Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem w MEGANE II


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek pragnę serdecznie powitać wszystkich forumowiczów. Od jakiegoś czasu czytam Wasze posty, aż wreszcie zdecydowałewm się dołączyć do Szacownego grona. Nie ukrywam, że skłonił mnie do tego mój samochód. Jesto Megi II 1,6 z 2004 r. i zaczynają nią już targać różne przypadłości. Wiosną ubiegłego roku zmieniałem czujnik faz rozrządu, w styczniu tego roku cewkę, a dodatkowo zdiagnozowano potrzebę wymiany rolek napinaczy (wycena ok. 380 zł). Zastanawiam się jak to możliwe przy przebiegu 40 000 km. Kiedy jednak zdecydowałem się umówić na wymianę doszedł... nasz ulubiony słynny grzechot przy odpalaniu. Diagnoza przez telefon - koło zmiennych faz rozrządu. Pan poprosił o nr VIN, przebieg i stwierdził, że w moim przypadku RP zwraca 0 (słownie zero) zł. Zastanawiam się więc, co teraz robić . Nie mam specjalnej ochoty wywalać ciężkiej kasy za naprawę samochodu, który ma 41600 km przebiegu. Czy możecie mi w jakiś sposób doradzić? Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

 

Borutax[/fade]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borutax, mnie również ASO poinformowało, że RP za 2003 nie dofinansowywuje. Mimo wszystko zdecydowałem się zadzwonić i otrzymałem 70% pokrycia kosztów (a może 80%, nie pamiętam). Zapłaciłem 799zł za wymianę wszystkiego co można było. Wczesniej pojechałem do ASO i poprosiłem o napisanie pisma do RP, w którym będzie napisane "kompletny zestaw" :( .

 

Aha sprawę załatwij na początku miesiąca. Podobno RP co miesiąc ma jakąś kwotę przeznaczoną na dofinansowanie. Na poczatku finansują więcej, a pod koniec miesiąca jak kasa się kończy dofinansowują coraz mniejsze kwoty. Jak dofinansują ci 100% kosztów to nie masz gwarancji na usługę i części, a jak będziesz miał jakiś swój wkład własny to masz gwarancję rok czasu.

 

Powodzenia życzę. Daj znać co załatwiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez tak zaczynalem tzn. przez telrfon i udalo sie zalatwic takze walcz w ASO nie daj sie splawic bo oni mi tez mowili na poczatku ze moge zapomniec o wspoludziale - aha no i przeglady jak masz oki - to nie bedzie wiekszego problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich Forumowiczów,

widzę, że temat przycichł, ale problem pozostał , bynajmiej u mnie. Dwa tygodnie temu usłyszałam w silniku ten "wspaniały" odgłos , który usłyszał każdy z moich przedmówców oraz kilkakrotne uruchamianie rano i gaśnięcie silnika na światłach, na skrzyżowaniach. Nie mając żadnego wyboru, pojechałam do warsztatu. Oczywiście do wymiany: rozrząd, pompa wody i takie tam. Jednym słowem z tego co tu przeczytałam -standard. Odpaliłam , nie hałasuje, myślę jest ok, 120kkm przejechne miał prawo byc do wymiany :-P .Pierwsze światła i zdechł.Odpalił za którymś razem wróciłam do warsztatu ,no i jak myślice co tym razem? Oczywiście :?: ! Osławione koło faz rozrządu, a jakże! Dzisiaj odbieram, wsiadam, odpalam i ... nic! Znowu to samo! Po wlaniu paliwa(bo było mało i myślałam ,że za mało) przejechaniu kilku rundek , łaskawie przestała gasnąć.Może rzeczywiście było za mało paliwa. Dojechałam do domu, 40 minut postoju i znów to samo.

Zastanawiam się czy owe koło było do wymiany skoro nic sie nie zmieniło w pracy silnika i co ewentualnie jest teraz przyczyną? Przeczytałm tutaj o włączeniu - wyłączeniu i przeczyszczeniu styków czujnika położenia wału, dzisiaj już za późno , ale jutro jeszcze to sprawdzę. Ale czy jest możliwe założenie tego koła bez wyłączania tego czujnika i mechanik wymieniając koło mógł tego czujnika nie sprawdzić? Poradzcie coś ,żeby w poniedziałek w warsztacie nie okazło sie ,że znowu jakaś część będzie do wymiany. Jak można sprawdzić czy wymontowane koło faz rozrządu jest uszkodzone?

