Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z obrotami silnika


kristofs

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem temat od deski do deski i jakoś nie zauważyłem "wałkowania" wtyczek, jeżeli pofatygowałeś się przeczytać temat do którego link podałem, to chyba wiesz, że chodzi o podgięcie styków- pinów we wtyczkach od silniczka krokowego i potencjometru przepustnicy.W moim przypadku psikanie Kontaktem nic nie dawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem i nigdy nie lekceważę niczyich rad, zdejmowałem wtyczki i próbowałem podginać oraz psikałem kontaktem( swiecą sie jak nowe w ogóle ) więc raczej u mnie to nie jest ta przyczyna.Odpiąłem czujnik przepustnicy i jezdziłem tak: różnica była taka ze obroty utrzymywały sie na 1400 bez względu czy stoję czy jadę silnik jakby się przyduszał jak dałem nagle gazu. Postaram się jeszcze znaleść te kable przy sterowniku i spróbować omomierzem przebiegi. dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie wiem czy Wam pomogę, ale opiszę swój przypadek. Po nagrzaniu silnika do 90st.C (trzecia kreska) obroty zawieszały się różnie tak od 1000 do ok 2000. Odpiąłem wtyczkę od czujnika temp. zasysanego powietrza (ten wkręcony w czarną rurę między obudową filtra powietrza a kolektorem) i nie było żadnej reakcji - dalej były za wysokie. Podmieniłem na drugi czujnik i jest ok. Oby to było to, a okaże się w najbliższych dniach. Dam znać. Pozdrawiam.

 

Dodano: 15 gru 2011 - 23:34

To jednak nie to :) .Wysokie obroty powróciły :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytając ten temat miałem nadzieję że wyczytam coś co mogłoby mi pomóc w rozwiązaniu mojego tematu ale niestety. W większości użytkowników problem polega na tym że obroty wahają się na niskich obrotach, natomiast ja mam inny problem, może ktoś by mi pomógł. Otóż obroty na ciepłym silniku to około 1000 obrotów i są stabilne nie nie skaczą ani niżej ani wyżej podczas jazdy dojeżdżając do skrzyżowania i hamując silnikiem wiadomo obroty spadają i jak już jestem na samiutkim skrzyżowaniu wrzucam sprzęgło i obroty gwałtownie skaczą do 2000 - 2500 obrotów i tak się utrzymują aż dodam mocniej gazu i spadają do 1000. Dodam że krokowy wymieniłem na nowy. silnik 2.0 8V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podpinam się do tematu. Też mam problem ze zmiennymi obrotami na wrzuconym luzie i przy dochamowywaniu. Zdażało się, że aż silnik zgasł.

Co do tej pory zrobione:

- wymieniony silnik krokowy,

- nowe kable do zapłonu,

- regulacja zaworów,

- wymineiony rozrusznik,

- wyminenione świece,

- filtr powietrza wymieniony,

- filtr oleju wymieniony,

- oczyszczony czyjnik położenia wału (nie był zabrudzony ani opiłkami ani budem),

- wymieniony wężyk czujnika ciśnienia dolotowego,

- sprawdzony akumulator (napięcia),

- sprawdzony alternator (napięcie),

- był też w ASO komputer sprawdzany i zmina mapowania sinika krokowego.

 

Nie pytajcie się po co niektóre rzeczy były robione. Niektóre przy okazji wymieniałem bo sprawiały inne problemy. Nie pomogło nic.

 

Silnik 1996 benzyna, 1,6L 8 zaworów K7JM przebieg około 190 tyś. Potrafi się rozpędzić do 175 km/h (GPS) ale niestety ma problem jak wolno jadę :).

 

Niedawno usłyszałem, że to może być serwo zasysające lewe powietrze i zaczyna mi to pasować. Po drodze do serwa zamierzam jeszcze wyminić czujnik położenia przepustnicy i wyczyścić całą przepustnicę (między świętami).

 

Macie jakiś pomysł jak się dobrać do tego śc.. serwa?

Co tam i jak sprawdzić żeby nie rozwalić nie potrzebnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam ci radę odnośnie serwa.odepnij serwo od kolektora i zaślep przy kolektorze,wtedy spróbuj ostrożnie oczywiście jechać bez serwa i zobacz czy to ustąpiło czy nie i masz odpowiedz. Bo ja też podejrzewałem serwo,pewien mechanik mi tak doradził żeby zaślepić i próbować na postoju,objawy ustały. Dobrze tylko że się pokapowałem na chłopski rozum że jak odpiąłem serwo to wiadomo że obroty nie wzrosną jak naciskam pedał hamulca i postanowiłem jeszcze pojeżdzić a obroty jednak wzrosły tak samo i to nie było serwo.A roboty przy wymianie dużo i szkoda na darmo to robić.Mój problem też pozostaje nie rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Pomysł na test bardzo dobry kristofs.

