Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu 1.6 16V 113KM benzyna


zimnica4666

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Witam

Będę wymieniał rozrząd i na allegro znalazłem coś takiego

http://http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-wody-megane-ii-1-6-16v-org-i5146064360.html

i

http://http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-wody-megane-ii-1-6-16v-org-i4807864697.html

 

Czy ktoś się orientuje która pompa jest lepsza czy pompa wody Magneti Marelli czy Dolz?

Edytowane przez Przemo_73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dodano: 21 maj 2015 - 17:52

Witam.

 

W dniu dzisiejszym wymieniałem koło KZFR wraz z kompletnym rozrządem, miałem przyrządy na wszystkie blokady.

Prześledziłem wszystkie wasze uwagi na ten temat.

Potrzebuję konkretnej odpowiedzi w tym kierunku.

Problem polega na wadliwej pracy silnika po zamontowaniu nowego koła, stare w działa bez zarzutu, niestety poza porannym rechotaniem na rozruchu.

Jeśli ma ktoś link do manuala z chęcią mi to pomoże w dalszej pracy nad moim megane.

 

Po pierwsze czy poza blokadami trzeba coś z kołem robić zanim pasek się założy, czy wystarczy zluzować je na wałku i ustawić w postaci spoczynku jak ja właśnie to zrobiłem.

za każda pomoc dziękuję i liczę na konkretną pomoc.

Pozdrawiam.

Widzę, że zainteresowania moim problemem nie ma.

Szkoda.

Na ten moment udalo mi się dogadać z dostawcą i wymienić koło na drugie.

Zastanawiają mnie jeszcze pewne kwestie, odnośnie elektrozaworu sterującego tym kołem i pompy oleju umieszczonej pod deklem zaworowym.

no i czujnik położenia wałka rozrządu, który juz został wymieniony i efekt jest dalej bez zmian.

 

Dodano: 29 maj 2015 - 09:36

Wymienione koło w 100 % jest sprawne, silink działa i nic nie rechocze.

Tamto poprzednie wyszło z fabryki z wadą.

Prawda jest taka, że nawet jak się nie zmieni tego koła przy pierwszych objawach jakie ja miałem, nie zmienia to osiągów.

Problem polega na wyrabianiu się blokady tego kola.

Jednym słowem można jeździć nawet z uszkodzonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mój model to MII ph2 ale z tego co wyczytałem silniki bardzo podobne więc szkoda zakładać nowy temat.

 

Przymierzam się z kolegą do wymiany kpl. org. rozrządu + pompa SKF + KZFR

Z tego co wyczytałem do takiej operacji potrzebuję T A K Ą blokadę rozrządu ?

W serwisówce jest jeszcze coś wspomniane o jakimś specjalnym kluczu do rolki napinającej, poradzimy sobie bez niego ?

Do wymiany mam także pasek alternatora(osprzętu). Wymieniać z napinaczem przy 124kkm (+165PLN)?

Czy przy tym przebiegu warto coś jeszcze wymienić jak rozrząd będzie zdjęty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z taką blokadą to już na bogato :)

Klucz do rolki to chyba czworokąt, ale ręki sobie uciąć nie dam.

Jak już masz zdjęty pasek, to sprawdź, czy nie masz wycieków wokół klawiatury zaworów, wtedy można to uszczelnić.

Warto wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu i ewentualnie na wale korbowym (tylko nie porysuj powierzchni).

To by było chyba na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. 2 lata temu, około 40 tys km wstecz wymieniłem kompletny rozrząd razem z KZFR w aso renault. Co sie okazało wymienione koło już padło. Do wymiany kolejne rozrządu zostalo mi 3 lata lub 50 tys km. Pytanie mam takie, czy można wymienić same KZFR razem z nowym paskiem ? Czy lepiej jeździć takim terkoczącym do kolejnej wymiany rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @wronka94 jak byś się pofatygował i przeczytał chociaż tę stronę tematu <zolta>

 

Dodano: 29 maj 2015 - 09:36

Wymienione koło w 100 % jest sprawne, silink działa i nic nie rechocze.

Tamto poprzednie wyszło z fabryki z wadą.

Prawda jest taka, że nawet jak się nie zmieni tego koła przy pierwszych objawach jakie ja miałem, nie zmienia to osiągów.

Problem polega na wyrabianiu się blokady tego kola.

Jednym słowem można jeździć nawet z uszkodzonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!