Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer


Rekomendowane odpowiedzi

zawisza1980 lepiej jest kupić licznik na szrocie, już gotowy i sprawdzony i tylko go wkręcić- nie ma co się bawić w przekładania, budowa płytki drukowalnej i samego połączenia LCD z nią jest całkiem inna w liczniku z kompem i bez. Daj sobie spokój z takim czymś.

Bardzo często na szrocie, nawet może się dogadać, że jak licznik nie zadziała, można go oddać- zakładają wtedy tobie plombę i nie ma problemu- wiem, bo sam tak zrobiłem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenie napiszę, że można znaleźć taki licznik o wiele taniej, nawet na tym forum :-D

 

tak, wiem, autoreklama :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem dziś u siebie i przewód przy manetce posiadam :mrgreen: Mam pytanie odnośnie kostki w komorze silnika. Czy ta kostka od ECU musi być niebieska jak w manualu na stronie 1 :-D U mnie jest czerwona i przewód od ECU już chyba jest :-D Jeżeli trzeba to zrobię zdjęcia w dzień cyfrówką.

post-5573-1296839020_thumb.jpg

post-1-1296839020_thumb.jpg

post-1-1296839021_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jest przewód w manetce to nic nie trzeba już robić tylko wstawić zegary ,sam tak miałem .Kostkę licznika sobie jeszcze sprawdź dla pewności :mrgreen: kolory kostek mogą si ęnie zgadzać w skrzynce bezpieczników ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostkę licznika sobie jeszcze sprawdź dla pewności

Rozumiem, że chodzi o tę prawą kostkę. W którym pinie jest przewód odpowiedzialny za kompa :mrgreen: Ile powinno być przewodów w tek kostce :-D

post-5573-1296840047_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerwona kostka :mrgreen: ,zaraz wrzucę fotkę to zobaczysz :-D ,w kostce pin 6 fioletowy idzie do manetki a pin 7 do kompa rózowy (inf. o spalaniu )

kostkaczerwona.jpg

Niedługo wrzucę kompletny manual ,by każdy mógł poradzić sobie z montażem komputera pokładowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co powinno się sprawdzić to właśnie tę kostkę ,bo wtedy wiadomo gdzie dalej dokładać piny wrazie ich braku :-D Kolega potentila miał instalację wyprowadzoną od komputera do skrzynki bezpieczników ,tam dołożyłem pin do kostki i wyprowadziłem do kostki licznika Pin 7 , pin 6 podpiąłem do kostki prawej manetki i komputer pięknie zaczął działać ,martwiło mnie jedynie napięcie na tym kablu..bo w benzynce ładnie falowało (niepamiętam wartości ale napięcie było napewno niższe u mnie jak te 12V),a tu w klekocie nieznaczne wahania 12 V :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Namówiłem znajomego na zakup renófki ale jest mały problem. Autko ma manetkę z przyciskiem do kompa, licznik z elektronicznym wyświetlaczem. Niestety po naciśnięciu owego przycisku nic się nie dzieje. Tryb testowy o którym tutaj czytałem - nie załącza się. Sprawdziłem licznik od tyłu (Jaeger)ale naklejka jest urwana i nie widać napisów typu ADAC czy STD EU - więc też nie wiem jak sprawdzić czy to ma kompa. Manetka tez została ściągnięta i żadnych luźnych kabelków nie było. Ma ktoś pomysła o co tutaj chodzi?Może auto kombinowane jakieś jest bo np ma przycisk do kompa a licznik bez komputera może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest opcja, że wymieniony był licznik albo manetka. Dobierz się do odpowiednich pinów miernikiem, jak przy przyciśnięciu przycisku pojawi się przejście, tzn że prawdopodobnie wymieniony licznik.

Jak do kostki licznika wchodzi kabel ADAC o informacji przepływomierza (znajdziesz w rozpisce bo nie pamiętam który) to podaj na niego masę z karoserii, jak sie zmieni wskazanie kompa tzn, że walnięte jest coś przy manetce.

Podejrzyj piny, podane są wcześniej, miernik do ręki i do dzieła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do pinu 6 czerwonej kostki doprowadzić masę (zwierać do masy by wskazania się zmieniały) wtedy będzie wiadomo czy jest komp czy nie,zresztą jeśli na wyświetlaczu razem z przebiegiem całkowitym,jest przebieg dzienny to licznik jest bez kompa .

 

tak jak na załączonym foto ,licząc od lewej : fioletowy kabelek .

2f03e5ed217e8f75m.jpg

Edytowane przez andrzej27r
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zresztą jeśli na wyświetlaczu razem z przebiegiem całkowitym,jest przebieg dzienny to licznik jest bez kompa .

[/url]

 

Andrzej dobrze rozumiem, że jeżeli na wyświetlaczu licznika jest przebieg całkowity i dzienny (który mogę resetować tyczką wystającą z zegarów) tzn ze nie ma on kompa?

To jak to wygląda w wersji z kompem w takim razie?

16324101761.th.jpg

 

Rozumie że o takich cyferkach licznik nie ma kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!