Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , Podczas włączonej klimatyzacji jaki używać obieg ? zamkniety czy otwarty ? Ja posiadam klimatyzacje manualną.

Dużo więcej kosztuje używanie klimatyzacji ? Bo mi trochę szkoda używać klimy tak sie przyznam <piwko>

Ten czynnik teoretycznie powinien być cały czas w klimatyzacji nie powinno go ubywać tak ? :notacrook:

Na jakim biegu macie ustawioną dmuchawę żeby było tak w miarę komfortowo ? :)

Edytowane przez Petor15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca. Obieg wewnętrzny powinno się włączać jedynie na początku, żeby jak najszybciej schłodzić wnętrze pojazdu. Potem lepiej jest przełączyć na zewnętrzny. W innym przypadku w aucie cały czas krążyć będzie to samo powietrze, które po jakimś czasie zrobi się wilgotne, nie mówiąc już o zapachu. Najlepiej jest na samym początku otworzyć okna, puścić dmuchanie na najwyższych obrotach, żeby wydmuchać gorące powietrze z auta, potem zamknąć okna, na obiegu wewnętrznym szybko schłodzić wnętrze, a dalej już normalnie na zewnętrznym, na jakichś niskich obrotach (2 na przykład) niech sobie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po zamknięciu okien warto włączyć zamknięty obieg powietrza. Odcięcie układu wentylacji od ciepłego powietrza z zewnątrz usprawnia chłodzenie kabiny. Nawiew powinien zostać skierowany na przednią szybę i nogi, a nie bezpośrednio na głowę, gdyż grozi to przeziębieniem, bólem zatok lub zapaleniem ucha. Po kilku minutach należy wyłączyć zamknięty obieg powietrza, ponieważ pracująca klimatyzacja osusza powietrze, prowadząc do wysychania błon śluzowych oczu, nosa oraz gardła."

 

Aczkolwiek, ja zawsze jeżdżę na zamkniętym <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odświeże temat bo chyba nie ma sensu zakładać nowego.

Mam klimatronika. Czasem jeździ się na klimatroniku ale bardzo często na ręcznym.

Pytanie jest takie. To jak w końcu mają być ustawione kratki nawiewu, najlepiej max w górę czy w dół? Na boki w stronę szyby czy jakoś inaczej?

Przy klimatroniku jest turbinka na suficie(czujnik itd) więc jak puszczamy zimne powietrze do góry to może się oszukiwać? Na ręcznym to chyba bez znaczenia.

P.S Tak mnie naleciało aby spytać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja przy climatroniku jeżeli wchodzę do rozgrzanego samochodu to włączam auto. Nawiew na szyby i nogi. Włącza się wtedy obieg zamknięty i dmuchawa na maxa. Po chwili obieg przełącza się na otwarty a obroty dmuchawy zaczynają spadać w miarę spadku temperatury w kabinie. Środkowe kratki nawiewu nawiewu mam ustawione na wprost a boczne w stonę szyb. Nie używam nawiewiewu na siebie kiedy jest włączona klima.

 

Jak już wcześniej napisał "brudijr" ustawienie nawiewów jest to sprawa indywidualna.

 

Zauważyłem jednak, że aby szybciej schłodzić kabinę, warto ustawić temperaturę na minimum. Potem dzwigam na 21 i tak już zostaje. Na 5min. przed dojazdem do domu wyłączam klimę aby wyrównać temperaturę.

 

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na ten przykład mam cały czas na 19 stopni i nie tykam nic (jeżeli nie używam klimy to mam nawiew na twarz i reguluje tylko prędkość, jak chce żeby klima działała np. na dalszą trasę, to wciskam auto i resztą sie nie przejmuje :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lionel2000

 

Jak naciskasz AUTO to pali ci się też AC?

Jak naciskasz AUTO to na początku co się zapala 9 i 8 czy inaczej?

Pewnie jest to zależne od temperatury ale może rzucisz kilka słów info. ;)

 

 

post-37973-0-36370100-1338669626_thumb.jpg

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak jest z wydajnością w Megance 1 PH2 ?

Przy 25 stopniach na polu przy zamkniętym obiegu wystarczy mi na 1, lub 2 biegu dmuchawy.

Przy 30 stopniach muszę włączać na 3 bieg nawiewu.

Przy większych temp wentylator muszę włączać na 4 biegu i strasznie wieje w środku...

 

Strasznie grzeje się parapet i zastanawiam się czy go obić czymś, bo podczas jazdy w słońcu jest on strasznie nagrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Fredi

Pewnie jest to zależne od temperatury ale może rzucisz kilka słów info.

 

U mnie po wciśnięciu Auto włącza się 10 i 9 a nawiew to już w zależności od temperatury na zewnątrz.

 

Przy temperaturze 34-35 stopni kiedy ustawię temp. 21 to klima żeby ją osiągnąć chodzi na maksa i nie zmniejszy obrotów wentylatora, nawet przez 3okm.

Jeżli natomiast ustawię 22 to bez problemu zmniejsza obroty wentylatora po schłodzeniu. Wynika z tego, że maksymalnie można obniżyć temperaturę o

jakieś 15 stopni. Nie mam pomiaru temperatury we wnętrzu, ale jeżeli klimatronik sam obniża obroty wentylatora to chyba oznacza, że temperatura

z wyświetlacza została osiągnięta.

 

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżli natomiast ustawię 22 to bez problemu zmniejsza obroty wentylatora po schłodzeniu. Wynika z tego, że maksymalnie można obniżyć temperaturę o

jakieś 15 stopni.

To jeszcze jedno. Przy temperaturze zewnętrznej powyżej 30 stopni i ustawieniu plus minus 22 stopnie temperatura w aucie jest OK? Tzn znośnie? Pytam celem porównania ponieważ wybieram się na sprawdzenie klimy do pewnego magika więc chciałbym porównać. Przy ostatnich gorączkach testowałem w okolicach 19 i było raczej nieźle. Jakoś nie przetestowałem na wyższym ustawieniu. Podobno ma być jeszcze ciepło więc może wtedy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!