Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

Nie napisales jaki styl jezdzisz i czy miasto i czy duzo jezdzisz zimą itd. I no czy cena ma rolę?

 

P.S Brak polskich znaków bo uzywam angielska wersje tableta, ale pozniej poprawie w sobote.

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

styl normalny:) przeważnie używam auta raz do dwóch razy na tydzień z czego są to trasy koło 200-500km zależy gdzie mam jechać. nie szaleję zbytnio ale czasami lubię mocniej wcisnąć gaz. myślałem nad przejściem na dedykowany olej ELF ale nie wiem jaki wybrać. Cena nie może być też za wysoka bo jestem uczniem także nie mam ogromnych dochodów miesięcznych. poza tym zbliża mi się również wymiana rozrządu na którą będzie trzeba przeznaczyć znaczną kwotę pieniędzy :/

 

macie jakieś propozycje? zostać przy mobilu czy inwestować w inny. Mówili mi abym zalał go Castrolem ale nie chce tego oleju bo za nim nie przepadam. Leje go do Golfa i starczy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

Pisałem wcześniej o moich zamiarach wymiany oleju dla mnie na coś nowego czyli na firmę "LIQUI MOLY"

Czy ktoś z Was jeźdżi na tym oleju, a jeśli tak to na jakim dokładnie ??? Co sądzicie o tym oleju, czy może wymienić na coś innego ???

Dodam że teraz mam zalany Mobil 3000 X1 5W-40.

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co kolego dzisiaj w warsztacie zalewałem meganke znajomego tym właśnie mobilem który masz obecnie. Auto jest w dieslu wersja 1.9 dCi 120 KM ma przejechane 320 tys km i nie widać śladów jakiegokolwiek zużycia silnika. nie bierze ani grama oleju. to nie wiem czy jest sens przechodzić na inny olej. ja też nadal nie wiem czy mam przejść na ELFa bo nikt nie chce mi podpowiedzieć ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Posiadam Megankę I Ph I K7M 1.6e 90 KM

Autko do tej pory jeździło na ELF COMPETITION STI 10W40.

Od poprzedniej wymiany zrobiłem już 13 kkm.

Na liczniku w tej chwili 205 kkm.

Silnik oleju nie bierze, ale już trochę głośnawy jest.

Zaworki regulowane niedawno, co 20 kkm dla pewności sprawdzam.

 

Zastanawiam się czy nie zmienić oleju na jakiś inny, tylko, że nie wiem na jaki ? Gęstszy, mineralny, co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy nie zmienić oleju na jakiś inny, tylko, że nie wiem na jaki ? Gęstszy, mineralny, co o tym sądzicie ?

Na pewno nie mineralny, ale np na 10W50 możesz sobie zmienić, teoretycznie powinien wyciszyć silnik i zmniejszyć ewentualne zużycie oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich...

 

Jakiś czas temu pisałem o tym jaki olej zalać ponieważ 15 tyś km już niebawem, chciałem się dowiedzieć czy ktoś w swojej Megane zalewał silnik olejem LIQUI MOLY. Mało kto chyba zalewa tym olejem, nie jest tani to fakt, ale poczytałem o nim sporo, popytałem mechaników, którzy wlewają w warsztatach ten olej i jak silnik i części wyglądają po zalewaniu tym olejem itp. itd....

każdy użytkownik Megan wie co to jest terkotanie KZFR na zimnym silniku przy rannym uruchamianiu, słyszałem że ten olej może to poprawić, jak będzie to sam będę wiedział przy rannym uruchamianiu !?!?

Podjąłem decyzję iż zainwestuję i zaleje tym razem LIQUI MOLY 5W40 TOP TEC 4100

http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=57&category_id=22

 

Jak Wy wymieniacie olej w swoich Megane, tradycyjne zlewanie oleju poprzez korek spustowy czy ktoś wymienia olej w warsztatach poprzez odsysanie ???

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olass_K - nie musisz zmieniać oleju. Półsyntetyk - to nazwa marketingowa. W praktyce to często 90-95% mieneralny z domieszką trochę syntetyka. Właściwości taki olejów to właściwości mineralnych - nie porównywalne z syntetycznymi olejami. Ponieważ nie ma nawet ogólnych norm co może być nazwane, a co nie: syntetykiem - tymbardziej tzw. półsyntetykiem - to przyznaj: chętniej kupisz "Semi-Sintetic" niż "Mineral"? He? Marketingowcy górą... jak zawsze.

Pomijam parametry danych olejów - odnoszę sie tylko do mareketingowej nazwy Semisintetic i podobnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przeczytałem wszystko i nadal nie wiem jaki wybrać. Mam zalany teraz 10w40 nie znanej marki, wymienię raczej na 5w40, ale nie ukrywam że trochę się obawiam.

I waham się miedzy elf slx 5w30 a np Motul 8100 X-Cess 5W40 <_<

Edytowane przez d3bian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!