Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka głowicy lub uczelka pokrywy zaworów.


Rekomendowane odpowiedzi

jak przy połączeniu użyjesz lutownicy i koszulek termokurczliwych to nic nie powinno się stać

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 11:16

a jeśli w zagłębieniach kolektora dolotu jest olej to świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod pokrywą czy głowicą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przy połączeniu użyjesz lutownicy i koszulek termokurczliwych to nic nie powinno się stać

Myślę że skręcenie drucików to najlepsze możliwe połączenie jakie może być

Dodano: 29 kwi 2012 - 14:44

Głowica:

Z kąd ten nagar (drugie foto) czy może o czymś niepokojącym świadczyć.??

dsc03647v.jpg

 

dsc03648n.jpg

 

Silnik:

Nagar na pierwszym i czwartym tłoku, to samo pytanie co powyżej....

 

dsc03653s.jpg

 

Uszczelka:

 

dsc03649u.jpg

 

Na tej metalowej obręczy widać takie jakby nacięcia, o czym to świadczy.??:

 

dsc03650m.jpg

 

dsc03651k.jpg

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 15:50

Jak odkręcić koło wałka rozrządu.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że skręcenie drucików to najlepsze możliwe połączenie

zależy jak kto skręca bo ja znam kilka sposobów skręcania przewodów ale mimo tego wole połączenia polutować

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 15:57

P.S.

Mógłbyś zrobić manual z wymiany uszczelki co jak krok po kroku

Na pewno się przyda <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem zdjęć przy rozkręcaniu bo zacząłem wczoraj o godz 15 i mi się śpieszyło, bo chciałem wczoraj wyciągnąć głowice, co nie do końca mi się udało. W sumie to chyba nic trudnego ale mam taki dreszczyk emocji czy jeszcze zapali ten silnik... Tak już mam <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No uszcelka widać że jest zniszczona. Tuleje są gładkie także chyba i pierścionki są ok. Mam już głowicę umytą i gotową do oddania do warsztatu tylko jeszcze nie wiem jak zablokować koło wałka rozrządu żeby je odkręcić i czy jest tam jakiś klinik który powoduje że nie można tego koła później zamontować w innej pozycji na wałku.??

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 19:30

Koledzy jak zablokować koło na wałku rozrządu żeby je odkręcić.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beztytuumpm.png

Myślę, że ten "obraz" powie większość.

Głowicę połóż na podłodze, zaczep urządzenie i działaj. Tylko głowicę połóż na czymś, aby jej nie porysować.

Przepraszam za jakość tego "dzieła", ale pierwszy raz używałem paint-a...

 

Dodam jeszcze, że zanim oddasz głowicę do planowania, sprawdź szczelność zaworów. Po prostu odwróć głowicę gniazdami do góry i nalej w zagłębienia benzyny. Jak w ciągu 10 min. z któregoś z zagłębień ona zniknie, to tam trzeba przeszlifować gniazda. Oczywiście zawory muszą być w pozycji zamkniętej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice oddaje do prosejonalnego zakładu gdzie nie tylko odbywa się planowanie ale też generalny remont głowicy. Tak przy okazji wytłumaczy mi ktoś (może Ty Kreciq) jak to jest z obiegiem cieczy w układzie chłodzenia i z obiegiem oleju.?? Czy w bloku silnika są kanały układu chłodzenia czy wszystkie kanały w bloku to kanały olejowe.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez blok idą i kanały wodne, i olejowe. Olejowe podają olej na klawiaturę zaworów oraz odpowietrzają komorę wału korbowego (poprzez odmę), a wodne chłodzą cylindry oraz olej. Nie wiem tylko, po jaki ciul Francuzi zrobili przejście oleju przez obudowę termostatu. Niepojęte to jest dla mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki <piwko>

 

Głowica jutro do warsztatu a ja zajmę się wymianą pompy wody, odkręceniem śruby przy kole wału korbowego i czyszczeniem bloku w miejscu styku z głowicą. Czy blok w miejscu gdzie będzie uszczelka musi być idealnie czysty.?? Czym czyścić.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być czysty "na lustro". Nie może być pozostałości po starej uszczelce. Jak przejedziesz palcem po bloku, nie może być nic wyczuwalne, tylko gładka powierzchnia. Blok jest żeliwny, tak więc możesz użyć jakiejś szpachelki do skrobania. Tylko rób to z wyczuciem, bo nawet tym można dokonać szkód.

Zasłoń czymś kanały w bloku i cylindry.

pasek, uprzedziłeś mnie...

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!