Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pare minut po wyłączeniu silnika robi się TWARDY HAMULEC


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkownikó samochodów marki RENAULT :)posiadam megan 2 1,5dci 101KM 2005r

Panowie i Panie:) mam pytanko od zeszłego tygodnia zauważyłem że coś nie tak jest z hamulcem nożnym tzn tak jak w temacie jak autko chodzi to hamulce sa żyleta pedał nic nie ucieka jak sie go wciśnie i trzyma, tylko jak autko wyłącze i zostawie na pare min to pedał hamulca robi sie twardy na kamień na moje oko idzie go tylko wcisnąć na jakiś 1cm i nic wiecej,a jak tylko auto odpale wszystko jest ok robi sie fajny miękki,a jak dobrze pamietam to czegoś takiego nie mialem, robił sie twardy ale jak go tak z 3 , 4 razy po wciskałęm( na wyłączonym silniku) szukałem po forum i nic nie znalazłem na taki temat, szukałem też na innych forach i podobny przypadek był opisany przez jednego człowieka co takie cos miał w tico i tam powodem tego było jakiś wężyk z zaworkiem co wychodził z serwa i sie tak zastanawiam czy w megance też takie coś jest??? jestem ciekaw czy takie cos występuje u was ???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki wiem ze się zrobi twardy jak się go dwa trzy razy depnie na wyłączonym silniku ale u mnie się tak zrobiło ze jak zostawię np na 15min wyłączone autko i nic nie będę robił to robi się pedał sam twardy jak kamień bez deptania a wcześniej jak pamiętam tego nie miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wymieniałem opony na zimowe to było w listopadzie to mechanik od razu tez sprawdzał mi płyn chłodniczy i płyn hamulcowy takim testerem i powiedział ze tak na wiosnę trzeba było by go już wymienić. ale dziś podjechałem do paru mechaników i powiedzieli żeby się tym nie przejmować ze tak to powinno się zachowywać ale ja im swoje ze czegoś takiego nie miałem a oni ze teraz takie mrozy są to może dlatego, powiedzieli ze mógłbym się zacząć martwic jakby robił się twardy podczas jazdy albo jakby pedał wpadał.ale podsuwałem im pomysł z tym zaworkiem co niby jest na tym przewodzie podciśnienia to stwierdzili ze to może być powodem tego ale ogólnie stwierdzenie mechaniolow panie to je dobre lać i jeździć hehehe. ale teraz wam powiem jeszcze coś kumple kupił nowa thalie już ma 3 lata i on tak ma od nowości ze po chwilowym postoju pedał się robi twardy. zastanawiam się czy nie wybrać się do garażu i nie potraktować tego zaworku suszarka:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima mości Panowie, zima.

Uszczelniacze sie twarde zrobiły. Powinno minąć jak temperatury mniej arktyczne się zrobią.

 

A twój kolega ma pewno serwo nieszczelne albo na zaworku odcinającym albo na regulatorze przy trzpieniu hamulca.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiek126 - mam to samo w megi II 2.0 16v. Też się nad tym na początku zastanawiałem, bo wiem że powinien po dwóch, trzech wciśnięciach pedału dopiero zrobić się twardy. Jest to denerwujące szczególnie rano, gdyż pod domem parkuję na lekkim skosie i przy odpalaniu gdy wciskam sprzęgło, nie zawsze potrafię zatrzymać auto nogą, zawsze ręczny w ruch :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autem jeżdżę od sierpnia (wtedy go kupiłem), nic z tym nie robię. Głowy też nie dam od kiedy to się dzieję, ale chyba od początku. hmm, a może nie.. nie wiem, będę obserwował, jak się coś zmieni, dam znać. Dodam, że po zakupie badano mi stan płynu hamulcowego, oraz wymieniłem tylne klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego chyba nie przeczytałeś mojego tematu ze zrozumieniem - "powinno wystarczyć na kilkakrotne naciśnięcie"i wtedy powinien sie zrobić twardy.A JA TAKIEJ MOZLIWOSCI NIE MAM, U MNIE PO WEJSCIU DO AUTA RANO PO NOCY CZY TAK PO 1H POSTOJU OD RAZU MAM PEDAŁ TWARDY!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!