Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie daje się uruchomić


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

Stało się. Dzisiaj rano Meggi pierwszy raz zawiodła i nie odpaliła. Po naciśnięciu startera słyszalny jest klik z lewej strony kierownicy i cisza. Nie gaśnie ikonka (według instrukcji) "skontroluj układ wydechowy" - ta pomarańczowa silnika. Test systemów pokładowych pokazuje, że wsio jest ok. Ja wiem, że w takim wypadku pozostaje tylko serwis, ale może ktoś miał podobny przypadek i może powiedzieć co mnie czeka oraz jak uszczupli się mój portfel...

Czy w tym przypadku też można podejrzewać czujnik wału?

Megane III phI 1.9 dci bez FAP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aku sprawdzałem miernikiem - był ok. Pierwszy warsztat sobie nie poradził z usterką. Dopiero w drugim elektryk (po naprawie kosztującej 150zł) powiedział tajemniczo, że to zwarcie na linii starter - rozrusznik. Taką teorię potwierdza to, że auto odpaliło z pychu. Meggi powróciła do żywych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. W zeszłym roku miałem nastepujaca usterke - silnik w ogole nie chciał odpalic, rozrusznik kręcił ale nie mogłem uruchomic silnika. Jak sie pozniej okazało, po kilku dniach dochodzenia, ze wywaliło bezpiecznik któy znajduje sie pod maską obok akumulatora na podszybiu. Bezpiecznik kosztował mnie 5 zł i tone nerwów, bo oczywiscie samochody na ogol sie psuja wtedy kiedy są najbardziej potrzebne do uzytku. Reanult Megane, 1996 rok, 1.4 benzynka.

 

W tym tygodniu nastąpił kolejny problem. Mianowicie gdy jest wilgotno, pada deszcz, silnik nie chce mi odpalic, krece nim krece az odpala po 10 minutach mniej wiecej. Gdy juz odpali ciezko mu wejsc w obroty, gdy juz wejdzie, jadac na drugim i trzecim biegu dławi sie. Po dluzszej jezdzie jest wszystko ok, ale po jednym dniu nieuzytkowania samochodu w tych warunkach pogodowych wystepuje ten problem :( co moge z tym zrobic ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź świece i przewody wysokiego napięcia. Też kiedyś tak miałem. Po mocno wilgotnej nocy wsiadłem do auta i wyjechałem akumulator do zera, a cholera i tak nie zapaliła. Na ratunek podjechał ojciec swoim samochodem i zaczęliśmy się holować po osiedlowych drogach, zapalił z holu naprawdę po dłuższej męczarni i ewidentnie nie chodził na wszystkie gary do momentu, aż się trochę nie nagrzał i zapewne osuszył. Winowajcą były przewody WN, które poszły dla pewności do wymiany razem ze świeczkami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież masz już napisane co masz sprawdzić i wymienić. Świece i przewody, porządnie naładować akumulator. Sprawdzić jak wyglądają bezpieczniki w podszybiu, obok akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Raz miałem przypadłość, gdy włożyłem kartę i wcisnąłem start silnik ani drgną. Okazało się ze zalałem skrzynkę :D bezpieczników.

 

Hehe, myślałem, że takie "nieścięścia" tylko mnie spotykają, a tu proszę jaka miła niespodzianka:) i jak sobie z tym poradziłeś? U mnie czyszczenie nie pomogło. Musiałem wymienić na nową...

 

 

http://www.kosmaczewski.eu

Edytowane przez Krzysiek100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

WITAM 

Mam zagadkę z Megane ii 2005 r. poj 1,5 DCI  , 74,00 KW. Silnik zimny odpala ale po przekroczeniu środkowej kreski czyli połowy temperatury normalnej pracy silnika potrafi zgasnąć / potrafi bo jak na postoju pracuje od uruchomienia to łapie temperaturę do normalnego wskazania / na komputerze wykryto błąd DF 049 -BŁĄD OBWODU CZUJNIKA PŁYNU CHŁODZĄCEGO 

WYMIENIŁEM - termostat, czujnik temperatury , filtr paliwa tak przy okazji . ale objawy pozostały i na dodatek praca silnika co jakiś moment nie równa jak by nie dostawał paliwa ???

po zgaśnięciu ,nie wyłączeniu nie reaguje na kartę na komputerze pokładowym  komunikat ingection cart /czy coś podobnego ? / silnik dopiero mogę odpalić po około 3 godz po ostygnięciu całkowitym . Czy ma ktoś jakiś pomysł może to jakiś moduł /sprawdzałem odpalanie na dwóch kartach ,nic nie pomaga , może to wina karty ???

proszę o każdą pomoc dziękuję .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd dotyczy czujnika ciśnienia w klimatyzacji a nie układu chłodzenia.

A to, że gaśnie przy rozgrzewaniu silnika może wskazywać na problem z  czujnikiem położenia wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aniewa napisał:

Nie papuguj.

czy czujnik będzie miał wpływ na temperaturę przy ponownym odpalaniu silnika bo jak zgaśnie, to ni jak nie reaguje aż ostygnie całkowicie ?

tzn. przy minus 3 to około trzech godzin dopiero mogę odpalić ?

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik o którym wspomniałem nie jest powiązany z temperaturą. Odczytuje tylko ciśnienie i zezwala lub nie na włączenie klimatyzacji.

Jak sam zgaśnie to nie reaguje na przycisk start-stop? Zapłon też się nie włącza. Próbowałeś zamknąć samochód, następnie otworzyć i ponownie uruchamiać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. przy minus 3 to około trzech godzin dopiero mogę odpalić ?. Próbowałem zamykać samochód i otwierać procedura odpalania i nic , akumulator  zdejmowałem klemę na parę min. bez rezultatu . kierownica nie jest zablokowana po starcie , komunikat pojawia się  INJECTION ERROR  -na wyświetlaczu .....


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!