Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej a światła fabryczne (drogowe)


Rekomendowane odpowiedzi

Oglądałem dzisiaj lampy. Wykonane są super, wymiana żarówki odbywa się po odkręceniu śruby na przedniej obudowie. Niestety do scenica II są zbyt duże i nie wejdą w żadną szczelinę. Trzeba choć trochę wyciąć "grilla" lub robić dziury w zderzaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odległość 40cm od bocznego obrysu nie jest już wymagana. Pozostało tylko 60cm między lampami (a dokładniej między ich powierzchniami świetlnymi) oraz na wysokość, tutaj bez zmian. Mówi o tym nawet instrukcja dołączana do diodowych Philipsów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam takie małe pytanie. Zamówiłem sobie światłą to jazdy dziennej. Włoze je w miejsce halogenów. Wszystko ładnie pięknie tylko jest mały problem. Nieważne jak ustawie położenie manetki od świateł to i tak światła zapalają się zawsze przy odpaleniu samochodu. Samochód pochodzi z Danii. Rozumiem, zeby zmienić to ustawienie muszę pojechać na CLIPa? Chce zeby światła dzienne włączały się przy starcie(swiała te mają auomat więc ok) a mijania włączane były przez czujnik zmierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Renault Megane 2 2005r.

Czy ktoś przybliży mi punkty podłączenia przewodów lamp św. dzienych. Najlepiej by było w komorze silnika przy tablicy bezpieczniów.

1- do przewodu zapłonowego

2- do przewodu świateł mijania

3- masa (chyba łatwe podłączenie)

Za podpowiedź dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wcześniejsze pytanie padło miesiąc temu ale jak coś to podsyłam taki mały schemacik do bezpieczników pod maską...

http://www.kogiel.za.pl/Megane_SD-2.pdf

Nie instalowałem tego SD-2 tylko jakiś inny moduł (jakiś do Volkswagenów stosowany obecnie prawie we wszystkich nowych autach grupy VW) - i mechanikowi (nie mylić z elektrykiem) dałem właśnie ten schemat. Stwierdził że przydatny, z tym że podłączyliśmy brązowy nie pod cpg (6) lecz pod LPG(1) (pozycja) dzięki czemu już włączenie pozycji wyłącza światła dzienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniejsze pytanie padło miesiąc temu ale jak coś to podsyłam

Ten schemacik jak piszeszs juz opublikowałem 14.11.2011 roku. Działa wszystko jak napisałem do dzuisiejszego dnia. Jedynie zrobiłem jeszcze podłączenie aby przy światłach dziennych swieciły sie postojówki tylne a przednie nie. I to mi się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien, że światła dzienne czy raczej nadal światła DROGOWE (długie).

I. Widziałem dyskusję na ten temat i nie twierdze, że pod względem prawnym jest wszystko cacy. Powiem jednak tak:

Od wiosny służbowo poruszam się Audi i on ma fabrycznie zainstalowane światła dzienne korzystające z żarówek świateł drogowych. Dopytywałem gościa z serwisu Audi czy da się tak zrobić również w autach starszych lub nieposiadających takiego patentu. Stwierdził, że nie ma najmniejszego problemu (w sensie technicznym, nie prawnym) i że to wymaga albo aktywacji poprzez uruchomienie odpowiedniej funkcji w kompie (część aut grupy VW, nowsze modele BMW, Toyota i inne japońce w wersjach skandynawskich i amerykańskich itp.) lub dokupienie takiego ustrojstwa jak SD-2 lub podobnego. Przyjąłem do wiadomości i tyle.

W wakacje trochę pojeździłem prywatną renią i siadła mi żarówka więc się zjadowiłem i szybka decyzja. Chciałem nabyć to SD-2 ale kontakt do mechanika z Audi i decyzja że po pracy przyniesie sprzęt, który oni montują a jest tylko kwestia znalezienia odpowiedniego schematu. Cała akcja wraz z zainstalacją kosztowała 60 PLN.

Dla mnie największe znaczenie ma bezpieczeństwo i funkcjonalność a te wszystkie diodówki są w mocnym słońcu prawie niewidoczne. Dioda ma jaśniejsze światło zbliżone kolorem do światła dziennego, przez co często się od niego nie odróżnia, świeci wąski paseczek (albo jajeczko) w dodatku instalowane bardzo nisko. No i najważniejsze - PRAWIDŁOWE USTAWIENIE KĄTA PADANIA ŚWIATŁA. Jak ktoś ustawi światełka choinkowe w ziemię to są widoczne dopiero w bardzo małej odległości.

