Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

Ponowię pytanie: 

3 godziny temu, konwil napisał:

To w jaki sposób działa funkcja tzw. "dobra widoczność", która służy odparowaniu szyb?

Nawiew bez klimatyzacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcja "dobra widoczność" powoduje zawsze:

1-nawiew z zewnątrz

2-nawiew na przednią szybę

3-wentylator praktycznie na max

4-załączenie klimatyzacji.

Co do punktu 4  jest pewien myk. Sprężarka załączy się tylko wówczas gdy pozwoli na to presostat  (czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego) czyli w mroźne dni dmucha tylko zimnym suchym powietrzem z zewnątrz i to w zupełności wystarcza.

Może nie każdy wie ale załączenie trybu "dobra widoczność"  powoduje włączenie klimatyzacji, po wyłączeniu funkcji "dobra widoczność" sprężarka ciągle pracuje chociaż to nie jest uwidocznione na wyświetlaczu. By sprężarkę wyłączyć należy dwukrotnie nacisnąć na przycisk AC.

Edytowane przez aniewa
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, mam problem z klimą w Megane II PhI - całe życie się włączała, raz na 1,5 roku było trzeba ją tylko ponownie nabić. Pierwszy rok zawsze śmigała, 2 kolejnym (np. rok temu) na początku nie chodziła, ale później zaczęła chodzić i na końcu sezonu znów stanęła;/ W tym roku prosto na nabicie klimy (po 2ch latach) i okazuje się, że klima nie startuje...

Mam wersje z klimą manualną. Muszę ogarnąć to koniecznie do czwartku, wszędzie terminy, że masakra...

Czy jeżeli zimą wymieniałem podświetlenie panelu klimy bo żaróweczki padły niestety to mogłem wtedy coś zepsuć? Jak włączam klime to zapala się ta pomarańczowa dioda - gdybym coś wtedy rozwalił to by się nie zapalała?

Czy jeżeli wystąpił błąd w kompie klimy to wystarczy odłączenie akumulatora (jeżeli tak to na jak długo) aby zrestartować czy trzeba pod kompa?
I taka prośba... Moglibyście wrzucić fotkę spod maski co sprawdzić dokładnie? Ogólnie ogarniam takie rzeczy ale bym musiał wiedzieć gdzie co zobaczyć:)
RATUJCIE!!

 

P.S może ktoś z poznania ma chwilkę dosłownie, żeby np. zobaczyć czy bezpośrednio na prądzie z akumulatora wystartuje kompresor? Przyjechałbym oczywiście wyposażony w odpowiednie napoje wdzięczności :))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w twoim przypadku trzeba zacząć od podłączenia pod clipa i odczytanie błędów, bez tego ani rusz i trudno coś wymyślić, odłączenie akumulatora nic nie da, przerabiałem to u siebie, może wypiołeś jakąś wtyczkę to spowodowało błąd w module i trzeba to skasować

Edytowane przez marekgali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mmanager Klęknął czujnik który włącza i wyłącza sprężarkę, zresztą ona załącza się na chłodzenie bodajże dopiero przy 16 stopniach celcja jak mówią sąsiedzi. Można go sprawdzić układem, z oporników jest tu na forum, w tym temacie kilka naście postów wcześniej. Najgorszy jest fakt, że napełniasz co chwila (co 1,5 roku) klimę- to układ zamknięty i nie może się rozszczelniać- nabijanie klimy co roku to nabijanie kabzy serwisom. Masz nieszczelny układ-prawdopodobnie któryś wąż lub osuszacz. Klimę powinno się mieć włączoną okrągły rok albo jak najczęściej. Wtedy nie ma problemów z elektrosprzęgłem które zazwyczaj po zimie potrzebuje chwili by wystartować (stąd wasze awarie w komputerach - climatronic), poza tym częsta wymiana lub uzupełnianie czynnika wiąże się z ubytkami oleju w układzie sprężarki a nie każdy serwis to uzupełnia w odpowiedniej ilości-taka niestety prawda.

Zdjęć ci nie pokażę, niestety nie mam na to czasu ale sam naprawiałem swój układ w Scenicu 2 z 2003 r i od 7 lat nic w nim nie robię, jest niewydolny bo to układ z Megi wsadzony do znacznie większej kubatury i tu jest pies pogrzebany. Zdjęcia układu oporników są tu na forum, jest też schemat jak podłączyć kable na sztywno do sprężarki z akku.  Poszukaj jakiegoś rzetelnego serwisu np ten: LASER-SINEX. Czas uszczelnić układ i przywrócić klimę do życia. Manualna nie ma sterowania komputerem więc o alarmy się nie martw. Niestety na szybko nic się nie da zrobić domowym sposobem.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak swoją droga od czego to pada? Ze starości, od nie używania?

