Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie pytanko panowie, klima manualna, szczelna, ciśnienie w spoczynku ponad 4 bary a nie chodzi, po podłączeniu do Clipa wyskakuje błąd czujnika ciśnienia płynu?

Czy to błąd czujnika ciśnienia klimy czy coś innego?

Czujnik wymieniony na nowy, oczywiście pożałowałem i kupiłem zamiennik zrobiony przez małe chińskie rączki, czy on może być przyczyną?

Bezpiecznika nie sprawdzałem, wtyczki na kompresorze też, jutro się za to zabiorę..

Proszę o rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie w aso okazało się, że winowajcą jest wtyczka do sprężarki. Klima działa i nie mam z nią już żadnych problemów. Sprawdzić panowie, bo po zimie może być kiepsko. W tej chwili moja klima nie śmiga z racji tej wtyczki, czas kupić używkę i przelutować.

 

Odpowiedź na pytanie kr35is

Według mnie jest to czujnik temp płynu chłodzącego. Sprawdź wskazówkę płynu jak się zachowuje, chociaż słyszałem, że wskazówka potrafi normalnie wskazywać, ale w komputerze źle wskazuje temperaturę. Chyba, że chodzi o ciśnienie w układzie klimatyzacji to w takim razie jak staniesz od przodu auta po lewej stronie chłodnicy na rurce jest czujnik od klimy, presostat czy jakoś tak. Ja już z własnego doświadczenia wiem, że lepiej raz zapłacić w aso (chociaż ceny swoje mają) niż jeździć po mechanikach, którzy nie znają się na renówkach i tracić kasę. Moja walka z klimatyzacją przekroczyła ok 1500 zł wyrzuconych w błoto. Serwis dopiero rozwiązał problem, łączny koszt aso o ile się nie mylę to ok 400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, serio nikt nie potrafi pomóc mi zdiagnozować usterkę?

A więc tak, czujnik ciśnienia nowy, bezpiecznik sprawdzony, w układzie czynnik chłodzący jest a mimo to klima nie działa, co jeszcze sprawdzić bo już szlag mnie trafia?

I proszę nie piszcie by jechać do ASO bo jak portwel byłby grubszy to chętnie bym skorzystał z ich usług....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer błędu z clipa pomógł by w odpowiedzi czy to czujnik od klimy *(Ale raczej tak), polskie tłumaczenie jest jakie jest.

A instalacja do czujnika sprawdzone - u mnie była przegnita jakieś 20cm od wtyczki przy czujniku.

Jak odczytywałeś wartość ciśnienia skoro masz błąd czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 28.03.2017 o 18:56, krzemyk napisał(a):
Po co mnie przedrzeźniasz :?:

 

Możliwe że nowy czujnik jest niesprawny? Jak go zdiagnozować? Ciśnienie było sprawdzane w serwisie klimatyzacji manometrem ze stacji ładującej czynnik...

Kiedyś w oplu czujnik mi nie działał to zmostkowałem wtyczkę, były tam dwa piny, czy w megance da zrobić się tak samo a jeżeli to które piny zmostkować? Dla mnie to czarna magia..

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ma 3 piny. Był gdzieś na forum schemat jakie rezystory podpiąć za czujnik - niestety nie umiem go znaleźć.

Nowy niesprawny to w tych czasach jest możliwe...

Co do diagnozy, to trzeba się wpiąć kompem (może nie koniecznie Clipem) i w ECU zobaczyć jakie ciśnienie pokazuje czujnik.

Jeżeli jest coś niesprawne z instalacją lub czujnikiem, to też może być jakiś błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umówiłem się na przyszły tydzień na clipa. Mam nadzieję że to rozwiążę problem. Jak będę coś więcej wiedział to dam znać.

 

Dodano: 27 mar 2017 - 20:11

Witam . Właśnie wróciłem z clipa. Błąd DF 1070 obieg zimnego powietrza. Czy ktoś się spotkał z tym błędem , co to oznacza?

 

Dodano: 02 kwi 2017 - 22:08

Po dłuższym czasie walki poddaję się. Jak byłem na clipie sprawdziliśmy ustawienie climatronica. Widzi i status (regulowany) czyli ok. Prosiłem żeby spróbować załączyć klimę przez clipa. Majster stwierdził że nie ma możliwości o odczycie ciśnienia mogę zapomnieć. Tak mi przyszło do głowy diagnosta taki słaby czy jakaś okrojona wersja tego clipa. Jeszcze raz sprawdziłem przejścia na wtyczkach sprężarki i presostatu (jest napięcie 5v a sygnał 1,03v tylko nie wiem czy ta wartość jest prawidłowa) Na sprężarce nie pojawia się 12v i nie startuje wentylator chłodnicy. Na 5 pinie szarej kostki PPM2 w skrzynce UPC tez nie ma napięcia. Zastanawia mnie ten błąd DF1070. Czy wymiana presostatu zlikwiduje ta usterkę i climatronic ruszy ? Jeszcze wspomnę że zbudowałem ten układ na opornikach wstawiłem potencjometr. Mimo płynnej zmiany oporów nic się nie działo. Ale przy wartości około 3 v (na kabelku sygnałowym C) ruszył wentylator. Sprężarka po podaniu napięcia na krótko staruje.Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 2.04.2017 o 21:08, tomala12 napisał(a):
Prosiłem żeby spróbować załączyć klimę przez clipa. Majster stwierdził że nie ma możliwości o odczycie ciśnienia mogę zapomnieć.

Stricte nie da się włączyć klimy tak aby zaczęła normalnie działać z poziomu clipa, ale da się sprawdzić czy załączy się sprężarka z poziomu clipa w testach. Da się sprawdzić ciśnienie, ale gdzie to jest dokładnie to ci nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 28.03.2017 o 12:30, kr35is napisał(a):

Panowie, serio nikt nie potrafi pomóc mi zdiagnozować usterkę?

A więc tak, czujnik ciśnienia nowy, bezpiecznik sprawdzony, w układzie czynnik chłodzący jest a mimo to klima nie działa, co jeszcze sprawdzić bo już szlag mnie trafia?

Mam pytane a klima jest ustawiona sterowniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego wszystkiego zapomniałem wspomnieć że jak podłączyliśmy clipa pojawił się błąd DF 624 (Wtrysk - połączenie UPC multiplex) Tak mi teraz przyszło do głowy że może ten błąd generuje (blokuje) w jakiś sposób klimę ? Może się koś z tym spotkał ? Nie wiem czy dobrze interpretuję ten błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ten błąd potrafi odciąć czujnik ciśnienia klimatyzacji.

Do sprawdzenia ciągłość dwóch przewodów między UPC a sterownikiem silnika.

Niebieska wtyczka w UPC pin 12 kolor przewodu łososiowy a czarna 32 pinowa wtyczka komputera wtrysku pin A4

Ta sama wtyczka w UPC pin 9 kolor przewodu fioletowy a ta sama wtyczka komputera wtrysku pin A3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam borykam się z tym samym problemem. Czujnik nowy oplowski spreżarka nowa kostka do spreżarki też nowa a klima raz działa raz nie caly czas bład DF 1070, przy powstaniu błędu cisnienie czynnika w mbarach i prąd w mV gdzie szukac dalej?

Edytowane przez mirkasss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!