Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer


Rekomendowane odpowiedzi

zawisza1980 lepiej jest kupić licznik na szrocie, już gotowy i sprawdzony i tylko go wkręcić- nie ma co się bawić w przekładania, budowa płytki drukowalnej i samego połączenia LCD z nią jest całkiem inna w liczniku z kompem i bez. Daj sobie spokój z takim czymś.

Bardzo często na szrocie, nawet może się dogadać, że jak licznik nie zadziała, można go oddać- zakładają wtedy tobie plombę i nie ma problemu- wiem, bo sam tak zrobiłem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenie napiszę, że można znaleźć taki licznik o wiele taniej, nawet na tym forum :-D

 

tak, wiem, autoreklama :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem dziś u siebie i przewód przy manetce posiadam :mrgreen: Mam pytanie odnośnie kostki w komorze silnika. Czy ta kostka od ECU musi być niebieska jak w manualu na stronie 1 :-D U mnie jest czerwona i przewód od ECU już chyba jest :-D Jeżeli trzeba to zrobię zdjęcia w dzień cyfrówką.

post-5573-1296839020_thumb.jpg

post-1-1296839020_thumb.jpg

post-1-1296839021_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jest przewód w manetce to nic nie trzeba już robić tylko wstawić zegary ,sam tak miałem .Kostkę licznika sobie jeszcze sprawdź dla pewności :mrgreen: kolory kostek mogą si ęnie zgadzać w skrzynce bezpieczników ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostkę licznika sobie jeszcze sprawdź dla pewności

Rozumiem, że chodzi o tę prawą kostkę. W którym pinie jest przewód odpowiedzialny za kompa :mrgreen: Ile powinno być przewodów w tek kostce :-D

post-5573-1296840047_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerwona kostka :mrgreen: ,zaraz wrzucę fotkę to zobaczysz :-D ,w kostce pin 6 fioletowy idzie do manetki a pin 7 do kompa rózowy (inf. o spalaniu )

kostkaczerwona.jpg

Niedługo wrzucę kompletny manual ,by każdy mógł poradzić sobie z montażem komputera pokładowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co powinno się sprawdzić to właśnie tę kostkę ,bo wtedy wiadomo gdzie dalej dokładać piny wrazie ich braku :-D Kolega potentila miał instalację wyprowadzoną od komputera do skrzynki bezpieczników ,tam dołożyłem pin do kostki i wyprowadziłem do kostki licznika Pin 7 , pin 6 podpiąłem do kostki prawej manetki i komputer pięknie zaczął działać ,martwiło mnie jedynie napięcie na tym kablu..bo w benzynce ładnie falowało (niepamiętam wartości ale napięcie było napewno niższe u mnie jak te 12V),a tu w klekocie nieznaczne wahania 12 V :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Namówiłem znajomego na zakup renófki ale jest mały problem. Autko ma manetkę z przyciskiem do kompa, licznik z elektronicznym wyświetlaczem. Niestety po naciśnięciu owego przycisku nic się nie dzieje. Tryb testowy o którym tutaj czytałem - nie załącza się. Sprawdziłem licznik od tyłu (Jaeger)ale naklejka jest urwana i nie widać napisów typu ADAC czy STD EU - więc też nie wiem jak sprawdzić czy to ma kompa. Manetka tez została ściągnięta i żadnych luźnych kabelków nie było. Ma ktoś pomysła o co tutaj chodzi?Może auto kombinowane jakieś jest bo np ma przycisk do kompa a licznik bez komputera może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest opcja, że wymieniony był licznik albo manetka. Dobierz się do odpowiednich pinów miernikiem, jak przy przyciśnięciu przycisku pojawi się przejście, tzn że prawdopodobnie wymieniony licznik.

Jak do kostki licznika wchodzi kabel ADAC o informacji przepływomierza (znajdziesz w rozpisce bo nie pamiętam który) to podaj na niego masę z karoserii, jak sie zmieni wskazanie kompa tzn, że walnięte jest coś przy manetce.

Podejrzyj piny, podane są wcześniej, miernik do ręki i do dzieła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do pinu 6 czerwonej kostki doprowadzić masę (zwierać do masy by wskazania się zmieniały) wtedy będzie wiadomo czy jest komp czy nie,zresztą jeśli na wyświetlaczu razem z przebiegiem całkowitym,jest przebieg dzienny to licznik jest bez kompa .

 

tak jak na załączonym foto ,licząc od lewej : fioletowy kabelek .

2f03e5ed217e8f75m.jpg

Edytowane przez andrzej27r
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zresztą jeśli na wyświetlaczu razem z przebiegiem całkowitym,jest przebieg dzienny to licznik jest bez kompa .

[/url]

 

Andrzej dobrze rozumiem, że jeżeli na wyświetlaczu licznika jest przebieg całkowity i dzienny (który mogę resetować tyczką wystającą z zegarów) tzn ze nie ma on kompa?

To jak to wygląda w wersji z kompem w takim razie?

16324101761.th.jpg

 

Rozumie że o takich cyferkach licznik nie ma kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!