Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klapa bagażnika otwiera sie w trakcie jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Mam problem z tylną klapą -bagażnikiem w Megance mojej żony. Po uruchomieniu silnika siłownik otwiera bagażnik, czasami kilka razy pod rząd się otwiera mimo prób jego zamknięcia. Czy ktoś się spotkał z takim objawem?! Wszystkie rady mile widziane.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2010-09-17, 20:24 ]

Nikt się z tym nie spotkał? może to wina systemu "hands free" ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Post stary ale może komuś się przyda to co tu napisze. Jeżeli otwiera wam się samoczynnie klapa bagażnika proponuję sprawdzić 3 rzeczy:

1 - przycisk otwierający klapę: ten od spodu klapy. Często jest tak że uszczelka pod tym przyciskiem jest spracowana i po prostu jest w nim wilgoć albo pakuje przez niego woda co powoduje zwarcie. Przycisk da się wyjąć przy otwartej klapie lekko go wysuwając - potem małym śrubokrętem podważamy dwa plastiki mocujące z lewej i prawej strony - podważamy trochę od góry przycisku i od dołu - powinien wyjść bez problemu - odczepiamy wtyczkę. Następnie rozbieramy przycisk klapy 6 zatrzasków jak wam się sam nie otworzy w trakcie wyjmowania ;) - należy podważyć owe 6 zatrzasków. Pierwszy element - ten z gumą" wnętrze przycisku tj. obudowa w której jest część ze sprężyną (wyjmujemy tą część ze sprężyną żeby dostać się do "gumy przycisku" tam najwięcej wody się zbiera właśnie pod tym elementem (tą owalną część ze sprężyną trzeba wyjąć żeby sprawdzić czy jest między nią a gumą przycisku woda - to że pod otwarciu przycisku nie było wody nie oznacza że nie będzie jej pod tą owalną częścią ze sprężyną - więc proponuję to sprawdzić w pierwszej kolejności"). Drugi element jest ze stykami - jeżeli styki są zaśniedziałem czyścimy je i doginamy w granicach rozsądku blaszkę styków - którą też spokojnie sama wypada. Składamy całość do kupy - proponuję po złożeniu przycisku zasilikonować go dookoła oraz 6 zatrzasków i przed wepchnięcem go na miejsce uszczelnić silikonem miejsce gdzie on się znajduje. Tam w oryginale jest uszczelka pod tym przyciskiem ale po pewnym czasie wygląda ona tak że ...... szkoda gadać...;)

 

2 - sprawdzić wiązki kabli pokrywy bagażnika - w tym celu należy odkręcić maskownicę klapy - 4 śruby torksy - szarpnąć i powinna puścić bo jest na zatrzaski. Sprawdzamy kable w wiązkach po bokach.

 

3 - zamek klapy bagażnika - sprawdzić styki w kostce zamka - i styki w zamku - bo może coś się przybrudziło albo nie łączy

 

Może komuś to co napisałem się przyda. Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Ja ostatnio też walczyłem z tym problemem. Jak włączyłem tylną wycieraczkę o otwierała się klapa, jak włączyłem podgrzewanie szyby to uruchamiała się wycieraczka, jak otwierałem klapę to zapalało mi się podświetlenie rejestracji. Co lepsze mam podłączone światła dzienne bezpośrednio do akumulatora i świateł mijania i jak uruchamiała się wycieraczka to te mrugały jak na dyskotece :-). Jak się okazało, w gumowym łączniku przełamał się przewód od podgrzewania tylnej szyby. W sumie z niczym innym się nie zwierał ale cała elektronika tylnej klapy wariowała. Fotka poniżej 

20180428_131558.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dnia 7.05.2018 o 14:01, jarecki25 napisał:

w gumowym łączniku przełamał się przewód od podgrzewania tylnej szyby

jak naprawiłeś ten przewód od ogrzewania tylnej szyby? ja miesiąc temu wymieniłem wszystkie kable w peszlu bo nie otwierała się klapa, potem mrygały lampki od tablicy aż w końcu wycieraczka zaczęła żyć własnym życiem, ale nie ruszałem kabli od ogrzewania szyby bo działało. Teraz padło i obstawiam te kable. O ile tamte kabelki mogłem zastąpić typowymi standardowymi kablami elektrycznymi o tyle takich samych nie zastosuję do ogrzewania szyby bo są za cienkie, stąd moje pytanie jakich kabli użyłeś, skąd takie zdobyć albo jakimi je zastąpić?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.03.2020 o 21:51, prezes72 napisał:

jak naprawiłeś ten przewód od ogrzewania tylnej szyby?

