Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poduszka silnika przy rozrządzie


cin0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym spytać czy sprawna poduszka przy rozrządzie powinna sztywno trzymać silnik?

W moim wypadku na biegu jałowym widzę jak delikatnie silnik się buja właśnie na tej poduszce. Poduszka stawia tylko lekki opór i mogę silnik przesuwać w tył i w przód jednym palcem. Z zewnątrz nie widać żadnych śladów uszkodzenia gumy.

Czy to jest objaw zużytej poduszki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi, sprawdziłeś tą nową poduszkę czy ona faktycznie taka elastyczna jest? Tzn czy trzymając ją w ręku byłeś w stanie ruszać tym metalowym elementem rękoma?

Silnik wciąż tak drga na nowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim kupiłem komplet, poduszka razem z mocowaniem do silnika. Trzymając w rękach oba elementy ciężko było nimi ruszać względem siebie, natomiast po montażu można "swobodnie" ruszać silnikiem. W trakcie pracy silnik delikatnie "chodzi". Powoli dochodzę do wniosku, że chyba wymieniłem dobrą na dobrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, to chyba daruję sobie tą poduszkę, a dzisiaj miałem zamiar kupić właśnie na aukcji.

Z drugiej strony bardzo dziwne mi się to wydaje, bo ja te drgania czuję w kabinie i myślę, że tak nie powinno być, a ewidentnie to jest wina tej poduszki.

Na niskich biegach też troszke kołysze autem.

Te drgania mi nie przeszkadzają bardzo, ale miałem nadzieje, że to rozwiąże mój problem z 1 i R, bo czasem nie wchodzą i wystarczy bujnąć mocno autem i wejdą, więc myślałem że silnik (a przez to skrzynia) się źle układa i poduszka by rozwiązała problem. Problem z biegami występuje częściej na górkach, to też by tłumaczyło, że źle sie skrzynia, czy tam silnik ustawia.

Muszę szukać przyczyny dalej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, ta pod silnikiem to jest tylnia, taka podłużna, tutaj chodzi koledze pewnie o tą trzecią, czyli taką łapę co trzyma skrzynię.

Właśnie się za nią rozglądam na allegro, ale nie widzę nowych, pozostałe dwie bez problemu, tej jakoś nie ma. Poszukam jutro w sklepie i kupię bo i tak jest tania, wymienić nie zaszkodzi.

A czy ciężko się wymienia ją samemu? Trzeba silnik podeprzeć lewarkiem? Dostęp swobodny od spodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zawieszony jest na 3 poduszkach.

Jedna jest przy rozrządzie, druga trzyma z drugiej strony za skrzynię biegów i trzecia mniej więcej na środku trzymająca silnik od spodu, mniej więcej na wysokości drążka zmiany biegów. Mam na myśli właśnie tą trzecią. W Magankach I i Scenicach I przy problemach z wrzuceniem biegów właśnie ta poduszka zwykle jest rozwalona. Dodatkowym objawem jest to, ze w momencie przyspieszania lub hamowania drążek sobie lata. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie wystepuje to, o czym piszesz. Przy przyspieszaniu, lub puszczaniu gazu, widać jak drążek biegów chodzi w przód i tył. Z tym, że ja tą poduszkę pod silnikiem to miałem wymieniana z miesiąc temu, więc ona na bank jest dobra.

Przy tej poduszce przy skrzyni też występują te objawy z drążkiem latającym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak drążek goni? Bo on normalnie się rusza, natomiast przy niesprawnej poduszce naprawdę goni. Przy gwałtownym dodaniu gazu drążek potrafił dość gwałtownie się ruszać i to dość sporo.

U mnie pomimo, że auto ma trochę już przejechane no i trochę starawe, silnik rusza się co prawda ale trzeba użyć dużej siły, a ruch jest ledwie wyczuwalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążek lata nieznacznie, skok to może 0,5cm i czuć to w całym aucie. Byłem przekonany, że mam watlniętą tą poduszkę od strony rozrządu, bo widać że na niej silnik cały chodzi, przez to też pewnie cała buda chodzi i razem z tym drążek, ale teraz kolega, który powyżej mowił, że wymienił tą poduszkę i u niego nadal silnik chodzi jak chodził, to jestem zbity z tropu.

Ponad miesiąc temu miałem wymienianą tylną poduszkę, była całkowicie wyrwana. Może profilaktycznie wymienić te pozostałe dwie?

Raczej dostało im się w tym czasie, jak ta z tyłu była wyrwana.

Na pewno kupię tą przy skrzyni, bo jest tania, więc nic mi nie szkodzi wymienić, zastanawiam się natomiast nad tą przy rozrządzie, bo ona nie daje prawie żadnego oporu jak kołyszę silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążek lata nieznacznie, skok to może 0,5cm

I tak moim zdaniem może być, przed wymianą poduszki przy ruszeniu lub gwałtownym przyspieszaniu. Ruszała się tak do połowy gałki zmiany biegów, czyli jakieś 2-3 cm. Nic się nie tłukło, problem był jedynie z wrzuceniem jedynki i wstecznego, ale i to czasami, Widocznie wszystko zależało od tego jak stało auto.

Po obejrzeniu jedna guma była całkowicie wyrwana. Jak załapałem za poduszkę to goniła na wszystkie strony.

Może profilaktycznie wymienić te pozostałe dwie?

Nie robił bym tego, jeżeli wymieniałeś już tylną poduszkę to powinna być dobra.

Byłem przekonany, że mam watlniętą tą poduszkę od strony rozrządu, bo widać że na niej silnik cały chodzi,

Powtórzę jeszcze raz! Ja złapię ręką za łapę silnika ręką i próbuję ja ruszyć to czuję że ona delikatnie się rusza, ale muszę użyć do tego znacznej siły, pewnie jakby auto nie było na biegu to ruszyłbym cały samochód ;-)

Wrzuć bieg złap ręką za łapę i spróbuj ruszyć jak będzie gonić to poduszka pewnie będzie do wymiany. Ta poduszka może się ruszać, w sumie jest po to, żeby tłumić ruchy silnika, ale bez przesady. Sprawdź ją na zimnym silniku i jak dobrze się nagrzeje.

Możesz posadzić kogoś za kierownicą i niech dodaje gazu, obserwuj jak się zachowuje poduszka. Na pewno będzie ruch silnika ale powinien on być tłumiony przez poduszkę.

Zacząłbym od wymiany tej poduszki przy rozrządzie.

O ile się nie mylę to w Megane II są poduszki hudropneumatyczne, chyba tak się nazywają, w środku jest jakiś płyn. Na forum już ktoś pisał, że ten płyn mu wyciekł i wtedy miał podobną jazdę jak Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane II nie ma drążka wybieraka skrzyni biegów, tylko linki, może tu trzeba szukać przyczyny? Niedawno było o tym na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!