Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest możliwość sprawdzenia czy termostat sie nie zawiesił? w moim przypadku mam takie przypuszczenia ponieważ temp.silnika dochodzi do max 3,5kreski i na tym koniec.

Dodatkowo czy jest mozliwosc wymiany samego termostatu bez obudowy czy trzeba po całości? gdzieś słyszałem ze niektóre wersje miały możliwość wymiany tylko termostatu a w innych trzeba cala skrzynke z czujnikami etc

Megane coupe I ph II 1.9dTi

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest możliwość sprawdzenia czy termostat sie nie zawiesił?

Jest to całkiem proste. Odpalić zimny silnik i sprawdzać zachowanie się temperatury górnego węża do chłodnicy. Powinien być zimny w trakcie nagrzewania się silnika, a po osiągnięciu właściwej temperatury przez silnik otwiera się termostat i jego temperatura szybko rośnie. Jeżeli jego temperatura rośnie w miarę nagrzewania silnika to świadczy o niesprawności termostatu (nie zamyka się).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odpalisz zimny silnik to chłodnica powinna być zimna do momentu aż silnik osiągnie temperaturę ok. 80 stopni, po tym powinna zrobić się ciepła w ok. 30 sekund. jeżeli tak się nie stanie to znaczy że termostat się zacioł i jest zamknięty. Ale jeżeli po odpaleniu zimnego silnika chłodnica robi się stopniowo ciepła to też znaczy ze termostat się zacioł i jest otwarty.

W obu przypadkach termostat trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz termostat :-) Oryginał czy podróbka skręcana :-) W DTI wystarczy spuścić trochę płynu z tego węża od chłodnicy i można śmiało wyjąć termostat z obudową. Odkręcić bardzo łatwo bo tylko 3 śruby. Odkręć i będziesz pewny co do termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dCi mam tak samo. Za zimno jest na dworze i to dlatego. Jak się ociepli to wszystko wróci do normy, nie ma co panikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jest to całkiem proste. Odpalić zimny silnik i sprawdzać zachowanie się temperatury górnego węża do chłodnicy. Powinien być zimny w trakcie nagrzewania się silnika

Nie powinna być tu mowa o dolnym wężu zimnym do momentu rozgrzania się silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!