Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer


Rekomendowane odpowiedzi

Wciśnij i trzymaj przycisk od komputera, potem przekręć kluczyk (ale bez kręcenia rozrusznikiem). Powinny wyskoczyć Ci testy. Wyświetlacza, liczników i po wciskaniu przycisku nawet blędów komputera. Jak sprawdzisz to daj znać, opiszę to dokładniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciśnij i trzymaj przycisk od komputera, potem przekręć kluczyk (ale bez kręcenia rozrusznikiem). Powinny wyskoczyć Ci testy.

 

A czy w wersji bez komputera pokładowego (z elektronicznym licznikiem km), też można taki test wykonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem ten test, pokazał wszystko, nawet litry; ale po wyłączeniu jest bez zmian nadal brak zużycia - może brak połączenia z jakimś czujnikiem

 

[ Dodano: 2006-09-20, 10:26 ]

Dla pewności - wyświetla mi przebieg, kilometry od kasowania licznika, jeszcze jakieś kilometry, ale brak zużycia średniego, chwilowego i od kasowania licznika oraz drogi do tankowania. Jak przełączę na tą funkcję w miejscu na wartość liczbową mam mrugające myślniki. Komputer to siemens sirius 32. Auto jest sprowadzone z niemiec, nie mam polskiej wersji instrukcji obsługi - czy rozrząd wymienia się co 90tys.km ,bo taki przebieg jest wpisany przy wymianie. Jeszcze jedno jaki olej jest do niego najlepszy? Może ma ktoś polską instrukcję w wersji elektronicznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciśnij i trzymaj przycisk od komputera, potem przekręć kluczyk (ale bez kręcenia rozrusznikiem). Powinny wyskoczyć Ci testy.

 

A czy w wersji bez komputera pokładowego (z elektronicznym licznikiem km), też można taki test wykonać?

 

No wlasnie ciekawe, bede musial pokombinowac, musi byc jakis test ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BARDZIEJ SZCZEGÓŁOWO

 

Źródło min. dialogsys:

1- włączamy funkcję diagnostyczną (wciśnięty przycisk ADAC i włączenie zapłonu bez uruchomienia silnika)

2- pojawi się test wyświetlacza i klikając odpowiednio przyciskiem ADAC (ten w w przełączniku wycieraczek) otrzymujemy wskazania:

--- 1 ilość paliwa w litrach

--- 2 przepływ paliwa w litrach (litry na gadzinę)- zazwyczaj 0- gdyż silnik musi wtedy pracować (ja to wykonywałem na postoju i zgaszonym silniku)

--- 3 wyświetlenie zapamiętanych usterek komputera: (t j d h

- lub w/w wspólnie)

t- oznacza wykrycie usterki na lini czujnika temperatury wody

j- oznacza wykrycie usterki na lini miernika poziomu paliwa

d- oznacza wykrycie usterki na temat przepływu paliwa od ponad 16 kilometrów

h- oznacza wykrycie usterki na lini miernika poziomu oleju

 

Zerowanie pamięci usterek (tzw. RESET):

1- wciskamy przycisk resetu wskazań czasowych (w czasie w/w operacji)

lub

2- zapamiętane usterki znikają również po odłączeniu akumulatora

 

Wszystko poparte notą techniczną i przetestowane na mojej megane- DZIAŁA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem ten test w/g opisu

paliwo 30l (tyle gdzieś powinno być ) - ok.

zużycie godzinowe 0,0 - ok.

zapamiętane usterki h,d - i to mnie zmartwiło. Co do zużycia na km byłem raczej przygotowany, ale poziom oleju skoro po przekręceniu kluczyka jest oil ok to juz przesada, miarka pokazuje właściwy poziom. Dobra, dobra przecież to są usterki zapamiętane, może poprzedni właściciel miał tą awarię i nie skasował pamięci. Jutro rano wykasuję pamięć i się przejadę, a póżniej zrobię ponownie test- napiszę o wynikach. Sądzę, że pozostanie tylko ten nieszczęsny obwód przepływu paliwa (zobaczę czy to rzeczywistość czy tylko moje pobożne życzenia)

Odnośnie obwodu przepływu paliwa- czy to jest jeden czujnik, czy więcej elementów i gdzie się znajduje, gdzie jest wpięty oraz jak go sprawdzić ( może to tylko przerwa na przewodach, a może uszkodzony czujnik)

 

[ Dodano: 2006-09-22, 07:33 ]

Zrobiłem tak jak pisałem. Przejechałem ok.3 km i ponowny test - jest czyściutko, ale wiem, że spalanie pokaże się dopiero po 16 km.

Proszę o instrukcję o której rozmawialiśmy.

 

Jeszcze raz proszę o informację na temat obwodu przepływu paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!