Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ładowaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem forum dlatego proszę o wyrozumiałość.Od 9-miesięcy rozładowuje mi się ( 4-razy) aku. Zmieniłem akumulator bo myślałem że jest wadliwy, sytuacja się powtórzyła. Teraz zauważyłem że po włączeniu zimnego silnika ładowanie wynosi 14,38V i w miarę nagrzewania się silnika spada do 13,7 przy włączonych światłach , jak włączę ogrzewanie szyb,lusterek i klime ,spada do 13,2 potem trochę podskoczy jak komputer podniesie obroty. Czasami zdarza się że gaśnie silnik jak jest gorący w czasie jazdy gdy wrzucę na luz .Potem siada mi akumulator.Obecnie autko jest u mechanika, podobno alternator jest w porządku ale dla pewności wymieniają mi regulator napięcia.Za wymontowanie ,sprawdzenie alternatora i wymianę regulatora śpiewają mi 360 zł w tym koszt regulatora 130 zł. Tłumaczą się że żeby wymontować alternator musieli mi rozpiąć instalację z klimy i na nowo ją nabijać.Czuję że na razie to oni chcą mnie nabić w butelkę.Podobno nie wiadomo czy ta naprawa da rezultat.Jutro odbieram Renie to się przekonam i dam znać jak ktoś jest zainteresowany a tym czasem proszę o opinię co może jeszcze powodować taki stan i czy naprawdę trzeba ruszać instalację klimy.Posiadam meganke II z 2003 r 1,6 16V .Pozdrawiam

 

[Poprawiłem błędy ortograficzne, zwracaj uwagę na pisownię :) ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę natychmiast zapoznać się z Regulaminem forum,który potwierdziłeś rejestrując się na forum.

Następny post założony w nieodpowiednim dziale i ze złym temacie zostanie natychmiast usunięty.

 

Wracając do tematu

Twoje pomiary napięcia są jak najbardziej poprawne i może tak być.

Przypuszczam, że jeździsz na krótkich odcinkach ale często, w takim razie masz notorycznie niedoładowany akumulator. Jak na razie jest to moje przypuszczenie.

Co do wyjęcia alternatora to nie ma najmniejszej potrzeby rozkręcania układu klimatyzacji.

Proponuję zmienić mechanika bo rzeczywiście nabija Cię w butelkę.

Dlaczego silnik silnik gaśnie jak jest gorący poczytaj na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami zdarza się że gaśnie silnik jak jest gorący w czasie jazdy gdy wrzucę na luz

A czy nie wyświetla się w tym czasie komunikat " low batery"? Wówczas jest to oznaką braku ładowania akumulatora. Może tylko puszcza sprzęgiełko na alternatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

No to może teraz Ja - proszę o poradę

Więc po ok 24 godz po tym jak auto stało nie ruszane sprawdziłem miernikiem napięcie na aku i pokazało mi 12,2-12,5 jak odpaliłem pokazało 14,13 włączyłem światła- 14,06 i potem jeszcze klimę i radio i oczywiście światła i wynik to 13,8 więc pytanie czy problem jest w aku czy w alternatorze i już jest potrzeba regeneracji? pytam bo byłem niedawno na wypadzie weekendowym i auto stało ok 2-3 dni kilka razy otworzyłem i zamknąłem auto a potem był problem z odpaleniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcia ładowania wydaja się w normie. Jak posiadasz miernik cyfrowy do zmierz jaki prąd pobiera auto po zamknięciu kartą. Drugi krok to sprawdzenie akusia, w warsztatach mają testery do sprawdzania wartości EN - czyli prądu rozruchowego akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam bo byłem niedawno na wypadzie weekendowym i auto stało ok 2-3 dni kilka razy otworzyłem i zamknąłem auto a potem był problem z odpaleniem

Akumulator już słaby jest, doładuj go z prostownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!