Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka głowicy lub uczelka pokrywy zaworów.


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba już nie mal wszystko wiem na temat wymiany uszczelki pod głowicą i jak już będę to robił to postaram się zrobić manual.

 

Ale trapi mnie taka myśl że wyremontuje górę silnika a jak za kilka tys km polecą np panewki.?? A robiąc jeszcze i panewki to już mało opłacalny taki remont bo ogromne pieniądze trzeba wsadzić w to....

Jakie objawy mogą być w przypadku lichych panewek lub innych poważnych spraw....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest już po remoncie już śmigam na nowych częściach w uszczelce pod głowicą poszedł kanał olejowy i silnik miał wielki apetyt na olej ja części kupowałem w lutym ale widzę że już ceny poszły trochę do góry ja kupiłem jeszcze ze starej partii co była na magazynie ale myślę że rozrząd plus głowica to w 500zł powinno się zamknąć z częściami robocizna u mechanika to może być drugie 500zł u mnie skończyło się na samych częściach dobrze ze kuzyn jest maniakiem:) mechaniki samochodowej wiadomo planowanie trzeba było zrobić zakładzie ale myślę że 40zł to nie wielki koszt a co do śrub to lepiej zmienić u mnie były trochę wyciągnięte a tak mam spokój co do uszczelki pod kolektor dolotowy to jest dość solidna metalowa i raczej nie trzeba wymieniać chyba ze ktoś faktycznie sam uszkodzi:)za to pod kolektorem wydechowym miałem pękniętą wydaję mi się ze delikatnie zasysała powietrze ale już jest nowa na jej miejscu a co najważniejsze głowica nie była dokręcana kluczem dynamometrycznym tylko ręcznie robił to już w innych autach i właściciele jak do tej pory jeżdżą bezproblemowo ale to już jak ktoś chce to tak zrobi co do rodzaju silnika to jest tabliczka na bloku silnika i tam pisze czy to silnik 702,703,720 czy 790 nic trudnego znaleść ja mam silnik 720 czyli na wałku od silnika 1.4 75km pasek rozrządu ma 96 zębów rolka średnice 55mm a pompa wody ma 20 zębów co do kolektora dolotowego wystarczy ta metalowa uszczelka jest dość solidna nie potrzeba dawać silikonu to chyba wszystko pozdrawiam:).

lapka2.gif

A teraz zgodnie z Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i

5.7 - logika wypowiedzi i ortografia.

kolega to ładnie poprawi żeby post był czytelny :lol:

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na tamtej tabliczce szukałem info i nie ma tam ani 720 ani 790.

 

Na tabliczce szukałem 720 albo 790 a jest też 702 i taki chyba mam silnik. Prawda.??

 

 

dsc00259yi.jpg

 

 

A nad tabliczką widać kawałeczek mokrego bloku silnika, prawdopodobnie olej wydobywa się przez uszczelkę pod głowicą

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okaże się jak kupie :lol:

 

W innym dzisiejszym temacie był poruszony temat próby olejowej http://megane.com.pl/topic/37204-jak-wykonac-probe-olejowa/ Kolega gojgien mówi że moje ślady wycieku oleju mogą być spowodowane uszczelniaczami zaworów i tak myślę czy nie wymienić uszczelniaczy i zobaczyć jaki będzie efekt. Co o tym myślicie.??

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez ściągania głowicy

Podobno można, ale jestem przekonany, że w domowych warunkach bez odpowiednich narzędzi nie dasz rady.

Trzeba zdjąć sprężyne.?

Tak, dodatkowo trzeba wyjąć zawór...

co dokładnie trzeba zrobić

Jak wyjmiesz zawór, na końcu tulei prowadzącej od strony dekla zaworów, jest taki metalowo-gumowy czopek. To jest uszczelniacz, który trzeba zdjąć i założyć nowy.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę. Jutro albo we wtorek podjadę do mechanika zapytać... Chociaż nie mam zwyczaju jeździć po mechanikach. Szkoda byłoby rozbierać pół silnika jak może wystarczyłaby wymiana tych uszczelniaczy

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mi radzicie. Nie zastanawiać się tylko robić uszczelkę pod głowicą czy spróbować wymienić uszczelniacze.?? Robiąc uszczelkę to głowicę oddał bym do takiego warsztatu gdzie nie tylko odbywa się planowanie ale też sprawdzają zawory itp więc uszczelniacze też by wymienili. Chodzi o to że jeśli to uszczelniacze to szkoda podnosić głowicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!