W sceniku II „PH II” światła drogowe świecą w tym samym miejscu (wewnętrzna strona reflektora) gdzie „PH I” ma światła mijania, więc aż tak w oczy się ta ingerencja nie rzuca.

II. LEGALNOŚCI URZĄDZEŃ (fajny przykład) Parę lat temu chcieliśmy kupić do firmy citroena C8 (taki van) z benzynowym silnikiem 2.0, koniecznie w automacie. Sprzedawca w Warszawie stwierdził (salon Citroen Polska na Al. Krakowskiej), że auto bez automatu TAK, w automacie NIE bo ... CITROEN POLSKA NIE POSIADA NA TEN MODEL (2.0 benz. automatic) STOSOWNEJ HOMOLOGACJI!!!

Na pytanie o sprowadznie takiego auta na specjalne zamówienie padła odpowiedź, że skoro nie ma homologacji polskiej, to jako produkt nowy jest to w Polsce produkt NIELEGALNY. Skończyło się tak, że jeden z salonów Citroena sprowadził "używane auto z Niemiec z przebiegiem 5 km" wyprodukowane tydzień wcześniej na zamówienie Niemieckiego salonu. Jedyna strata to 4 dni gwarancji i koszt zarejestrowania i wyrejestrowania auta w Niemczech.

Podsumowując – to, co jest legalne jako nowe za miedzą (np. w Niemczech, Francji, Szwecji) nie zawsze jest legalne w Polsce.

Jeżeli mówi mi ktoś że ta sama żarówka, świecąca z tą samą mocą we wnęce światła drogowego w AUDI mu nie przeszkadza a w Renault go zabija swoim światłem to polecam zimny kompres na głowę. W krajach skandynawskich tego typu modyfikacja jest dopuszczalna i w zasadzie stosowana powszechnie w modelach z „nieskandynawskiej” części Europy (zobaczcie starsze wersje VW/audi na rynek skandynawski – zwłaszcza wcześniejsze wersje audi A4, Toyota camry, Previa na skandynawię). Prawo polskie nie zawsze nadąża za życiem. Kolejny kretynizm – światła nie można dotykać a w aucie z Anglii legalnie można przewalić kierownice z jednej strony na drugą!!! To jest paranoja!!! Przecież tam się ingeruje w układ kierowniczy, hamulcowy, elektronikę, mechanikę, systemy bezpieczeństwa! A później takie hity, że gość naciska hamulec a wszystkie pedały wpadają w podłogę bo „specjalista-mechanik” wsparł je na rurce od kibla wspawanej w autoryzowanej szopie gdzieś pod Gnieznem. "Prawo prawem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie". Według mnie światła dzienne na długich doskonale spełniają swoją rolę o czym może świadczyć fakt, że największe koncerny stosują ten paten fabrycznie!!! A te diody dokładane samodzielnie (choćby markowe) przypominają mi światła "stop" zakładane kiedyś przez właścicieli maluchów za tylną szybą - może i legalne (produkował je państwowy zakład) i nawet praktyczne ale wg mnie... Eee tam. Nie będe obrażał polskiej wsi.

 

Dopiero po dodaniu zobaczyłem jaki strzeliłem wywód - najwyżej do moderacji...

Edytowane przez nasti
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisałeś się, a wystarczyło napisać, że jeśli na kloszu światła drogowego NIE MA oznaczenia homologacyjnego świateł dziennych (litery RL, a nie DRL jak piszą niektórzy uczeni) to każdy taki wynalazek, droższy czy tańszy jest na dzień dzisiejszy NIELEGALNY i niezgodny z przepisami.

 

20121010oznaczeniarefle.jpg

 

nie mówimy tutaj o aktualizacji polskich przepisów ani też o chińskich wynalazkach. od tego są właściwe władze i instytucje, by dostosowywać przepisy, a policja i SKP by gonić dziadów z chińskimi podróbami i nielegalnymi przeróbkami świateł drogowych. takie przeróbki bardzo często świecą słabiej niż "normalne" długie, ale i tak oślepiają

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!