Tak naprawiłem. Dobrałem przewód o podobnym przekroju, polutowałem i jak na razie śmiga. U mnie był przełamany czarny przewód ale izolacja była ok więc trzeba najlepiej miernikiem sprawdzić. Jak włączałem podgrzewanie szyby to chodziła wycieraczka a jak włączałem wycieraczkę to zamek klapy się otwierał :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też już zrobiłem, wymieniłem te dwa kable w peszlu tak jak pozostałe wcześniej, tylko na grubsze i działa, u mnie biały był przełamany ale wymieniłem oba, ja nie rozumiem tej instalacji, jak odciąłem kable od ogrzewania szyby to wycieraczka przestała chodzić, a klapa sama się otwierała, ale tylko wtedy kiedy druty z obciętego przewodu dotknęły karoserii, musiałem kikuty zabezpieczyć taśmą izolacyjną bo łączenie kabli zaplanowałem dopiero następnego dnia i już się nie otwierała, ale dziwne jest to, że klapa się sama otwierała nawet wtedy jak odłączyłem wtyczkę od przycisku klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Często powodem samoczynnego otwierania się zamka pokrywy bagażnika w Megane 2 i Scenic'u jest zalanie/zawilgocenie przycisku otwierania pokrywy bagażnika (przynajmniej tak było u mnie).

Żeby tego uniknąć na przyszłość, wskazane jest zaślepić (np. silikonem) otwór w przycisku otwierającym pokrywę bagażnika (jak na zdjęciach).

Prawdopodobnie przez ten otwór woda dostaje się do wnętrza przycisku powodując zwarcie styków, co skutkuje brakiem reakcji lub niepowołaną reakcją zamka pokrywy bagażnika.

 

IMG_20210109_141759.jpg  IMG_20210109_142144.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć. Podpinam się pod temat. Od zeszłego lata walczę z podobnym problemem. Może Wy pomożecie. Problem dotyczy Renault Megane II z 2005 roku, wersja przedliftowa, hatchback 2D, silnik 1.4 16v. Kupiłem go w lutym 2020. Od początku nie działa tam ogrzewanie tylnej szyby. Ok, żyję bez tego. W sierpniu ub. roku po jakimś mega gorącym dniu schodzę, otwieram auto, a tu klapa bagażnika otwiera się sama, zaczyna chodzić co kilka centymetrów wycieraczka i auto wyrzuca błąd elektryki oraz nie odpala. Zamykam klapę, sytuacja się powtarza. Za pierwszym razem wystarczyło odpiąć aku i po chwili wróciło do normy. Potem skończyło się lawetą i warsztatem. Tam miesiąc trwało zanim zaradzili. W międzyczasie lutowali kartę, wymienili masę i zrobili mnóstwo "czarów" w postaci wymiany elementów okablowania. Problem ustał. I było ok do dziś. Schodzę do auta około 19:00 a tam światła włączone, bagażnik otwarty, auto nie odpala. Tym razem jednak kręcił ale wyskakiwał immobiliser fault. Pomogło znów odpięcie aku, ale mam pietra że nie ruszę znowu za kilka dni. Jakieś pomysły? Będę wdzięczny. 

---

Przypomniało mi się jeszcze, że ok. 3 tygodnie temu zamki w drzwiach przestały reagować i musiałem otwierać kluczykiem. Odpalał tylko po włożeniu karty. Tu też pomogło wypięcie aku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2021 o 07:30, Prezes napisał:

Papuga :?:

Multimetr pokazał 13 Volt, czyli wygląda na to, że jest ok. Natomiast problem pojawia się tylko gdy jest gorąco. Ostatnio w zeszłym roku podczas ostatnich upałów (sierpień), teraz znów gdy było gorąco. Rano Megana ożyła elektrykom, potem padła i do dziś nie znaleźli źródła... Sprawdzali BSI - jest ok. BSM - jest ok. Żadnych śladów usterki.

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, GrzegorzWu napisał:

Multimetr pokazał 13 Volt, czyli wygląda na to, że jest ok.

To, że ma 13 V nie znaczy, że jest OK

Może nie trzymać już pojemności i prąd zbyt mały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 19.05.2021 o 06:19, Prezes napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - aniewa

 

Zgadza się. Problem rozwiązany. U mnie był to jednak BSI, który ktoś kiedyś nieudolnie lutował... A sprawdzone zgodnie z informacją, że działo się to w wysokich temperaturach. Elektrycy nagrzewali auto wewnątrz i wtedy pojawiał się problem. Płytka wymieniona, auto działa. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!