Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

to moje definitywne pożegnanie z użytkowaniem SD2 na mII phII .

Elektryka samochodu nie trawi tego urządzenia. Skończyłem przed chwilą demontaż, stąd kilka ładnych zdjęć.

Niestety już bez kabli, będę opisywał.

Wersja z samego początku 2006 działa poprawnie bez niespodzianek. 2006 jakoś z sierpnia i 2007 poszła się... zepsuć.

Najpierw bezpiecznik dwukrotnie, potem całkowite wywalenie impulsu wyjściowego prosto w skrzynce,

łącznie z unieruchomieniem samochodu.

Jak powiedział szczur do marynarzy uciekając z tonącego statku: "Powodzenia życzę!"

Manual instalacja SD-2 do phII

potrzebne klucze:

10mm- zdjąć radiator, 13mm na fajce- akumulator i plus pod skrzynką

torx: T27- obudowa skrzynki, T40- podstawa akumulatora

śrubokręt krzyżak- filtr powietrza, śrubokręt do podważań wtyczek, zacisków itp

 

wyjąć akumulator i stojący za nim radiator

1 duży torx

2 zwykła 10 między kablami

zdjcie0436s.th.jpg

-----------------------------------------------------------------------------

 

0 odpiąć radiator z trzech wtyczek

1 zdjąć filtr powietrza

2 wykręcić dwa pozostałe torx podstawy akumulatora

3 zdjąć obudowę skrzynki, dwa torx

4 wykręcić śrubę mocującą , 13mm

5 porozpinać przewody pod zdjęta obudową

zdjcie0439.th.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

 

1 wyjąć podstawę akumulatora

2 wyciągnąć z szufladki listwę połączeń/bezpieczników

zdjcie0440j.th.jpg

------------------------------------------------------------------------------------

 

1 masy dla mijania, niżej w pionie (niewidoczne) długie

2 prąd dla mijania, któryś z trzech- spotkałem dwie opcje

3 prąd na długie

4 prąd ze stacyjki

zdjcie0441f.th.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------

 

podpięty radiator i akumulator przez kable rozruchowe,

sprawdzić prawidłowość połączeń świateł, impuls jest- żarówka świeci.

zdjcie0442a.th.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------

 

wiemy co jest gdzie <piwko> ,

rozkładamy wtyczkę wyjścia oświetlenia i lutujemy przewody do SD2 :oops: !

zdjcie0444ft.th.jpg

------------------------------------------------------------------------------------

 

1 pierwszy wlutowany! sprawdzamy czy działa= daje prąd.

lutujemy kolejny i sprawdzamy...

zdjcie0445.th.jpg

----------------------------------------------------------------------------------

 

Działa? BRAWO!

Składamy

zdjcie0446.th.jpg

--------------------------------------------------------------------------------

 

Zacznijcie o świcie i nie zapominajcie zabrać kanapek :) ,

następny posiłek kolacja, może :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
A co powiecie o tym zestawie? http://www.autoflesz.pl/artykuly/4195,swia..._%28DRL%29.html

Światła LED dzienne Philips'a

Obrazek

Wyglądały by po zamontowaniu ładnie w Megane II. Na co dzień jeżdżę bez świateł, włączają się same jak tego potrzebują ale czasami jest dość szarawo a poruszam się szybko i mam ochotę włączyć światła mijania ale szkoda mi żarówek, które się tak długo wymienia.

Ma ktoś ten zestaw już założony w Megane? Jak wygląda użytkowanie?

 

Mnie też zainteresowały te światła od Philips'a. Niestety, po wymierzeniu wszystkiego okazuje się, że bez poważnej ingerencji w zderzak (czyli wycięcie otworów pod światła np. w plastikowych osłonach) nie da się zamontować tych świateł w sposób zgodny z przepisami - odległość między nimi będzie mniejsza niż 60 cm. A szkoda... :)

Zresztą wszytko opisane jest w załączniku.

DRL.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja nie mówię że tak nie jest... oznaczenie + homologacja + automatyczne włączanie ich i wyłączanie = LEGALNE światła do jazdy dziennej :)

kolego jesteś w wielkim błędzie - to nie są światła do jazdy w dzień. proponuję poczytać tutaj o takich światłach, a swoje czym prędzej zdemontować, bo zagrażasz bezpieczeństwu ruchu takimi świeczkami.

homologacja na światła dzienne ma postać RL E* ******, gdzie * to odpowiednie cyfry. na twoim zapisie tego nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy ktoś rozwiązał sprawę montażu świateł do jazdy dziennej w MII? Jak wiadomo tradycyjnych ledów nie ma gdzie umieścić. Nie chcę rezygnować z przeciwmgielnych (w ich miejsce można by wepchnąć dzienne). Odrzucam też możliwość kombinowania ze zmniejszoną mocą świateł drogowych.

Czy ktoś spotkał się z innymi rozwiązaniami? Np. połączenie p-mgielnych i dziennych albo reflektory (drogowe/mijana/postojowe/kierunki) z wbudowanymi dziennymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!