Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kabel vag kkl (ftdi-chip) i zabawa samochode


Rekomendowane odpowiedzi

tekilla, podam Ci na pw, nie chcę robić reklamy <ok>

Proponuję jednak poczekać, zobaczymy czy zadziała ten kabel, nie zasypujcie mnie na razie pytaniami, sam się będę uczył z pomocą "kolegów w temacie" :mrgreen:

Co więcej, ważne jest czy w phI jest takie samo gniazdo komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni dostępny jest nowy dział. Proponuję jeszcze chwilę odczekać, żeby czytelnicy wiedzieli o wydzieleniu nowego działu i przyszłych przenosin tematów związanych z diagnostyką i interfejsami.

 

http://megane.com.pl/interfejsy-diagnostyc...wanie-vf158.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę nikogo tutaj w błąd wprowadzać ale. Trochę zakręce pewnie ale mam nadzieję że zrozumiecie.

1.W jednym z tematów na forum poruszyłem że KTS i cdiff/2 nie wczytują mojego sterownika: Fenix 3. Ale łączyły się z innymi np. ABS, Airbag. Natomiast Multi-diag łączył się z ECU, ABS itd.

2.Co do aktualnego kabla VAG na chipie-ftdi: DDT nie wykrywa ECU(pewnie dlatego że nie ma go wogóle w bazie), lecz wykrywa: ABS i Airbag.

ABS i AIRBAG też nie są w bazie świadczy o tym fakt że nie mają przypisanych nazw przynajmniej tak mi się wydaje.

mateusz.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Powtarzam problem może być u mnie. Warto by ktoś jeszcze to potwierdził że VAG na chipie-ftdi nie wykrywa sterownika Fenix 3 w meganie I ph I. Mój silnik E7J764 1.4e 75km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer części komputera: 7700101920

Fenix 3 niestety <ok>

Znalazłem już przyczynę niestety wyczytałem na rosyjskich forach że DDT2000 łączy się z samochodami 1999-2005. Do połączenia z starszymi rocznikami wymagany jest inny program. Jak go znajdę podam nazwę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wstępnym uruchomieniu. Interfejs działa, program też, jeszcze po francusku. Pokazał jakieś 3 błędy związane z zaworem egr. Nie działałem w nim długo, bo trochę czasu zajęła mi konfiguracja (teraz już wiem że jest prosta). Informacji jest sporo, natomiast jak już wyżej napisano francuska język być trudna rzecz, dodatkowo techniczny.

Pierwsze błędy za płoty <ok>

 

P.S. Potrzebny ochotnik z Meganką/Scenicem phI w Płocku lub Włocławku w celu sprawdzenia czy interfejs i program zadziała z tym modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam propozycje,

Z osobami posiadającymi kabelki mogli by się umówić inni, z różnymi modelami Meganek/Sceniców. Tym sposobem dowiemy się z jakimi modelami współpracuje kabelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z osobami posiadającymi kabelki mogli by się umówić inni, z różnymi modelami Meganek/Sceniców. Tym sposobem dowiemy się z jakimi modelami współpracuje kabelek.

Jak zaproponowałem wyżej, czekam na propozycje <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie program obsługuje ECU które są w bazie danych.

klikacie na sterownik i jest napisane w opisie: "Motorisations" Czyli silniki. <ok>

A aplications i injections to raczej wersje sterownika silnika. :mrgreen: Mojego fenixa nie ma akurat w tej bazie danych ale akurat w tej chwili ściągam jej starszą siostrę i powiem czy działa. ;]

EDIT

Pobrałem już ten program nazywa się DEEE diagnostic tool. Ale nie wiem czy będzie działał wymagany jest win 98' muszę wszystko zgrać na inny dysk(Kompatybilność z 98' nie działa). A to trochę potrwa. Wieczorem sprawdzę czy działa bo o 15 wyjeżdżam na zaliczenie programów z algorytmów. Także jakby ktoś chciał oprogramowanie to pukajcie na priva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po podłączeniu Scenica 2000 (2.0 16V) rok i tak:

Program wykrywa ABS, poduszki, Climatronic i komputer, ale nie pokazuje błędów tych podzespołów - pokazuje "brak definicji w bazie danych". Póki co, sprawdzałem tylko z jedną bazą, a mam ich trzy sztuki, więc jeszcze będę kombinował.

W coupe 2002 (1.9dCi) raz pokazuje błędy raz nie. Łączy się z komputerem, poduszkami i ABS-em.

Przy ABS nie wykrył błędów, przy poduszkach po wykasowaniu błędu za pierwszym razem też już nic nie pokazuje, a przy łączeniu z komputerem raz pokazuje błędy, a po ponownym podłączeniu już nie widzi komputera, więc z tym bywa różnie. Za każdym razem jak się połączy pokazuje błędy: 1822, 1814, 1829 (coś z egrem i ciśnieniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek_c, nie ma sprawy <ok>

Dzisiaj próbowałem szczęścia z innymi bazami, okazało się że są to te same bazy (405mb). W Scenicu raz wykrywa abs/poduszki/climatronic/komputer a innym razem tylko abs i climatronic - nie wiem dlaczego tak się dzieje.

Coś jest nie tak z bazą bo nie pokazuje konkretnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja dorzucę swoje parę groszy czytając fora laguny i dacii:

1 instalujemy kabel na port com1 (w przypadku visty i 7 jest specjalna procedura instalacji podana na forum dacii)

2 staramy sie korzystać z wersji light

3 nie skanujemy all . tylko z ciekawości można wcisnąć bo w 90 procentach pokaże że coś mamy ale nie znajduje w bazie

4 wybieramy pojazd odpowiadający badanemu

5 wybieramy komponenty które nas interesują np ecm abs itp. i wtedy wciskamy lornetke z select powinno pojawić się typ sterownika i numer chociaż niekoniecznie numer.

6 Jak nie pojawi się typ sterownika można zapodać z bazy ręcznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!