Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Główna przyczyna uszkodzenia turbo


bodzioprince

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, mrarek napisał:

Turbina cały czas pracuje, oprócz wtedy, gdy zatarta.

Pracuje cały czas od zapalenia silnika tylko z różną prędkością w zależności od ustawienia kierownicy zmiennej geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak macie rację, nie wiem jak to inaczej nazwać, zaczęła później "ciągnąć" auto do przodu. 

Dziwi mnie od razu regeneracja turbiny skoro działa (ale się nie znam), dlatego pytam co uważacie. Czy sama wymiana odmy może wystarczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem jeszcze u mechanika od turbin, posłuchał jak chodzi, popatrzył na kolor spalin i stwierdził, że turbinezostawiłby na koniec, bo nie słychać nic podejrzanego. Następnie inny mechanik wjechał na kanał i zauważył, że od dołu turbina jest w oleju, ale prawdopodobnie wyciek jest spod głowicy. Także koszty rosną z każdą diagnozą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek spod głowicy? Od Turbiny ? Jeżeli mowa o 1.9 120 km to tam jest przewód odprowadzający olej z taką uszczelką która lubi sie psuć i olej leci. A co do opóźnionego włączania się większej mocy no to ja bym przeczyścił zmienną geometrię :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić czujnik ciśnienia turbodoładowania.

Cct to czujnik ciśnienia w układzie ssącym, który decyduje ;

     a/ o wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

     b/ o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, przez sygnał do elektrozaworu turbiny,

Zazwyczaj błąd tego czujnika polega na jego nieszczelności montażu, uszkodzeniu wężyka, zaśniedziałych

stykach, uszkodzonych oringach.

Wraz ze wzrostem ciśnienia w dolocie, maleje opór w czujniku, co powoduje wzrost napięcia na stykach,

Przy dużym obciążeniu ; ( absolutne ciśnienie doładowania ) powinien dawać ok. 2,2 bar - dla 1,9 dci / 120 KM.

Warto poczytać; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005 .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!