Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

po postoju bez aku nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem podobnych problemów ale nie widać rozwiązania.

Mam megane z 2003r. silnik 1.9dci od pewnego czasu po dłuższym postoju resetował mi przebiegi/spalanie/itp częściowe, doczytałęm że to kwestia akumulatora. Akumulator mam jeszcze fabryczny, to i tak dość długo jak dla niego, ale pomyślałem że spróbuję jakoś jeszcze go podratować, poodkręcałem korki i dolałem wody bo trochę brakowało, poczytałem że można jeszcze podratować aku. przez kilkukrotne rozładowanie i ponowne ładownie coś koło 2A. Rozładowałem akumulator zostawiając światła, jak już ledwo świeciły to jeszcze ostatnia próba uruchomienia, nie pali czyli padnięty. Nie chciałem ładować z prostownika bezpośrednio na samochodzie to zdemontowałem akumulator, zaniosłem do domu i tam 24h się ładodował zanim prostownik wskazał pełne naładowanie, wstawiłem akumulator do auta i d...pa - nie pali, kontroli standardowo w pozycji zapłon się zapalają i kolejno gasną, słychać nawet to kliknięcie przy kierownicy które zawsze słyszę ale nawet nie próbuje kręcić. Z początku sądziłem że to może jednak akumulator nie ma już mocy mimo ładowania, znajomy z pracy przyniósł nówkę akumulator i jest to samo. Żadna serwisówka się nie świeci żeby wskazywało na błąd, dioda od immo też gaśnie, mogę uzbroić, rozbroić... wszystkie czynności tylko nie odpalić, jedno na co zwróciłem uwagę to ze jak wszystkie kontrolki gasną to oczywiście kontrolka od zaciągniętego ręcznego się świeci, niezapięte pasy i kontrolka akumulatora... ale tej nie jestem pewien czy nie gaśnie dopiero po odpaleniu? Nigdy wcześniej nie sprawdzałem.

 

Macie jakiś pomysł? Dziś może wpadnie do mnie koleś z clipem ale chce mieć jakieś inne pomysły pod ręką gdyby komp nic nie wykazał.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę kupić odpowiedni akumulator, sprawdzić wszystkie bezpieczniki i masy.

Bezpieczniki na klemie też, dobrze je wyczyścić i podokręcać.

I dopiero dalej szukać przyczyny.

Może to być również usterka elektroniki licznika, objawy z kasowaniem przebiegu.

Jeśli założysz nowy aku, i dalej będzie to samo, to szukaj przyczyny w postaci usterki elektroniki: komputer, licznik, brak masy, zwarcie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najomy z pracy przyniósł nówkę akumulator i jest to samo.

A ten akumulator był naładowany przed włożeniem do auta? To że akumulator jest nowy nie oznacza, że jest on odpowiednio naładowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za odpowiedź, wstawiałem nowy akumulator bosch 74Ah, 750A i też to samo, nie bardzo wiem jak mogę sprawdzić te bezpieczniki przy klemach, sprawdzałem jedynie "przejście" jakimś tam miernikiem elektronicznym, żadnych wyrafinowanych urządzeń :D czy gdyby któryś z tych bezpieczników padł to czy świece by grzały? Teraz cała procedura zapłonu idzie prawidłowo, nawet kartę w systemie HF wykrywa, wciskam przycisk start, klik przy kieorownicy słychać, zapalają się kontrolki, kontrolka świec też się zapala i gaśnie po nagrzaniu, pokazuje oil OK, ale nie kręci.

Uprzedzając trochę sugestie - tak naciskam sprzęgło, a jak nie sprzęgło to wrzucam luz i wciskam hamulec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rozrusznik się posypał, że nie kręci?

Nic nie słychać na zewnątrz jak chcesz odpalić?

 

Miałem podobny problem, z tym, że u mnie auto odpalało raz na jakiś czas.

http://megane.com.pl/topic/33059-klopoty-z-rozruchem/page__p__258007__fromsearch__1#entry258007

Awarią był częściowo uszkodzony rozrusznik, być może u ciebie on padł całkowicie?

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosłownie nic, kumpel mi podpowiedział że może jakiś przekaźnik się "podwiesił" jak próbowałem go odpalić na wyczerpanym akumulatorze... ale nie wiem czy wogóle coś takiego jest możliwe jak zawieszenie się przekaźnika?

