wiem czy to jest płynu czy silnika) więc poobserwuję jej wahania podczas jazdy i zatrzymania oraz ile wynosi kiedy wywala sprężarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że dzieje się tak teraz tylko na postoju

U mnie ten objaw ukazuje się tylko na postoju, na biegu jałowym.

Słuchaj, czy czyściłeś (przedmuchiwałeś) u siebie chłodnice, tą główną i tą od klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnice klimy (skraplacz) wymieniałem na nowy w kwietniu z powodu nieszczelności - skorodowało jedno z gniazd połączeniowych. Chłodnicy płynu chłodzacego nigdy nie czyściłem.

 

[ Dodano: 2010-06-30, 19:00 ]

AnTurek a jak u ciebie w upale po dobiciu środka, wyleczył się układ czy nadal cyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o chłodnice powietrza, tą pierwszą od zderzaka. Ponoć jej stan zabrudzenia ma też znaczenie w zakresie pracy sprężarki.

 

Mam jeszcze jedno pytanie: Czy włącza ci się drugi bieg wentylatora? Czy potrafisz to stwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!