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to jest tak. Zostawiełem padlinę w serwisie, stał dwie noce i nic. Oczywiście jak wrócił do mnie, to dźwięk się pojawiał. Niemniej jednak, po telefonie do RP oraz po odrębnym wystąpieniu ASO jest zgoda na 60%. Auto jest w naprawie

 

[ Dodano: 2008-03-28, 08:00 ]

Jestem już po naprawie. Wymieniono koło zmiennych faz rozrządu oraz wymieniono wszystko, co z rozrądem się wiąże. (łącznie z pompą wody) Poszło 1200 zł (40% kosztów reszta Renault Polska). Mam nadzieję, że będzie już wszystko OK. Na razie swtwierdzam (może to tylko złudzenie), że silnik pracuje łagodniej i bardziej równomiernie wchodzi na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

też mam do wymiany koło zmiennych faz .w moim przypadku terkotanie wyst. co ok. 4 odpalenia , poza tym wszystko OK . Poza kołem serwis podczas testów nie stwierdził innych osterek .

Nikt nie napisał , czy jazda z uszkodzonym kołem stwarza jakieś zagrożenia , jeśli nie to czy można poczekać do planowej wymiany paska i zrobić to razem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jazda z uszkodzonym kołem stwarza jakieś zagrożenia , jeśli nie to czy można poczekać do planowej wymiany paska i zrobić to razem ?

 

Rozmawiałem w ASO przed naprawą, czy można z tym jeździć. Podobno tak, ale z czasem objawy zaczną się nasilać, aż dojdzie do falowania obrotów i szarpania, co znakomicie utrudni jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczów. O słynnym kole zmiennych faz rozrządu dowiedziałem się ponad rok temu na tym forum i po cichu cieszyłem się z tego, że ominęła mnie ta usterka. Do czasu. Jakieś dwa tygodnie temu usłyszałem te nieszczęsne terkotanie :-((przebieg 83kkm). Właściwie nie występowało to zbyt często (może z 4 razy), ale dzisiaj przy rannym odpaleniu, oprócz niemiłych dźwięków zgasł mi silnik. Więc chyba jest to czas na naprawę. ASO zaproponowało mi wymianę koła i rozrządu (bez pompy) za 1550 zł (bez partycypowania w kosztach, bo podobno mi się nie należy). Czy to dobra cena?

Kurcze a miałem kupić nowe opony :cry: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baad74, mnie również ASO poinformowało, że RP za 2003 nie dofinansowywuje. Mimo wszystko zdecydowałem się zadzwonić i otrzymałem 70% pokrycia kosztów (a może 80%, nie pamiętam). Zapłaciłem 799zł za wymianę wszystkiego co można było. Wczesniej pojechałem do ASO i poprosiłem o napisanie pisma do RP, w którym będzie napisane "kompletny zestaw" .

 

Aha sprawę załatwij na początku miesiąca. Podobno RP co miesiąc ma jakąś kwotę przeznaczoną na dofinansowanie. Na poczatku finansują więcej, a pod koniec miesiąca jak kasa się kończy dofinansowują coraz mniejsze kwoty. Jak dofinansują ci 100% kosztów to nie masz gwarancji na usługę i części, a jak będziesz miał jakiś swój wkład własny to masz gwarancję rok czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzwoniłem do RP i czekam na odpowiedź (do 14 dni). Pożyjemy zobaczymy :roll: . Z tego co zdążyłem się zorientować to na allegro oryginalne koło kosztuje 660zł, a rozrząd 300zł + pompa (zamiennik) 95zł. I pytanie: czy wymiana pompy jest wskazana, czy wystarczy tylko rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam i dołączam do grona szczęścliwych posiadaczy grzechoczącego truchła zwanego menage II 1.6! Objawy nasilaja sie stopniowo od jakichś 3 miesięcy, ale teraz to juz katastrofa - wstyd samochód odpalać, tak rzęzi.Serwis przez telefon zasugerował cenę koło 4 tys pln, co jest dla mnie nie do przyjęcia. autko ma wprawdzie 3 lata, ale za to dopiero 35 tkm przebiegu - tak wcześnie nic nie ma prawa się dziać! Dlatego tez planuję żadac od RP partycypacji w kosztach, gdyby jednak doświadczeni koledzy podali konkretnie z kim w tej sprawie sie kontaktowali (dział, namiary) byłbym bardzo wdzięczny.

pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!