Ogólnie to kompa nie mieli, ale sprawdzili, że nie dochodzi prąd do kompresora klimy, bezpiecznik w kabinie od nawiewu ok, ten pod maską też - ale mechanikowi ciągle się pojawiało tam napięcie - czy włączona klima czy nie, czy włączony zapłon czy nie - tak powinno być? Macie może zdjęcie który to bezpiecznik bo może źle patrzył? Mam czas do czwartku na ogarnięcie na to... 

 

Edytowane przez mmanager
...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy sprężarka bez czynnika uruchomi się? U mnie klimatyzacja padła i szukam przyczyny. Czynnik poszedł mocno w górę niestety i nie chcę nabijać go, żeby za kilka miesięcy uszedł w powietrze. (podejrzewam nieszczelność). U mnie sprężarka zaskakuje, pomimo (tak myślę) braku czynnika. Ale chłodu nie czuć. Obroty lekko spadają, a nawet zaczyna trząść delikatnie autem. Co może być nie tak?

Oczywiście zajadę na serwis, ale pytam wstępnie.

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Colt1255 napisał:

U mnie sprężarka zaskakuje, pomimo (tak myślę) braku czynnika

Nie ma mowy o załączeniu sprężarki przy braku czynnika. W krótkim czasie by się zatarła. Przy załączeniu sprężarki obroty przeważnie wzrastają. Jeżeli sądzisz, że pomimo braku czynnika sprężarka się załącza to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika ciśnienia klimatyzacji chociaż w tę stronę on nigdy się nie psuje, uszkodzony zazwyczaj pokazuje brak ciśnienia przy nabitej klimie. Możesz wstępnie sprawdzić czy masz czynnik naciskając na wentylek w króćcu do nabijania czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czujnik był wymieniany rok temu, więc podejrzewam, że z nim jest wszystko OK. Klima od nabicia w tamtym roku podziałała 5-6 miesięcy po czym przestała chłodzić. Pomyślałem, że jest nieszczelna. Naciskając wentylek ciśnienie jest, bo słychać jak ucieka(wiadomo o co chodzi). No dziwne rzeczy się dzieją, sprężarka się załącza bo to czuć po aucie i zwyczajnie słychać jak "tyka" przy włączeniu. Aktualnie nie będę się nią bawił bo faktycznie się zatrze. No nic, trzeba to zdiagnozować.

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyć cokolwiek co pokaże jakie ciśnienie odczytuje czujnik ciśnienia klimatyzacji. A brak chłodzenia przy nabitej klimie i braku chłodzenia może świadczyć o zapchaniu zaworu rozprężnego umieszczonego w rurze zaraz za czujnikiem ciśnienia. Jest to rodzaj dławika włożonego do rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziś sprawdzili, że nie dochodzi prąd do kompresora klimy, bezpiecznik w kabinie od nawiewu ok, ten pod maską też - ale mechanikowi ciągle się pojawiało tam napięcie - czy włączona klima czy nie, czy włączony zapłon czy nie - tak powinno być???

Macie może jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 200-150g czynnika w układzie w Megane 2 sprężarka też wystartuje, tylko układ wydajności nie będzie miał praktycznie żadnej.

Obroty spadają- sprężarka nie hałasuje? Może zaciera się. 

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, mmanager napisał:

bezpiecznik w kabinie od nawiewu ok, ten pod maską też - ale mechanikowi ciągle się pojawiało tam napięcie - czy włączona klima czy nie, czy włączony zapłon czy nie - tak powinno być???

Nie jestem pewny jak to jest rozwiązane ale jeżeli bezpiecznik jest przed przekaźnikiem to na nim napięcie będzie zawsze, dopiero zadziałanie przekaźnika sprzęgła sprężarki puści prąd do cewki sprzęgła. 

Byłoby lepiej gdyby mechanik sprawdził pojawianie się napięcia w szarej 12-pinowej wtyczce na pinie 5 z pomarańczowym przewodem. Ten pin bezpośrednio zasila sprężarkę. Masa elektrosprzęgła jest stała.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na wtyczce do kompresora? Tam napięcia brak... Czy jeżeli mówicie, że z ilością 250g czynnika klima powinna startować i tak to u mnie tak nie było - później zaczęła sama śmigać to mogło się coś zabrudzić, padać przekaźnik który raz dawał prąd a raz nie? Na wtyczce do kompresora prądu brak, w bezpiecznikach podobno cały czas - co jest po drodze poza przekaźnikiem? Taki przekaźnik drogi w razie czego, ile zrobienie około takiego czegoś? 

Udało już mi się podłączyć pod kompa i wyszło ze zwarcie na czujniku ciśnienia od klimy - teraz muszę pokombinować gdzie to na szybko zrobić w Poznaniu/okolicy bo trzeba to najlepiej od spodu zrobić a mam czas do.... jutra wieczora ;/ ktoś się kiedyś tym bawił?:) Jakieś triki?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!