Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie daje się uruchomić


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

W tym silniku to  tylko może być usterka regulatora przepływu lub czujnika ciśnienia paliwa. W tych dwóch przypadkach pojawi się taki komunikat i rozrusznik nie podejmie pracy.

Sprawdź przede wszystkim obwód regulatora przepływu. Brązowa wtyczka na pompie. Wyjmij wtyczkę i sprawdź miernikiem czy regulator ma opór około 5,3 oma. 

Sprawdź też wtyczkę na czujniku ciśnienia paliwa na rampie wtrysku. Tak jak pisałem wcześniej te dwie rzeczy wyświetlą komunikat i zablokuję pracę rozrusznika.

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za pomoc sprawdzę i napiszę . Co się jak ma .

sprawdziłem na regulatorze na pompie ma 9,67 oma i  9,86 oma  na czujniku ciśnienia na listwie paliwa ??? nie wiem czy to dobrze ?

wszystko sprawdzałem na zimnym silniku . 

silnik odpalił normalnie , ale był zimny więc sytuacja jest dalej nie jasna wyczyściłem styki mam nadzieję że problem zniknie jadę sprawdzić w jeżdzie jak zgaśnie dam znać .

Auto przejechało ze 3 km  zapalił się komunikat failed   injections. + pierwszy raz czerwona lampka STOP . SILNIK NIE NAGRZAŁ SIĘ NAWET DO POŁOWY WSKAZANIA , NA ZEWNĄTRZ -3 . BYŁO Z GÓRY próba odpalenia z biegu nie daje rezultatu .

 

Edytowane przez JULKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie konia z rzędem co wie co jest grane scenic 1.6 16v 2001.

Nierówne obroty biegu jałowego po wymianie rozrządu. No i od czasu do czasu jakby wyładował się akumulator choć sprawdzałem i ładuje 14,3.

Głowa mnie boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ból głowy etopiryna. a co do tych nierównych obrotów, to tak jakby zapłon regularnie wypadał, czy jest to bardziej nieregularne? świece, cewki, lejące wtryski brudna przepustnica (tam jest elektroniczna???) - przyczyn może być wiele. Masz jakiś interfejs diagnostyczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. 

Mam problem z uruchomieniem silnika. Był profilaktycznie zrobiony przegląd rozrusznika. Smarowanie przekładni, bo była sucha jak pieprz to tak na marginesie. Po założeniu i próbie zapalenia nie ma reakcji. Dodam tylko że dołączony była akumulator ponad 24 godz. Pytanie czy mógł się wyczyścić immo. Wychodzi na to że nie sterowania na automat bo nie dochodzi prąd po naciśnięciu przycisku Start. Przy spieciu na "krótko" odpala  normalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Cosnowego napisał:

x

Immo się samo nie rozprogramuje. Sprawdziłeś bezpiecznik rozrusznika na upc?

Sprawdziłeś napięcie wychodzące po naciśnięciu start do sterowania włącznika elektromagnetycznego rozrusznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za pierwszym razem nie było reakcji poszedłem skrótem myślowym że coś siadło . Ale jak zapalił na krótko to pojawiło się światełko w tunelu. Okazał się właśnie ten bezpiecznik w komorze silnika o symbolu Start Stop. Działa znów jak dawniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witajcie,

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Na niemieckich forach Megane 4 i chyba jak pamiętam Scenica, opisywana jest następująca przypadłość, której nie mogę znaleźć nigdzie indziej w internecie:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Podczas jazdy w deszczu do przewodów zasilania powietrzem trafia wilgotne powietrze. Następnie w przewodzie między chłodnicą turbiny, a wlotem do komory spalania, temperatura powietrza spada, na ściankach rurek skrapla się woda.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Przy następnym odpalaniu skroplona woda trafia do komory spalania, pojemność powietrza komory spalania zmniejsza się, rozrusznik ma większy opór, bierze więcej prądu i przepala bezpiecznik główny. Ewentualnie wyskakuje choinka, czeka się 20 minut i znowu można próbować odpalać.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Na innych forach nie widzę tego tematu. Czy w ogóle możliwe jest aby w przewodach i silniku skropliła się aż taka ilość wody?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ja jestem bardzo sceptycznie nastawiony względem tej historii.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.8 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz być sceptyczny. Mieszkam co prawda w kraju gdzie zima jest dość iluzoryczna ale czasem temperatura spada poniżej zera. Problem był taki, że skrapla się to w IC i ścieka na dół, nie ma gdzie uciec i się zbiera na dole IC i częściowo w przewodzie. Przychodzi mróz i pozamiatane bo robi się Zastąp tekst [ciach] fajny lodowy korek i dość masowo zwożą do nas takie pojazdy, które nie chcą odpalić ponieważ silnik nie ma jak zassać powietrza. Był taki czas kilka lat temu, że masowo montowaliśmy taką plastikową kratkę na IC co miało wg Renault zabezpieczyć przed takimi zjawiskami. Teraz problem trochę się uspokaja bo silniki przechodzą na IC typu wodnego i na nich nie ma takich skroplin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carsikdzięki za odpowiedź. Nie rozumiem dlaczego mówisz, że problem się uspokaja. Ja piszę o nowych autach. Na tamtych forach ludzie mają prawie wszyscy auta na gwarancji. Najstarsze posty są z 2021 roku. Co do wody, która nie ma dokąd uciec, jeśli auto robi odpowiednią ilość kilometrów, ruch powietrza zabierze parę automatycznie do spalenia w silniku. To chyba jest temat dla ludzi jeżdżących dieslem po bułki na drugą stronę ulicy. O tej kratce, o której piszesz też wspominali. Zastanawiam się czy brać to poważnie i jakoś przeciwdziałać czy olać. W zależności od modelu albo wywala bezpiecznik główny, albo jak go nie ma, pali się rozrusznik. Czasem tylko auto nie odpali za 1 razem i trzeba czekać 20 minut. Czyli trzeba by było wsadzić czujnik wody do IC albo spróbować osuszyć powietrze przed podaniem do filtra. Chętnie bym zmierzył gdzie kiedy i ile zbiera się tej wody, tylko ktoś musiałby mi zrobić fotkę gdzie dokładnie się ta woda zbiera i gdzie jej szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tent napisał(a):

 Nie rozumiem dlaczego mówisz, że problem się uspokaja. Ja piszę o nowych autach.

No napisałem wyraźnie. W nowych silnikach IC jest typu wodnego i umieszczony jest jako część kolektora dolotowego na samej głowicy. Nie ma problemu, że jak IC powietrzny był umieszczony zaraz za zderzakiem i wiało na niego mrozem. I nic nie poradzisz na wilgoć w powietrzu, w takim przypadku na wychłodzonym IC musi się skroplić. Przypomnij sobie co się dzieje jak wyciągniesz z lodówki butelkę np coli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!