Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci błąd ciśnienia rampy wtrysku P0089?


hater

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

podjechałem ostatnio do znajomego na komputer, ponieważ od czasu do czasu jak doda się mocno gazu wyskakuje błąd wtrysku. Wymieniony jakiś czas temu był jeden wtryskiwacz i wszystko było ok przez pwien czas. Na komputerze pokazało P0089 i cos o cisnieniu na rampie wtrysku (być może o czujniku). Czy miał ktoś już taką przypadłość? i co należy zrobić ? silnik k9k 722. Ja obstawiam pompę albo czujnik w rampie, pytanie czy dobrze? Muszę się wybrac do kogoś ogarniętego we francuzach we Wrocławiu, jest ktoś szczególnie godny uwagi ? Nie wiem czy wszystko opisałem jak należy... Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Pozdraiwm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak był padnięty wtrysk to wcześniej pokazywał, który konkretnie, a tym razem coś o tej rampie. Mam nadzieję że to jakiś czujnik i że jest tani i łatwo dostępny (nie wiele wiem jeszcze o dostepności części do renault :| ) W sobotę będę na diagnostyce w innym warsztacie i mam nadzieję że tam już wszystko stanie się jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, u mnie komputer pokazywał błąd regulatora cisnienia paliwa. Zadnych błedów o wtrysku. Wymieniłem regulator (mam dobry na zbyciu)na pompie, regulator w rodzielaczu i dalej to samo. Po wymianie dwóch wtrysków cud, auto chodzi jak nowe. Bujałem sie z tym 1,5 roku. Proponuje jednak zrobić test przelewowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki wielkie za odpowiedź. Tak też zrobię.

 

Dodano: 14 sty 2012 - 13:48

No i po diagnostyce. sprawdzony cały układ paliwowy, wtryski jak nówki na próbie przelewowej. Jedynie ciśnienie na pompie za niskie 1150 bar max wyszło. Powiedziano mi, że to pompa. Więc pozostaje odłożyć pieniądze i wymieniać pompę ? Czy lepiej regenerować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No dobrze powoli zbliżam się do tego aby zabrać się za wymianę pompy. Teraz szybkie pytanie czy regenerować obecną, która ma za niskie ciśnienie czy jednak używka ? Jeśli regeneracja to czy znacie jakieś godne polecenia zakłady najlepiej we Wrocławiu lub okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Proszę o dokładną pomoc w identyfikacji błędu P0089.

Komputer na którym w dniu wczorajszym sprawdzałem swój silnik w megance 2 1.5 dci 82KM wskazuje na ciśnienie wspólne szyny/listwy.

Na forum doczytałem iż błąd dotyczy regulatora ciśnienia pompy wtryskowej..

Jak to dokładnie jest ??

Odłączając wtyczkę od regulatora ciśnienia na pompie pojawiają się jeszcze inne błędy na komputerze.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd mimo, że dotyczy regulatora ciśnienia najczęściej jest powodowany przez lejące na przelewach zaworki. To bym w pierwszej kolejności sprawdził.

Odłączenie wtyczki na regulatorze przepływu uniemożliwia rozruch silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtryskach mam już nowe oryginalne zaworki - one na 100% nie leją..

 

Dodano: 17 lip 2014 - 14:12

P0089 obwód zaworu regulacji ciśnienia paliw - jak to rozumieć ?

Jest to kolejna interpretacja tego kodu znaleziona w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie ja mam to samo. P0089, zrobiłem dzisiaj czyszczenie układu paliwowego prepartem liqy-moly spullung 2666. Na początku myślałem, że pomogło, ale po 5 km znów "uszkodzony wtrysk". Czy ktoś doszedł z tematem co to może być? Pozdrawiam. I pytanie na temat testu przelewowego, bo nie mogę nigdzie znaleźć instrukcji. Czyli, po prostu wpinam nie wężykami pod przelewy każdego wtrysku, do menzurek i odpalam auto i tyle? Nic więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0089 - nie koniecznie oznacza usterkę regulatora ciśnienia.

Mówi nam, że regulator nie daje rady dostarczyć wymaganej ilości paliwa, mimo że wysterowany jest na max.

Sprawdzić czy nic nie śmierdzi paliwem i cały układ wysokiego ciśnienia jest szczelny i wycieków nie widać, brak pęcherzy powietrza . Jeśli coś cieknie, trzeba to usunąć zanim cokolwiek zaczniesz diagnozować.

Może być problem ;

-z wydajnością samej pompy wtryskowej lub dostarczeniem paliwa pod niskim ciśnieniem przez pompę wstępną,

-z paliwem o dużej ilości wody lub benzyny,

-zabrudzonego paliwa i syfów w zbiorniku ,

-przez lejące na przelewach zaworki, ( Test przelewowy )

-uszkodzone końcówki wtrysków ,

-uszkodzony regulator ciśnienia paliwa ( sprawdzić siateczkę ) lub uszkodzony oring, wtyczka.

Ciśnienie na wolnych obrotach powinno być ok. 250 atm,

-czy filtr paliwa właściwy ( oryginał ) , kiedy zmieniany?? i czy właściwie założony,

-czy kostka nie poluzowała się przy czujniku ciśnienia paliwa,

- warto podłączyć clipa ,

Warto poczytać 'Wymiana wtryskiwaczy i regeneracja pompy - błąd poo89

test przelewowy renault 1.9 dci

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dziekuje za odpowiedź. W moim przypadku okazało się że ktoś założył zła pompe wtryskową. Miałem od 120 konnego silnika. Skapłem sie dopiero po tym jak przyszła mi druga pompa wtryskowa, taką jak miałem założoną w silniku i ona miała inne koło zębate na pasek. Dało mi to do myslenia i wkońcu doszłem że ta pompa jest nie od tego modelu silnika. Zamówiłem więc drugą o końcówce numeru 087 a nie jak moja była 075 i teraz wszystko chula jak trzeba. Ktoś dał ciała wcześniej ponieważ w dowodzie mam moc silnika wpisaną 88 kw, a powinno być 96 kw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dnia 30.06.2017 o 07:26, Andrzej-2010 napisał:

-uszkodzony regulator ciśnienia paliwa ( sprawdzić siateczkę ) lub uszkodzony oring, wtyczka.

Ciśnienie na wolnych obrotach powinno być ok. 250 atm,

Czy wysokie ciśnienie na wtryskach (400atm) jest powodem uszkodzonego regulatora? Wtryski są nowe......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy dla jakich obrotów silnika.

Do obniżenia służy regulator obsługiwany przez sterownik silnika.

Za duże ciśnienie na rampie powoduje za duże dawki wtryskowe na cylinder i za bogata proporcja mieszanki paliwowo-powietrznej. Stąd mamy błąd emisji spalin lub ogólnie błąd wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!