Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

Ale lipa.. Ja już przeciągłem przewody przez ścianę grodziową wszystko porozkręcałem i nie mogłem tego tam znaleźć.. Porobiłem zdjęcia, bezpieczniki tez udało mi się kupić.. popołudniu dalsza część. Dwa przewody z lewej strony będą podłączone do bezpieczników, a dwa z prawej strony akumlatora ( miały być do pinów 22 i 33 )

 

Dodano: 13 paź 2012 - 11:59

Ale bezpieczniki 40A i 70A Chciałem podłączyć bezpośrednio pod akumlator.

 

Dodano: 13 paź 2012 - 12:25

Nel, a piny w BSI lub wtyczce są opisane?

post-43911-0-13602900-1350121965_thumb.jpg

post-43911-0-16038700-1350121987_thumb.jpg

post-43911-0-88305800-1350122007_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj i oglądaj rysunki które ci dołączam .Na rysunkach masz wyrażnie podane gdzie znajduje sie UCH (pierwsze zdjęcie)i to do niego masz podłączyć do pin 22 i 33 .Na drugim zdjęciu masz pokazane gdzie znajduje się skrzynka bezpieczników pod maską w której znajduje się BSI i bezpieczniki Maxi.Bezpieczniki maxi możesz oczywiscie podłączyć pod akumulator.Ale po co przeciągnołeś te dwa cienkie przewody - jeżeli to są te co mają być podpięte do 22 i 33 w UCH to błąd.UCH znajduje się w kabinie nad sprzęgłem (wczesniejszy post masz pokazane na rysunku).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje. Wszystko już poprawiłem: Dostałem się do BSI, bezpieczniki podłączone pod + akumlatora, masa również przykręcona. Jeszcze muszę dziś w zieloną wtyczkę włożyć dwa piny. I uruchomić wszystko Clipem ale to już w poniedziałek. Wszystko podłączone, miałem problem z dopasowaniem pinów w zieloną wtyczkę ale wszystko się udało. Jutro mam zamiar jechać uaktywnić wszystko clipem. Mam nadzieje ze się uda.. Są jeszcze jakieś problemy przy aktywacji clipem? Jadę do warsztatu zajmującego się citroenem i renault. Ale ostatnio ten "komputerowiec" nie wiedział jak aktywować tempomat.. Niby wszystko według niego było aktywowane, ale przy przełączeniu przycisku nie było żadnej reakcji. Po przez forum dowiedziałem się że należy włączyć funkcję tempomatu w liczniku. Pojechałem do niego jeszcze raz i dopiero wtedy wszystko zadziałało. Dziękuje Nel za wszystkie wskazówki dotyczące podłączenia grzałki! Pozdrawiam!

 

Dodano: 15 paź 2012 - 19:11

Niestety czas nie pozwolił mi na podjechanie na Clip'a. Chciałem się jeszcze dopytać jak podłączyć dodatkowy ręczny włącznik grzałek. Na jakich przewodach? Pozdrawiam!

Edytowane przez Winterfresh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zrobione, niestety mechanik od komputera nie miał dziś czasu i umówiony jestem na jutro. Zaniepokoiła mnie jedna rzecz. Gdy wszystko podłączyłem na gotowo poza podłączeniem wtyczki od grzałki, po przejechaniu około 1 km przy skręcie zapalała się czerwona lampka od imobilaizera, z komunikatem Electronic fault później Steering Fault, zaczeły zaświecać się wszystkie kontrolki po chwili wszystko wróciło do normy, za chwile to samo, auto zgasło, zapaliłem i za jakiś czas znów błędy. Myślałem że źle nie do końca włożyłem którąś z wtyczek, wszystko jeszcze raz rozkręciłem popsikałem sprayem "kontakt do elektroniki" Złożyłem na nowo ale to nie pomogło dalej działo się to samo.. Później pomyślałem że to wina tej nie włożonej wtyczki do grzałki.. Włożyłem wtyczkę, przejechałem 6km i narazie nic się nie pojawia, wygląda na to ze wszystko ok? Możliwe że to wina tej wtyczki? nie wydaje mi się, ale kto wie.. hmm? Zobaczę jeszcze jutro, mam nadzieje że już będzie wszystko okey.

 

Dodano: 17 paź 2012 - 18:37

Grzałka podłączona i aktywowana Clipem. "Komputerowiec" który mi to podłączał miał duży problem.. Między innymi usónoł usunął mi hands free i nie umiał włączyć. Cały czas wyskakiwał mu błąd że brak dwóch anten tylnych drzwi ( auto jest 3 drzwiowe ) W końcu udało się wszystko ustawić poprawnie, ale on twierdzi że załącza się tylko jeden z przekaźników.. Wydaje mi się ze powinny załączać się dwa, bo obydwa piny dałem tak samo w 33 i 22.. Jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób czy to działa poprawnie? Wiem że da się to sprawdzić na Clip'ie ale nie chce już jechać do tego gościa bo znów coś namiesza..

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić miernikiem lub kontrolką.Ale muszą być spełnione warunki aby komputer włączał przekaźniki.

1-temperatura na zewnątrz musi być mniejsza niż +5 stopni.

2-temperatura silnika poniżej 30 stopni.

3-ilość grzałek (przekaźników ) zależy od mocy alternatora w danej chwili.(u mnie na przykład na wolnych obrotach włącza tylko jedną grzałkę a w czasie jazdy dwie lub trzy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno to być tak podłączone, by przy obecnych wyższych temperaturach załączał się jeden przekaźnik, na którym jest tylko jedna grzałka czyli najniższa moc. Przy spadku temperatury załącza się drugi przekaźnik, na którym wiszą dwie grzałki, moc pośrednia i w najzimniejszym czasie komp włącza dwa przekaźniki, a tym samym trzy grzałki, moc największa.

W opcji drugiej, na fabrycznym układzie, czasami mam wrażenie jakby najpierw był włączany pierwszy przekaźnik, by po chwili został wyłączony i włączony przekaźnik drugi, tak jakby sterowanie grzałkami i poborem pradu było narastające, nie od razu moc pośrednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie podłączyłem dwie diodki które mi sygnalizują załączenie poszczególnych oprników grzejnych. I tak: przy temperaturze poniżej 5 stopni załącza się najpierw słabsza grzałka, po kilkunastu sekundach puszcza pierwsza grzałka a załącza się druga mocniejsza. Po następnych kilkunastu sek. załączają się obie grzałki i ten cykl jest zawsze niezmienny, niezależny od temp. zewnętrznej. Warunkim załączenia grzałek jest temperatura na termometrze zewnętrznym5 stopni lub poniżej. Myślę, że warto na próbę podłączyć pod grube przewody idące do grzałek dwie diodki by mieć wizualną kontrolę pracy grzałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz. Ja miłem duży zapas diodek zielonych i czerwonych 3 v. to podłączyłem je do wspólnej masy przez opornik bodajże 310 ohm. Warto załozyć diodki w dwóch kolorach, łatwiejsza obserwacja stanu grzałek. Muszę dodać jeszcze jedną ważna moim zdaniem rzecz. Opisałem w poście powyżej zachowanie grzałek tylko nie dodałem, że mam alternator 150 A. To może decydować o sposobie włączania grzałek. Myślę, że największy wpływ ma stopień naładowania akumulatora a co za tym idzie to pobór prądu przez akumulator.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!