Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

W tych tabelkach opisywany jest olej 5w 40 nic nie pisze na temat 5w 30 EVOLUTION.

Więc nie wiem czy te oleje są takie same i czy mogę wlać 5W 30 do mojego dizelka, ja pisałem wcześniej zalany jest 5W 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9stron o oleju przeczytane i dalej nie wiem jaki olej nalać

megane 2 1,6 16v 2003 92,000 serwisowany w aso i wystarczy

co zaleca producent/Renault/ ?????

co leją w ASO renault???

czy tu występiją hydrauliczne popychacze zaworów???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przyznam się bez bicia, że prczeytałem tylko pierwszą stronę tematu jestem wykończony po pracy (może mnie to nie usprawiedliwia) lecz nie mam siły wszystkiego czytać ale do rzeczy.

Kupiłem renie miesiąc temu i czekałem aż zejdą morzy i w sobotę będe wymieniać filtry olej oraz część zawieszenia. Pytanie moje jeżei nie znam przeszłości jak był zalewany to czym zalać półsyntetykiem czy mineralnym, bo syntetyk raczej odpada, ponieważ jeżeli był zalany pół to się rozszczelni.

Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=9...82+wys%C5%82any.

Takie coś by odpowiadało mojej Megance 1.9 DCi z 2001?:)

(OLEJ MOBIL 4L 10W-40)

 

Proszę dodawać choć nazwę aukcji ponieważ za jakiś czas linki z allegro znikną i nie będzie wiadomo o czym mowa :!:

 

Kupiłem olej mobila 5 l 10W40 specjalnie dla turbo dizelków koszt 90 zl miejmy nadzieję, że mojej megance się spodoba :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tutaj parę opinii na temat różnic między olejami, oraz jaki olej wlać:

(...)syntetyk daje ci najlepsza ochrone silnika, szczegolnie w momentach wystepowania "tarcia granicznego" i w ekstremalnych temperaturach za najwyzsze ceny. Tansze oleje ( polsyntetyk i mineral ) rowniez szybciej ulegna zuzyciu. Decyzja co kupic jest zawsze twoja.

Piotre, to co czytales napisal ktos w erze, gdy oleje mineralne nie mialy pakietu dodatkow czyszczacych.

Teraz pod tym wzgledem czasem przewyzszaja syntetyki. Teraz nie ma to znaczenia, bo nie ma brudnych silnikow ( chyba ze ktos nie zmiania oleju ).

Mity powstałe w okresie królowanie slektolu i superolu należy weryfikowac i obalać. Czasy olejów odkładających substancje stałe w silniku, minęły. Obecnie oleje mineralne mają liczbę TBN porównywalną z syntetycznymi, a czasem wyższą.

Miałem Mercedesa 124 200d z przebiegiem ponad 500 tys km, który zalany był syntetykiem Lotos 5W40 - nic nie ciekło, popychacze ucichły, a w każdy mróz grat odpalał bez kłopotu o własnych siłach.

mnóstwo ludzi pisze o tragicznym skutku rozpuszczania przez syntetyki jakichś tam złogów i nagarów. Widzieliście kiedyś w jakimkowlwiek rozebranym silniku ów złogi i nagar, miałem do czynienia z dużą liczbą silników i poza małym fiatem i starym plonezem 1.5 nic takiego nie widziałem, nawet w starych silnikach z początku lat 90

 

Pozostaje każdemu do przemyślenia. Przy okazji mam pytanie, czy Wy w silniku 1.9 dti, jak wyjmujecie bagnet, to też macie z niego takiego banana ? A no i czemu bardziej wierzyć, kratką na liczniku, czy wskazaniu bagnetu ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeczytałem temat i nadal nie znam jednoznacznej odpowiedzi na temat oleju jaki mam zalać po wymianie.

Znalazłem na allegro 2 oleje które moim zdaniem pasowały by do megane 1,9dci z 2004r z przebiegiem około 140 tyś. - nie wiem czym był wcześniej silnik zalewany ale mechanik powiedział, że lepiej syntetyk bo silniczek chodzi bardzo dobrze i widać, że było o niego dbane

Zastanawiam się między Castrol Edge turbo diesel 5w40 lub castrol magnatec diesel 5w40

 

Który wybrać, który się lepiej sprawdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się między Castrol Edge turbo diesel 5w40 lub castrol magnatec diesel 5w40
zagraj w wyliczankę i bierz na który wypadnie.Czym te oleje się różnią i dlaczego któryś musiałby być lepszy od drugiego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!