Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wszystkie dci - turbo, dwumasa, wtryski, panewki


Viniu

Rekomendowane odpowiedzi

280 tys km odkręcenie się wału (mechanikiem nie jestem wiec nie wiem czy to możliwe, ale tak mi powiedział magik który robił auto) skończyło się na wymianie bloku silnika

obecnie 340 tys km reszta oprócz bloku oryginalne i bez zarzutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5 dci 101KM 190kkm - turbo i panewki oryginał. Olej 10w40 co 15 kkm. Wtryskiwacze wymienione po 140kkm z powodu zatankowania szajcu. Dwumasy brak więc święty spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem scenic I ph II 1,9 dci - przy 145 tyś wymiana turbiny i do 249 tyś wszystko w oryginale

jest grand scenic II ph I 1,9 dci 91 tyś i wszystko ok - tankuję tylko BP ultimate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Scenic II 1.5 dCi, obecnie 202tyś km. Przy 194km obróciła się panewka - remont silnika + czyszczenie 3 i regeneracja 1 wtryskiwacza. Turbo orginalne, dwumasy brak. Obecnie co 10 tyś olej 5W40 Valvoline + olej 2T do tankowania.

 

Silnika prawdopodobnie dobila wymiana oleju co 30tyś km. Wtrysk poszedł przy okazji panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie wymiana oleju co 30 tys jest niedorzeczna. Po takim przelocie olej nie ma właściwości smarne prawie żadne, mowa o syntetyku, a co dopiero o półsyntetycznym albo mineralnym. Aż dziw bierze, że te silniki i turbiny wytrzymują te 150-200 tys w tych warunkach.

 

Czytałem na zagranicznym forum, gdzie ludzie dają do analizy oleje po określonym przebiegu i wyszło, że syntetyk traci stopniowo swoje właściwości od 10-12tys km i wymiana powinna być przy max 15 tys, więc pomyślcie sobie, co wart jest olej po przebiegu 30 tys ?

 

druga sprawa to filtr oleju który jest wymieniany razem z olejem. Po 30 tys to on praktycznie nic nie filtruje i puszcza wszystko bokiem.

 

a potem krąży po necie opinia o dci, tylko nikt nie wnika co jak i dlaczego :)

 

post nie na temat - proszę się trzymać wątku

Edytowane przez Tomik 1970
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały (ale na prawdę mały) offtop: Czy praktykował ktoś profilaktyczną wymianę panewek na te wzmocnione tak aby mieć spokój na lata ?? Boz tego co czytam to problem obracających się panewek urasta do rangi największego problemu dci... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja planuję dokonać kontroli i ewentualnej wymiany, ale dopiero latem na przeglądzie. Z informacji ASO nie ma żadnych "wzmacnianych panewek". Ciekawostka, nadal montowane są prawdopodobnie takie same panewki w MIII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9 dci 120KM,

kupiłem przy 115000 km z uszkodzonymi 3 wtryskami i turbiną(nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel...) . Przez rok dobiłem do 150000, wszystko w porządku, olej 5w40 i wszystkie filtry wymieniam co ok 12000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

scenic 1ph2 140tyskm turbo nowe ,dwa wtryski padły , pompa wysokiego ciśnienia padła, brak dwumasy(automat) panewki oryginał

dodam że przez to że auto stało długo z zepsutym turbem zaowocowało zepsuciem się oleju napędowego w układzie a to równało się zepsuciem tej pompy i wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!