Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 dCI Start & Stop


grzes74

Rekomendowane odpowiedzi

Energy dCi 130 - nowy silnik Renault

 

1,6 l, 130 KM i 320 Nm.

 

Renault wprowadza do oferty nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l. Dzięki kwadratowemu stosunkowi skoku do średnicy tłoka oraz innowacyjnym technologiom (układ odzyskiwania energii podczas hamowania, niskociśnieniowy EGR, technologia zmiennego zawirowania mieszanki, pompa oleju o zmiennej pojemności) inżynierom udało się uzyskać wysokie parametry przy relatywnie niskim zużyciu paliwa. Silnik Energy dCi 130 rozwija moc 130 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min. Zużycia paliwa w modelach Grand Scenic i Scenic wyposażonych w nowy motor utrzymuje się na średnim poziomie 4,4 l na 100 km.

 

Nowy diesel jest czwartym już silnikiem wysokoprężnym, jaki został opracowany w ramach francusko-japońskiej współpracy. Poza modelami Scenic i Grand Scenic motor ten znajdzie zastosowanie także w gamie modelowej Megane oraz w niektórych modelach Nissana. Prace nad nowym silnikiem trwały 28 miesięcy i pochłonęły 230 mln euro. Przy projekcie pracowało 160 inżynierów.

 

Jakiś czas temu oglądałem test nowego Scenika z silnikiem 1,6 dCi. Ten silnik ma zastąpić model 1,9 dCi. Wprowadzają go do Megane i Scenik'ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu oglądałem test nowego Scenika z silnikiem 1,6 dCi. Ten silnik ma zastąpić model 1,9 dCi. Wprowadzają go do Megane i Scenik'ów.

 

Gdzie ten test widziałeś?

 

Wiecie może jak ten start- stop będzie działać? (turbina)...

 

Na jakiś angielskich stronach poczytałem że ten diesel ma trafić do Mercedesa Klasy A - jako że Nissan Renault - zamierza współpracować czy rozpoczął współpracę z niemiaszkami...

 

Sam coś poszperałem tu są fajne dane:

http://przyspieszenie.pl/9888/16-dci-130/

Edytowane przez grzes74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sceniki z tymi silnikami są już dostępne i tak;

 

SCÉNIC GAMA 2011 SL Tech Run Energy dCi 130 S&S Euro 5 G11

-- 90 900 zł z VAT Rabat :- 10 000 zł Cena końcowa : 80 900 zł z VAT

 

GRAND SCÉNIC GAMA 2011 SL Tech Run Energy dCi 130 S&S Euro 5 G11 7-miejscowy

-- 93 900 zł z VAT Rabat : - 10 000 zł Cena końcowa : 83 900 zł z VAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można już nawet poczytać testy tego silnika.

Z tego co wyczytałem dynamika jest trochę lepsza od 1,9 dCi, ale silnik potrzebuje więcej paliwa.

W testach średnie spalanie wynosiło około 7l/100km, gdzie producent obiecuje 4,5l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docelowo 1,6 dCi zastąpi 1,9 dCi we wszystkich autach koncernu Renault-Nissan.

Pewnie z czasem 1,6 dCi zastąpi też 1,5 dCi.

Ze względu na koszty raczej nie będą produkować dwóch rodzin silników o podobnej pojemności.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To jeszcze jeden link:

http://www.automotive-electronicspecifier.com/Drive/The-New-energy-DCi-130-Diesel-Engine---A-High-tech-Package-Derived-From-Renaults-F1-Experience.asp

 

znalazłem też info z 2009 że na ten rok Renault planowało podwójną edycję tego silnika.

Druga wersja ma być bi-turbo i mieć 160 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

No ta odpowiem jako użytkonik.

 

Co do spalania to mam średnie 7.5 ale jak na pierwsze 700 km to nie narzekam.

 

To mój 3 scenic a 8 renault.

 

Oczywiście do poprzedniego 2.0T w benzynie to się nie umywa ale w stosunku do poprzednie 1.9 DCI to dużo fajniejszy, oczywiście jeszcze go nie kręciłem bo docieram ale w trasie przy ok 90 km/h palił poniżej 3 litrów.

 

Co do wyciszenia jest ciut głośniej niż w 1.9 DCI w scenic II ale całkiem znośnie. Fajnie przyśpiesza i ta cisza na skrzyżowaniu gdy gaśnie silnik :)

 

w sumie fajnie się tym jeździ. Napiszę więcej jak dotrę i będę mógł to bardziej rozbujać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja dopiero pierwszy bak kończę, ale wg komputera wychodzi spalanie 7,1 (przy 50% miasto i 50% trasa, z czego znowu 30% jazda autostradą pod wiatr z prędkością do 140km/h). Na razie oceniam go dobrze, przede wszystkim za ciszę i wygodę. Dynamikę ciężko mi ocenić bo nie kręcę go jeszcze zbyt wysoko.

Jeśli zaś chodzi o system start & stop to mnie osobiście wkurza i chciałbym go wyłączyć na stałe, ale jeszcze nie znalazłem odpowiedzi jak to zrobić - owszem jest to fajne pod względem ekologii i ciszy pod światłami, ale ja jestem ze "starej szkoły" gdzie uważano, że diesel nie powinien być ciągle włączany i wyłączany. Na plus tego systemu muszę dodać, że po wyłączeniu silnika i ponownym wciśnięciu sprzęgła odpala bardzo szybko i bez szarpnięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czy jest jakiś przycisk do wyłączenia Start&Stop. Wydaje mi się że po lewej stronie jest przycisk A i on służy do wyłączania start@stop. Czy może ktoś to potwierdzić.

Do tej pory nie znalazłem o tym informacji w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!