Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej a światła fabryczne (drogowe)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam planuję założyć do autka światła dzienne jednak chciałbym aby odbyło się to bez dodatkowych lamp. Czy taki sterownik http://allegro.pl/swiatla-dzienne-peugeot-renault-citroen-skoda-i1915290804.html będzie dobry czy jest to tylko lipna tandeta działająca jako chwyt marketingowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spamergt - tu masz to samo tylko w innej cenie i pod inna nazwą.

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i1927009249.html

Jest też wielokrotnie na forum opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już mówione nie raz, to jest nielegalne.

Możesz podać jakiś artykuł na temat nielegalności tego urządzenia? Czytałem dużo jednak w necie większość to artykuły o ledach z Chin itp. Natomiast nie mogę znaleźć nic na temat takiego sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodeks drogowy i dział o oświetleniu. Światłą drogowe to światła drogowe, a nie dzienne.

 

Samo urządzenie jako takie nielegalne nie jest, niezgodne z przepisami jest przerobienie drogowych na dzienne.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde oświetlenie zewnętrzne samochodu musi posiadać homologację. Stwierdza ona zgodność wszystkich parametrów takiej danej lampy (kolor, światłość, kąty widoczności geometrycznej, kierunek i kształt emitowanej wiązki itd.) z odpowiednimi przepisami. Każda lampa musi mieć na obudowie wybity znak E wraz symbolem pełnionej funkcji, na którą dostała homologację. Np. przednie światła pozycyjne to "A", drogowe "R" lub "HR" (H - halogenowe), przeciwmgielne przednie "B", tylne "F" itp. Dzienne to z kolei "RL". Nie ma żadnego sposobu, aby z reflektora, który otrzymał homologację jako światła drogowe stworzyć lampę do jazdy dziennej. Nawet jakby po tej modyfikacji przeprowadzić badania to nie będą one spełnione, ponieważ światło drogowe świeci wąsko, natomiast dzienne szeroko.

A prawo mówi czego możesz w danej sytuacji używać. Światła drogowe po takiej przeróbce to wciąż światła drogowe, na dodatek świecące niezgodnie z przepisami (z nieodpowiednia jasnością i bez wymaganych dla tych świateł włączonych wszystkich świateł pozycyjnych). Czyli policjant mający zły dzień da mandat za brak jedynych słusznych świateł, plus za nieprzepisowe używanie świateł drogowych, plus zabierze dowód za niesprawną (niewłaściwą) instalację świateł drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policjant mający zły dzień da mandat za brak jedynych słusznych świateł

Jedynie słuszne są mijania i te są WYMAGANE. Dobudowane dzienne, są tylko dopuszczone jako zamiennik mijania. Proszę więc ich nie nobilitować do ważności jedynie słusznych. Mowa oczywiście o autach już zarejestrowanych, a nie nowych gdzie dzienne mają być dopiero obowiązkowo fabrycznie wprowadzone przez producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też wielokrotnie na forum opisane

Osobiscie nie skorzystałbym z takiego wynalazku. A poza tym w Megane II prawdopodobnie nie zadziałałby włącznik/wyłacznik zmierzchowy. Dlatego wole swój pomysł opisany wcześnie w którym wszystko działa jak z fabryki a jednocześnie świcą sie w dzień LEDy, tez automatycznie po włączeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym w Megane II prawdopodobnie nie zadziałałby włącznik/wyłacznik zmierzchowy.

Zadziała identycznie jak u Ciebie tyle tylko, że w pozycji "zero" nie świecą postojowe ani oświetlenie tablicy i zapewne konsoli. Przy takim właśnie działaniu mija się z celem wieszanie LED-owych dziennych.

Tu już prościej pozostać przy mijania + wszystkie pozostałe, a tylko ingerować w czujnik zmierzchowy taśmą 3M jak ja to zrobiłem, by zapalało się samoczynnie, niezależnie czy noc czy dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie słuszne są mijania i te są WYMAGANE. Dobudowane dzienne, są tylko dopuszczone jako zamiennik mijania. Proszę więc ich nie nobilitować do ważności jedynie słusznych. Mowa oczywiście o autach już zarejestrowanych, a nie nowych gdzie dzienne mają być dopiero obowiązkowo fabrycznie wprowadzone przez producentów.

Przez określenie "jedyne słuszne światła" miałem na myśli oczywiście mijania, i bynajmniej nie jest to pozytywne określenie, ale wywodzące się raczej z, mówiąc wprost, głupoty ludzkiej. No bo jak inaczej określić sytuację, gdy samochód wyposażony w fabryczne światła dzienne stoi w kilometrowym korku w środku dnia i z uporem maniaka oświetla zderzak poprzedzającego auta właśnie jedynymi słusznymi w jego mniemaniu światłami. Gdy dodamy do tego fakt, że dzienne mają w porównaniu ze światłami mijania same zalety (tańsze żarówki, mniej paliwa zużywają, luster nie wypalają, są lepiej widoczne, świateł stopu nie maskują) to rezygnowanie z nich i korzystanie z "jedynych słusznych" ciężko mi nazwać inaczej niż skrajną głupotą...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim scenicu miałem założone swiatła do jazdy dziennej, pod reflektory wpasowałem ścieżkę diódek LED. Podłączenia? Dziecinne proste. Potrzeba:

- Przekażnika

- diody prostowniczej

- dodatkowego bezpiecznika

- przewodów elektrycznych

 

Oto schemat polaczeń:

swiatla.jpg

 

Opis.

Zasilamy przekaznik z jednej strony od plusa włączanego stacyjką, z drugiej strony od świateł pozycyjnych. W przypadku gdy na plusie jest zasilanie a światła pozycyjne wyłączone przekażnik jest wysterowany. W przypadku włączenia świateł pozycyjnych na obu końcach przekaźnika jest +12 i przekaźnik się wyłącza. Przy wyłączonej stacyjce po obu stronach jest 0 i przekaźnik nie jest wysterowany. Dioda ma za zadanie nie dopuścić do wysterowania przekaźnika w przypadku pozostawieniu samochodu na światłach z wyłączoną stacyjką. Minilany prąd płynący przez przekaźnik nie spowoduje włączenia świateł pozycyjnych.

Przekaźnik steruje lampami świateł dziennych.

Bezpiecznik chroni nam tyłek w przypadku zwarcia.

 

Swiatła dzienne uruchamiane są przez zaplon, właczenie świateł pozycyjnych wyłacza światła dzienne. Ponieważ do właczenia jakichlowiek świateł potrzebne są pozycyjne, więc to one wyłączają układ.

Światła do jazdy dziennej świecą się podczas migania długimi.

 

Zalety:

- Brak ingerencji w istniejący układ elektryczny.

- montaż jest odwracalny, w każdym momencie można układ zdemontować.

- działa w każdym modelu samochodu, ze światłami autamatycznymi jak i ręcznymi.

- niski pobór mocy przekaźnika nie powoduje "głupienia" instalacji samochodu (komputerów świateł) itp.

 

Wady:

- proszę wpisywać.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!