Kompletnie nie mam pojęcia co może go boleć, czytałem tu też o usterkach sterownika UPC, ale tam zawsze jakaś kontrolka niepokojąca się świeciła, w moim przypadku wszystkie się zapalają i gasną prawidłowo, łącznie z grzaniem świec żarowych. pożyczę dziś inny miernik i sprawdzę jeszcze raz akumulatory zarówno ten stary jak i nowy, mam nadzieję też że uda się dziś ściągnąć kolesia z clipem żeby sprawdził od strony elektroniki.

Jak ktoś będzie miał jeszcze jakieś pomysły to niech pisze, będę popołudniu grzebał.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klemie + masz bezpieczniki sprawdź je. Szczególnie taki bezpiecznik w postaci płytki.

Z własnego doświadczenia powiem, że najlepiej sprawdzić wyjmując go z mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem te bezpieczniki, były sprawdzane jak się okazało wadliwym miernikiem, dziś z pracy wziąłem sprawdzony miernik, wymontuję te bezpieczniki i wyczyszczę styki na klemie bo upaćkane są w wazelinie, tylko czy samo sprawdzenie miernikiem tych bezpieczników jest miarodajne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... już prawie jasne że to rozrusznik, kwestia tylko ustalenia "co" z nim.

Wczoraj z sąsiadem sięgnęliśmy po ostatnią deskę ratunku i sąsiad "rozciągnął" mnie na lince, bieg trójeczka - myk zapalił, przejechałem się po osiedlu żadnego zająknięcia itp.

Pierwsze hasło jakie elektromechaniory telefonicznie rzucili to że "elektromagnes(cokolwiek by to nie oznaczało) się zawiesił", i fakt że próbowałem uruchomić na bardzo słabym akumulatorze mógł(nie musiał) się przysłużyć temu, albo zły zbieg okoliczności nastąpił i akurat coś się uszkodziło z rozrusznikiem.

Dziś po pracy chcę znów na rozciąg uruchomić i podjechać do wspomnianych mechaniorów, chciałbym się jedynie upewnić czy biedy nie narobię tą metodą, wcześniej kilka razy grzałem świece teraz też mam zamiar, nie jestem pewien czy dobry bieg wbijam do tej metody jeśli coś robię źle dajcie znać

 

Mam wprawdzie jeszcze kilka spraw dotyczących samego akumulatora ale z tym może udam się do innego działu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam metody "na pych", w tych autach to duże obciążenie zwłaszcza układu rozrządu i napędowego, ale twój wybór.

Rozrusznik zregenerować lub kupić używkę w dobrym stanie. Dodam, że wymiana rozrusznika w tych autach jest straszna...

http://allegro.pl/rozrusznik-renault-scenic-ii-megane-ii-1-9-dci-i1876468158.html

http://allegro.pl/rozrusznik-renault-scenic-ii-megane-ii-1-9-dci-i1869011524.html

http://allegro.pl/rozrusznik-renault-megane-scenic-ii-1-9-dci-i1912047130.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dzięki, już poczytałem o niemalże wyskakującym całym rozrządzie :D jednak w głównej mierze problem nie leży w samej metodzie a sposobie jej realizacji, najszybciej efekt zerwania można uzyskać poprzez zastosowanie dużej prędkości i zbyt niskiego biegu +strzał ze sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych autach to duże obciążenie zwłaszcza układu rozrządu i napędowego,

Nie demonizuj. Temat już na forum szeroko przedyskutowany i wyjaśniany.

Jeśli nadal twierdzisz inaczej, to we wspomnianym temacie wskaż różnice pomiędzy wprowadzeniem rozrządu w ruch wałem napędzanym z rozrusznika, a wałem napędzanym przez skrzynię biegów z kół.

Skrzynia, układ różnicowy, półosie, przeguby, sprzęgło mogą dostać w kość przy nieumiejętnym puszczaniu sprzęgła przy zaciąganiu ale dla rozrządu i paska to nieistotne co kreci wałem.

Dla tych wymienionych elementów, siła napędowa działa w odwrotnym kierunku w porównaniu do tej, jak przy normalnej pracy, ale tylko do koła zamachowego. Dalej jest tak, jak przy normalnym kręceniu rozrusznikiem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!