Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj i ja u siebie sprawdziłem - mam grzałki (1000W), są włączone w komputerze ale nadal trzeba poczekać aż silnik się nagrzeje aby dmuchało ciepło. Po jakim czasie u Was robi się przyjemnie w samochodzie? Pytam, bo może na krótkich trasach do pracy (15minut) nie nadążają grzać. Nie wiem czy w takim razie są sprawne a jeśli nie to gdzie szukać przyczyny (bezpieczniki, same grzałki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprędzej o ich działaniu dowiesz się, włączając przycisk "dobra widoczność" zaraz po odpaleniu silnika czyli wtedy, jak jeszcze silnik się nie zagrzał. Po chwili z nawiewów na szybę powinno lecieć ciepłe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest dokładnie jak ustawione na wyświetlaczu (raczej nie bo jest ograniczony zakres do 27stopni) ale z tego co pamiętam z ubiegłej zimy, przykładając dłoń można odczuć ciepło, czyli musi być wyższa temperatura jak ciepłota ciała.

Poza tym to co ustawiasz na klimie to nie jest granica tego co wieje ale żądana temperatura wnętrza kabiny, a pomiar jest robiony nad lusterkiem wstecznym. Nim ten zakres zostanie osiągnięty z nawiewów wieje cieplejsze powietrze jak ustawiona wartość. Im wyższa różnica, tym na wyższych obrotach pracuje wentylator nawiewu, by progową, zadaną osiągnąć jak najszybciej. Jak się różnica zmniejsza spadają obroty nawiewu, a wydmuchiwane powietrze nadal jest cieple.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki - czyli ewidentnie coś nie działa. Zacznę od bezpieczników w komorze silnika a później sprawdzenie samej grzałki - pytanie czy da się ją jakoś sprawdzić bez rozbierania połowy konsoli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jeszcze do południa jak to jest dokładnie, bo tak jak pisałem używałem tego podczas ostatniej zimy i przy zewnętrznej poniżej 5 stopni. Inna sprawa, że pamięć już wiekowa to i przekłamania mogły się wkraść.

Sprawdzę namacalnie, to napiszę jak to u mnie działa.

 

Dodano: 15 paź 2011 - 18:05

Tak więc sprawdziłem.

Temperatura zewnętrzna 6-7 stopni na plusie. Po włączeniu przycisku "dobra widoczność" wieje chłodne powietrze około 1 minuty, wentylator na wyświetlaczu ma 3 czarne skrzydełka, czyli o 2 zakresy niżej od pełnej mocy. Po minucie słychać cykniecie przekaźnika i zaczyna z tą samą szybkością lecieć ciepełko. Silnik nadal jeszcze za zimny, by to było ciepło z małego obiegu. Po dodaniu gazu i trzymaniu w granicach 2000obr/min kolejne cykniecie przekaźnika i powietrze z wylotów zdecydowanie cieplejsze. Niestety nie da się tego przestawić, by uaktywnić wyloty do środka. Zmiana kierunku nawiewu wyłącza funkcję "dobra widoczność"

Sprawdziłem to jeszcze teraz, przy 5 stopniach na zewnątrz. Działanie takie samo ale wentylator o zakres szybciej pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za informacje - czas znaleźć winowajcę braku uruchamiania grzałek. Ja owego "cyknięcia" nie słyszę.

 

 

Podjąłem dzisiaj próbę sprawdzenia bezpiecznika - dostałem się do skrzynki bezpieczników (tej obok akumulatora) w komorze silnika lecz niestety nie potrafiłem zgiagnozować gdzie jest owy bezpiecznik. Mogą być to bezpieczniki od F7 do F9 (nie wiem czy poza przekaźnikami od ogrzewania są jeszcze jakieś w kabinie). Gdzie dokładnie szukać tych bezpieczników z załącznika?

post-26595-0-29363500-1318791819_thumb.jpg

Edytowane przez krysk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragmenty z serwisówki (poniżej) wskazują, że:

1)dodanie elektr. grzałek musi być skonfigurowane

2)podrzewanie grzałkami działać może także poza trybem: 'Odszranianie przedniej szyby'.

 

"KONFIGURACJA MODUŁU ELEKTRONICZNEGO KLIMATYZACJI:

….

Konfiguracje te są dostępne w trybie naprawy przyrządu diagnostycznego, a informacje konieczne do ich

ustawienia mogą być wprowadzane wyłącznie w trybie diagnostyki przez moduł elektroniczny, a nie w trybie

diagnostyki przez funkcję.

….

– Druga konfiguracja nosi nazwę CF117 "Typ oporników ogrzewania" ; konfiguracja ta pozwala na wprowadzenie

informacji na temat typu oporników ogrzewania powietrza w kabinie zamontowanych w pojeździe. Występują tu

trzy możliwości: "BEZ" w przypadku pojazdów nie wyposażonych w oporniki "1000 W" i "1800 W".

Oporniki ogrzewania montowane są głównie w pojazdach wyposażonych w jednostki napędowe typu Diesel.

Znajdują się one w bloku nawiewu - rozdziału powietrza (strona lewa), obok nagrzewnicy powietrza. Nalepka

naklejona na zespole oporników (z numerem katalogowym) pozwala dowiedzieć się, czy chodzi o oporniki o mocy

1000 czy 1800 W (UWAGA: oporniki o mocy 1800 W są montowane głównie w pojazdach Mégane Scénic). Odczyt

tej konfiguracji nazywa się: LC043 "Opornik ogrzewania".

