Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przerdzewiałe progi


Rekomendowane odpowiedzi

Można jakoś wymienić te progi wraz z elementami służącymi do podnoszenia auta?

Witam. U mnie progi zostały wymienione, natomiast miejsca gdzie podkłada się podnośnik (oryginalny) pozostały stare i teraz już są tak skorodowane, że nie podkładam tam lewarka. Podczas wymiany progów zostały wspawane grubsze kawałki blachy w pionową część progu, w miejscach przeznaczonych do podnoszenia (z przodu oczywiście bo z tyłu podnośnik opiera się o wspornik wahacza). I teraz jak podnoszę przód to podkładam drewniany klocek pod tę pionową część progu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wyginają się przy próbie podniesienia auta lewarkiem?

Nie dziwię się, że lewarek wlazł do progu, w tym miejscu to i w nowym samochodzie próg nie wytrzyma. Zgodnie z instrukcją lewarek powinien się opierać, a właściwie podpierać samochód w miejscach do tego przewidzianych, a takie są od wewnątrz pionowego żebra na progu za takim podłużnym otworem w tym żeberku (z przodu i z tyłu) - tam jest to odpowiednio wzmocnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, w takim razie musiałem sobie zrobić dziurę w czymś innym, niż próg. Bo podnosiłem w miejscu, które jest oznakowane takim specyficznym wytłoczeniem, mechanik tez stwierdził, że podnosiłem go we właściwym miejscu. A mimo to lewarek zrobił otwór. Nie widać go z zewnątrz, nawet wciskając głowę w podłoże, ale można go wyczuć, wkładając palce nieco za wierzchnią część progu. Co to za element? Bo widocznie do wymiany mam nie próg, lecz coś innego. Pytanie tylko, co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie raczej nie będę mieć jak - nie mam dostępu do podnośnika warsztatowego, który uniósłby całe auto, ani do kanału. Cóż, wygląda na to, że będzie trzeba przejeździć zimę i pogonić padło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to zrobić. Jednak dużo jest przy tym pracy. Trzeba zdjąć wykładzinę i plastiki w środku auta (przynajmniej w okolicy drzwi), wyciąć tą część podłogi i wspawać odpowiednio wymodelowaną grubą blachę. Następnie wszystko zabezpieczyć przed korozją i złożyć do kupy.

Dodam jeszcze, że rzadko który mechanik/blacharz się tego podejmie, ponieważ może się okazać, że nie ma już do czego spawać i jego praca (z wycinaniem i rozbieraniem) może okazać się bezpłatna (płaci się za zrobienie, a nie za robienie).

pogonić padło

Jeżeli sprawdzi się to, co napisałem wyżej, pogonić będzie można, ale na złom. Chyba, że chcesz mieć później kłopoty z niezgodnością towaru z umową (kupna/sprzedaży).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jestem nowy na tym forum, a to mój pierwszy post.

Mam do was pytanie odnośnie progów, w swojej megance (ph1 classic) mam do robienia progi, byłem u mechanika który stwierdził, żę wymieni mi oba progi poszpachluje i pomaluje mi to za 1000zl + części farby itp. po czym stwierdził że za dwa lata i tak będzie to samo... Trochę mnie koszty przeraziły, co sądzicie o wnitowaniu na stare progi (po uprzednim oczyszczeniu rdzy itp) nierdzewnej blachy dodam że robiłem tak bratu w nubirze jakieś 5 lat temu trzyma do tej pory i po nałożeniu baranka nie widać na pierwszy rzut oka zadnych nitów, fakt widać żę nie są to progi oryginalne, ale nic nie rdzewieje trzyma się i lata a koszt to w sumie silikon dla uszczelnienia i farby.

co sądzicie o takim rozwiązaniu w megance, może ktoś tak robił i jakie są ewentualnie wrażenia?

 

Dodam, że przy tej metodzie nic nie spawasz więc nie ma potencjalnych miejsc gdzie mogla by wyjść rdza...

Edytowane przez KrisGda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ceną 1000 zł + części, to ostro pojechał.

Wymiana progów powinna się zamknąć w 700 zł za wszystko.

Pomysł na nierdzewkę dobry, ale nie zapomnij o jakimś wzmocnieniu na podnośnik i wycięciu całej rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zalezy Ci bardzo na wyglądzie to zrób po swojemu. Po skończonej pracy nalej oleju do progów, on też na jakiś czas powstrzyma rdzę. Pamiętaj jednak, że progi to ważny element konstrukcyjny i w dużym stopniu zapewnia sztywność nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

Wygląd wyglądem fakt tak jak już pisałem na pewno progi u mojego brata nie są jak oryginalne ale nie wyglądają wcale źle. Jak ktoś wie jak ma to wyglądać to zauważy...co do sztywności to nierdzewka, której mam pod dostatkiem jest dosyć gruba i trochę trzeba sie namęczyć przed montażem, żeby ją odpowiednio wyprofilować...

druga sprawa jest taka, że progi mam pognite od połowy tylnych drzwi (ale pewnie gdzieś do słupka kryje się rdza) przód mam ok a taka wymiana jaką proponuje wygląda dobrze tylko wtedy gdy dajemy całą nową blachę od nadkola do nadkola (inaczej to jakby był cerowany) i ostatnia rzecz wymienić tak mogę spód i bok progu, a co dać wtedy jako ten ala pionowy płaskownik w którym jest wciecie na lewarek(bo u mnie z tyłu już go nie ma

 

Nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim. Naruszasz w ten sposób regulamin.

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!