Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Aceton do baku


klarabuch

Rekomendowane odpowiedzi

Oszczędności wynikające z zastosowania takich czy innych zawiązków chemicznych może mieć wymierne wyniki, ale czasami skutki ich stosowania mogą mieć dość kosztowne skutki.

Również jestem chemikiem z wykształcenia i potrafię znaleźć, zrozumieć mechanizm i przeanalizować pewne informacje. Faktem jest, że tego dodatki mogą poprawiać osiągi silnika ale nie koniecznie wpływać na jego trwałość. Wszelkie "dodatki" powodujące lepsze wytworzenie mieszanki paliwowo-powietrznej na pewno wpływają na sprawność silnika. Powodując wzrost jego mocy, co jednocześnie przenosi się na zużycie paliwa. Ale ... no właśnie taki silnik powinien być do tego odpowiednio przygotowany oraz cały układ paliwowy. Dolanie od czasu do czasu setki acetonu na pełen bak nie powinno spowodować większych problemów i pewnie nie spowoduje jakiś ekstremalnych awarii. Ale systematyczne dolewanie bądź co bądź dość agresywnego na pewno nie będzie obojętne dla całego układu silnik + układ paliwowy.

Faktem jest, że czasami nie wiemy na czym jeździmy. Czasami w kupionym paliwie mamy różne "dodatki". Nie tylko aceton ale również inne "śmieci" i to w dużo większej ilości. Co się dzieje po zatankowaniu takiego paliwa nie muszę nikomu tłumaczyć.

Dolewanie systematycznie jakiś świństw w końcu doprowadzi do podobnych skutków.

 

BTW

Ja swego czasu, dość dawno to było, stosowałem kulki na mole jak jeszcze były robione z naftalenu. ;-) Kulka na bak i maluszek śmigał ja trzeba ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że klarabuch nie leje do pustego baku :mrgreen:

Zawsze coś tam zostaje.

 

Fakt, najpierw się tankuje a dopiero potem dolewa w zależności od proporcji.

Akurat to co robi 100 ml acetonu w 45 litrach benzyny nazywa się zmniejszeniem napięcia powierzchniowego. Byłam w stanach parę lat temu i tam nikomu nie trzeba tłumaczyć, że wszystkie koncerny dodają specjalne substancje do paliwa by podczas transportu (w cysternie lub w baku) było mniej lotne i wybuchowe zarazem. Kto pamięta z dzieciństwa lub z opowieści rodziców jak potwornie pachniało na stajach benzynowych powinien to skojarzyć. Efektem tego jest większe spalanie.

Aceton tylko odwraca ten proces, przez co np. moje potrzciwe Megane I (1.4 16v) odpalało na mrozie (-15,-20) bez problemów zawsze.

 

Ten temat nie ma za zadanie zrobienia rewolucji paliwowej, jedynie zaznacza istnienie takiego (można napisać) światowego zjawiska. Kto chce eksperymentuje, a pisanie frazesów pod tytułem "jestem ekspertem, więc ... itp." nie zwiększa waszego i tak w dużej mierze, anonimowego autorytetu. Każdy i tak zrobi co będzie chciał.

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee!?

zmniejszeniem napięcia powierzchniowego
było mniej lotne i wybuchowe zarazem

Wręcz odwrotnie, powoduje to wzrost parowania czyli lepiej paruje, w niższej temperaturze. Jednocześnie umożliwia powstawanie mniejszej kropelki paliwa, co w efekcie powoduje lepsze wymieszanie z powietrzem. Powstaje lepiej wymieszana mieszanka paliwowo-powietrzna, lepiej wypełnia przestrzeń cylindra, co w efekcie powoduje jego lepsze spalanie. Na tym to polega.

odpalało na mrozie (-15,-20) bez problemów zawsze.

Mój Szczeniaczek też, nawet nie muszę gazu naciskać przy odpalaniu. Ale ja żadnych dodatków nie stosuje. Jest to spowodowane prawidłowym działaniem; układu paliwowego, wtrysków, odpowiedniego oleju i kondycji akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem :mrgreen: Ewentualnie już ja nie kontaktuje po nocce :-D To mniej lotne i mniej wybuchowe odnosiło się do tego co koncerny dodają do paliwa, żeby je transportować, a nie do acetonu :-D

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w stanach jest inne paliwo i inaczej oznaczone w polsce jest RON a w stanach RdON i w stanach liczba oktanowa jest słabsza o 4 do 5 jednostek.

Poza tym nie sadzę że koncerny zmniejszają liczbę oktanową po to żeby zmniejszyć samozapłon

 

Liczba oktanowa – liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa

 

Akurat to co robi 100 ml acetonu w 45 litrach benzyny nazywa się zmniejszeniem napięcia powierzchniowego

Substancjami zmniejszającymi napięcie powierzchniowe są tzw. surfaktanty czyli związki powierzchniowo czynne np. emulgatory oraz mydła i detergenty.

 

W stanach też możesz dowiedzieć się o neosocket i jego wpływie na zmniejszenie zużycia paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalało na mrozie (-15,-20) bez problemów zawsze.

Mój Szczeniaczek też, nawet nie muszę gazu naciskać przy odpalaniu. Ale ja żadnych dodatków nie stosuje. Jest to spowodowane prawidłowym działaniem; układu paliwowego, wtrysków, odpowiedniego oleju i kondycji akumulatora.

 

Miałem napisać dokładnie to samo. Zeszłej zimy (2009-2010) posiadacze 3-6 letnich japońskich i niemieckich cudów techniki musieli wspomagać się kablami żeby odpalić, ja wsiadałem do swojej MIpI 1.4 8V rocznik 1997, przekręcałem kluczyk wyciskając jedynie sprzęgło i za krótką chwilkę odjeżdżałem z uśmiechem na ustach, odprowadzany zazdrosnym wzorkiem ;-)

Powtórzę słowa Przema - podstawa to dobrze utrzymany samochód i nie trzeba żadnych acetonów-sronów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!