Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Wg manuala, aby włożyć/wyciągnąć grzałkę trzeba odkręcić blachę/wzmocnienie -2 śruby na dole i 2 u góry. O ile te na dole nie stanowią problemu to górne są ciężko dostępne.

Przyznam się - ja poszedłem na skróty - oberwałem dolne mocowanie grzałki i wtedy weszła bez odkręcania wzmocnienia.

 

A po co chcesz ją wyciągnąć? Jeśli tylk po to by sprawdzić to po prostu zmierz oporność na stykach. Powinno być poniżej 1 Ohma między masą a jednym z czerwnoych/pomarańczowych.

 

Co do temperatury u mnie po jakiś kilkuset metrach zaczyna wiać lekko ciepłe powietrze (zero na zewnątrz) ale jeszcze po jakiejś chwili robi się jeszcze cieplej a wskazówka od temp. silnika leży sobie spokojnie niewzruszona.

 

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Raczej niewiele to da, bo obroty nie rosną pod wpływem obciążenia alternatora ale podwyższa je komputer, który włącza przekaźniki od grzałek, a to jest spowodowane żądaniem z panela nawiewu/klimatyzacji.

Poza tym odłączając fizycznie te grzałki pozbywasz się funkcji "dobra widoczność" która jest zimą niezastąpiona.

Można za to spróbować wyłączyć to w opcjach CLIP-em. Wówczas jest możliwość, że komputer nie będzie ich widział i nie będzie włączał tego układu. Tak jak jest to w autach pozbawionych tego elektrycznego ogrzewania. Trzeba jednak sprawdzić czy jest taka możliwość u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Sprawdziłem u siebie - grzałek brak. Instacji też nie widać.

W związku z powyższym mam pytanko - czy da radę to cudo dołozyć. Tzn grzałki, przekaźniki i co tam jeszcze potrzebne.

Czy wymaga to zmiany softu w sterowniku?

No i najważniejsze - gdzie taką operację mogę przeprowadzić. Byłem dzisiaj w serwisie w Al. Jerozolimskich i tamtejsza obsługa właśnie zdobyła ode mnie nową wiedzę na temat możliwości osiągnięcia ciepła w samochodzie. Niestety jak posłuchałem co trzeba zrobić, żeby stwierdzić czy da radę u mnie coś takiego zamontować, to uciekłem, bo chcieli pół samochodu wymieniać.

 

Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Lajek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Da się zrobić. Ja w moim samochodzie też nie miałem ani grzałek, ani instalacji.

1. Musisz zacząć od zakupu grzałki najlepiej od razu z wtyczką, kablami i przekażnikami.

2. Potem dołożyć dwa bezpieczniki 40A i 70A w komorze silnika i od nich pociągnąć 2 "słuszne" kable do kabiny - do przekaźników.

3. Podłączyć sterowanie przekaźników do modułu UHC w kabinie. Potrzebujesz 2 piny MicroQuadLock, bo w kostce pewnie ich nie będzie.

4. Wyciąć dziurę i włożyć grzałkę.

5. CLIP'em skonfigurować/włączyć grzałki.

6. Cieszyć się ciepłem.

 

Problemy jakie napotkałem:

1. Bezpieczniki - najpierw chciałem dołożyć w oryginalne miejsce, ale miałem problem z zakupem gniazd (trzeba by pewnie kupić całą skrzynkę ze szrotu - drogo). Inny problem, jest taki, że wiązka jest tak upchana i krótka, że wątpię, czy by się udało domontować dodatkowe gniazda bezpieczników. Zrobiłem więc inaczej. Do skrzynki włożyłem 2 obudowy z bezpiecznikami, takie jak można kupić do Car-Audio. Solidne, chyba do 150A. Do nich z jednej strony krótki kabel zakończony oczkiem, tak aby przykręcić oryginalną śrubą, która doprowadza "+" do skrzynki bezpieczników.

2. Pociągnięcie i ułożenie kabli zasilających do od bezpieczników do przekaźników. Trzeba się trochę nagimnastykować, jeśli nie chcesz całej deski rozbierać.

3. Mocowanie przekaźników. Próbowałem wsunąć w oryginalne miejsce, ale po dłuższej chwili okazało się, że nie pasuje. Może z innego rocznika były... Przypiąłem opaską do grubej wiązki kabli, która idzie w tamtej okolicy.

4. Masa od grzałki. Nie znalazłem oryginalnego miejsca do którego powinno być przykręcone oczko od masy. Przykręciłem do jakiejś dziury wzmocnienia za pomocą śruby z nakrętką i podkładkami, ale jestem pewien, że w oryginalne powinno być gdzieś indziej.

 

Życzę powodzenia i samozaparcia,

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Czyli jeden punkt już mam - da się to zrobić.

 

Teraz jeszcze potrzebuję podpowiedzi gdzie to zrobić. Najlepiej Warszawa lub okolice (powiedzmy w promieniu 150km). Sam, znając swoje zdolności, wolę tego nie robić bo przez przypadek zrobię Megane IV :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie muszę się zabrać za weryfikację działania grzałek - rozumiem, że bezpieczniki znajdują się pod skrzyneczką z załącznika, tak? Jak odkręcić tą śrubę która to trzyma? Ewentualne czy jest jakiś inny sposób aby ocenić sprawność tych bezpieczników? Poprzednio niestety nie udało mi się - trzymała się tak mocno, że aż padła grzechotka w wkrętaku :)

 

No i jaki typ bezpieczników tam siedzi (przypuszczam, że jest to kostkowy ale gwarancji żadnej nie mam)? Wolę mieć obydwa pod ręką niż składać to z powrotem i jechać po zakup.

post-26595-0-87069100-1324333328_thumb.jpg

Edytowane przez krysk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, bezpieczniki są pod modułem pokazanym na zdjęciu. U mnie ta śruba nie była jakoś specjalnie mocno przykręcona. Może po prostu zamiast wkrętarką odkręć ją ręcznie, jakimś solidnym kluczem, ewentualnie z przedłużką.

Co do bezpieczników, to wydaje mi się, że nazywają się "Bezpiecznik płytkowy MAXI".

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może w takim razie pod ręką informację jaka tam jest śruba? Wkrętarka była ręczna, teoretycznie powinna być wytrzymała (całkiem renomowana firma jak na domowy użytek) i "łamana" idealnie pasowała jeśli chodzi o podejście do tego ustrojstwa. No nic - chyba trzeba popsikać jakimś substytutem WD40 i poczekać aż zrobi swoje i podjąć kolejną próbę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobom posiadającym silnik inny niż 1.9 polecam zamiast montażu grzałki kupienie maty grzewczej na fotel. Grzeje szybciej, mniej prądu bierze więc alternator powinien wydolić. Ta grzałka sprawdza się super przy mocno zamarzniętej szybie przedniej tu na pewno ale codzienne stosowanie jej na krótkich odcinkach grozi niedoładowanym aku i przeciążonym alternatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak jak pokazał Nel na zdjęciu mam takie coś jak elektryczne ogrzewanie. Mam Megane 2003 1,5 dci z klima manualna...ale chyba nie działa to grzanie. Ciepłe powietrze leci po dość długiej jeździe, zawsze mi to przeszkadzało:/

Jak można sprawdzić działanie tego układu, gdzie szukać usterek?? Czy da się wyjąć te grzałki i na podłączonej wtyczce sprawdzić czy grzeja??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!