KLIMATYZACJA Z REGULACJĄ

Diagnostyka - Interpretacja parametrów

PR121

WARTOŚĆ ZADANA TEMPERATURY NAWIEWANEGO

POWIETRZA

Parametr ten umożliwia sterowanie ustawieniami temperatury w kabinie. Wartość zadana jest obliczana przez

moduł klimatyzacji z regulacją w zależności od temperatury w kabinie, temperatury zewnętrznej i temperatury

płynu w silniku.

Pozwala ona na sterowanie silnikiem mieszania powietrza i włączanie oporników ogrzewania powietrza w

kabinie (by jak najszybciej uzyskać temperaturę żądaną przez użytkownika w celu niezwłocznej poprawy

komfortu w kabinie).

Aby moduł zespolony w kabinie sterował opornikami ogrzewania powietrza w kabinie, muszą być spełnione

następujące warunki:

– Silnik spalinowy pracuje,

– Wentylator klimatyzacji pracuje (prędkość minimalna 1),

– Wartość temperatury zadana przez użytkownika wyższa od 20°C (lub włączony tryb automatyczny),

– Wartość zadana temperatury nawiewanego powietrza wyższa od 65°C,

– Temperatura w kabinie poniżej 10°C,

– Temperatura zewnętrzna poniżej 5°C,

– Temperatura płynu w silniku niższa niż 65°C,

– Zezwolenie z układu wtrysku (ET019 "liczba RCH zezwolona przez wtrysk" < na 1),

– Zezwolenie alternatora (ET018 "liczba RCH zezwolona przez alternator" < na 1).

UWAGA:

– Stany ET017, ET018 i ET019 są wskazywane przez Skrzynkę połączeń w kabinie (patrz kontrola zgodności

parametrów funkcji klimatyzacji: rozdział 62A).

– Wartości wymienione poniżej są wartościami średnimi. Skrzynka połączeń w kabinie oblicza liczbę

Oporników Ogrzewania Kabiny, które należy włączyć (ET017 "konieczna liczba RCH") na podstawie

poszczególnych informacji."

 

Dodano: 19 paź 2011 - 14:25

zabezpieczenia wg schematu elektr. dla j84 NT8268A w skrzynce połączeń silnika Moduł zabezpieczen i połączeń:

a) moc grzałek 1000W:

Przekaźnik A ozn. F7 40A

Przekaźnik B ozn. F9 70A

:) moc 1800W:

ozn. F7 60A

ozn. F8 70A

ozn. F9 70A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lodzman, zostałeś moim idolem :). Mam jeszcze pytanie, mam od meganki II grzałkę 1000W (taka jak na różnych zdjęciach z allegro sprzedawana też do scenica), ale w moim scenicu jest miejsce na grzałkę o większym mocowaniu-złączka też nie pasuje. Mam scenica przed liftem z 2006(rok przejściowy), ale nie wiem czy nagrzewnica nie jest już jak w modelach po lifcie i tam może jest inna grzałka. Nie chcę kupić grzałki która nie pasuje więc może ktoś się orientuje czy są różne grzałki (nie chodzi mi o różnicę między 1000 i 1800W tylko o budowę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jakim clipem można włączyć tą opcje? Podeśle ktoś link do allegro? Ogarnę to tym zestawem? http://allegro.pl/can-clip-napraw-silnik-citroen-renault-peugeot-i1898194586.html

Edytowane przez spamergt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Ta aukcja, to nie jest CLIP, tylko elm327. Możesz nim zrobić podstawową diagnostykę silnika. Grzałek na pewno nie włączysz. Do tego potrzebny jest oryginalny CLIP lub chiński klon:)

Gdybyś był we Wrocławiu to mogę Ci zrobić. W weekend sam sobie zamontowałem i włączyłem:) Piękna sprawa, szkoda, że żona jeździ tym autem... :D

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest możliwość aby grzałki działały tylko w opcji auto? Na co dzień nie jeżdżę daleko a nie chciałbym doprowadzić do wyładowania aku. W obecnej chwili mam już 60% stanu naładowania.

 

lodzman- posiadasz program do zmiany tych ustawień co pisałeś wyżej?

 

– Wartość temperatury zadana przez użytkownika wyższa od 20°C (lub włączony tryb automatyczny),

 

można ustawić tą temp np. na 24 stopnie?

Edytowane przez spamergt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Jak to kusza jest z tymi grzałkami, mam to cudo w swoim bolidzie . Wczoraj próbowałem wyciągnąć grzejnik ale nie dało rady. Kostka odpina się bez problemu ale.. w wyciągnięciu grzejnika przeszkadza, kawał blachy karoseria. Czy by ją wyciągnąć muszę rozebrać osłonę tunelu. I jak to jest z tą temperaturą grzania, przekażniki cykają wszytko fajnie tylko co z tego jak to co leci z nawiewów ma nie wiec`ej jak 20 stopni, farelka to farelka powinno lecieć gorące powietrze a nie ledwo letnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach]

 

Z tego co udało mi się wyczytać to możesz mieć włożoną atrapę. Swoją drogą należy pamiętać, że powietrze brane jest z dworu gdzie jest dużo zimniej niż w miejscach gdzie używa się farelek.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 1.3, pkt. 5.13 -nie cytuje posta, pod którym odpowiadamy bezpośrednio!

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to możesz mieć włożoną atrapę

Też to podejrzewałem ale mam na 90% pewności że jest tam grzałka bo gdy chce to wyciagnąć nie można tego przekrzywić ( unieść do góry) zaślepka by po prostu wypadła. A to jest długie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!