 

Zlokalizowałem już to (ścierwo) serwo. Dojście nawej jest i widzę że mechaniory coś przy nim grzebali bo nie mam na rurce tzw. zaworu zwrotnego który występuje w schemacie.

 

Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie to jest. Chyba dobrze trafiłem?

 

Na razie wymienię rurkę do serwa i zrobię test jak radzisz.

 

Przy okazji spróbuję szczęścia z czyszczeniem przepustnicy i oczyszczenia styków na czujniku położenia przepustnicy.

post-40039-0-08194500-1325105631_thumb.jpg

Edytowane przez _gamerider_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Dołączam się do tematu. Mam podobny problem ;/ Posiadam Scenica 2000r. 1.6 16V benzyna i od ok 3 miesięcy LPG. Przebieg obecny to ok 142 tys km.

Problem wygląda tak:

Gdy silnik jest zimny (jak przy dzisiejszych mrozach stoi na zewnątrz) po odpaleniu przeważnie utrzymuje obroty ok 1000 choć czasami lubi zgasnąć/

Gdy silnik jest nagrzany przy dojerzdżaniu do krzyżówki i wysprzęgleniu utrzymuje obroty 1200-1300. Żeby spadły no nominalnych na biegu jałowym (750) muszę kilka razy nacisnąć pedał gazu i dopiero po kilkunastu albo kilkudziesięciu sek powoli spadają. Nawet przy odpalaniu na ciepłym silniku również lubi sobie zgasnąć ;/ dopiero muszę pedałem gazu przytrzymać go na obrotach przez kilka sekund i wtedy jakby "uczył" się pracować na wolnych obrotach. Najlepsze jest to, że nie dzieje się tak zawsze. Instalacja LPG wydaje mi się że nie ma tu nic do rzeczy bo to zjawisko pojawia się tak na benzynie jak i na gazie.

Byłem u dwóch niezależnych mechaników, auto 2 razy było podpięte pod komputer. Błędy jakie były to tylko stworzone przeze mnie ( podczas pracy silnika wypiąłem przewody od silniczka krokowego i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym). Błędy zostały usunięte i nadal żadnej poprawy. Silnik krokowy wymieniony na nowy w przeciągu miesiąca, nowy filtr powietrza, nowe świece.

Autko jeździ, ale uciążliwe są te wysokie obroty przy dojeżdżaniu do krzyżówek oraz gaśnięcie auta przy rozruchu. Już brakuje mi pomysłów gdzie i czego szukać. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegę, przy objawach jakie opisujesz ja bym w pierwszej kolejności rozebrał i wyczyścił przepustnicę. Nagar jaki się w niej gromadzi może powodować, ze przepustnica się nie przymyka za każdym razem i obroty nie są stabilne. przy okazji wymień uszczelki pod przepustnicą. Sprawdź w jakim stanie jest sama przepustnica, jak ośka będzie miała luz to również będzie podsysać lewe powietrze. Nie składaj przypadkiem przepustnicy na żadnych silikonach czy podobnych wynalazkach. wytnij uszczelki za kartonu, bo z kupieniem nowych będzie raczej problem. wymień też uszczelkę pod regulatorem prędkości biegu jałowego, który jest zamontowany bezpośrednio nad przepustnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytnij uszczelki za kartonu

:) dobre :)

wtadek , w tym silniku 1,6/16v przepustnica jest mocowana do kolektora na "wcisk" uszczelniają ją dwa o-ringi.

Wycięcie ich z kartonu raczej nie wchodzi w grę :) Z kupieniem nie ma najmniejszych problemów, wszystko już jest opisane na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak się do niej dobrać? bo miejsca tam jest niewiele ;/ muszę całe plastyki przy podszybiu ściągać?? tam nawet ciężko jest kostkę od czujnika przepustnicy wyjąć a co dopiero wsadzić jakiś klucz i odkręcić.

To że na kolektorze ssącym nie składa się elementów na silikon to wiem :) Przy wymianie silniczka krokowego był nowy oring i go założyłem ale nie kojażę żeby była tam jakaś uszczelka pomiędzy silniczkiem a obudową ;/ w tym tyg niestety nie będę miał czasu żeby się z tym pobawić ;/ ale w przyszłym na pewno tam zaglądne i opisze rezultat :) Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę całe plastyki przy podszybiu ściągać??

Dokładnie, łącznie z wycieraczkami :), największy problem to ściągnięcie wycieraczek, potrzebny będzie ściągacz, potem to o ile dobrze pamiętam 6 śrubek i masz rewelacyjny dostęp.

żeby była tam jakaś uszczelka pomiędzy silniczkiem a obudową ;

Jak najbardziej jest, o-ring uszczelnia obudowę silniczka wchodzącą do obudowy przepustnicy.

opisze rezultat

Zrób fotki, jest już manual na Downlodadzie, ale dotyczy Megane więc nie zaszkodzi zrobić dla Scenica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!