Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i [Megane I phII] OPONY LETNIE


szakaloo

Rekomendowane odpowiedzi

Prezes, Ja bym się nie zgodził, że na tył zakładamy lepsze opony. Zawsze robiłem odwrotnie. Chodzi przecież głownie o bezpieczeństwo...

 

[ Dodano: 2009-04-06, 08:28 ]

A jeśli chodzi o moje zamówione SAVA INTENSA to mają braki na magazynie - czyli nie zdążyłem się nimi nacieszyć. Zamówiłem inne:

http://www.interopony.pl/index.php?MENU=de...=&IID=16606

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też gdzieś słyszałem, że gorsze na przód, ale chciałem się upewnić
ad1. Można - jeśli nie są kierunkowe.

Wrzuce fotke i ocenicie?

 

Na tył zakłada się lepsze ponieważ masz na przód napęd i zawsze wyciągniesz jak dasz gazu a z tyłem już nic nie zrobisz ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie, Przód-napęd(u nas przynajmniej) + koła skrętne(we wszystkich innych też <piwko> ) więc sopro więcej możliwości panowania nad tymi kołami. Niestety z tyłu jest znacznie gorzej. Zwróćcie uwagę, że tylne oponki muszą utrzymać tor jazdy na zakręcie, choć nie są skręcone. Dlatego to najważniejszym zadaniem tylnych kół jest utrzymanie toru jazdy bez naszej ingerencji.

Zdecydowanie lepsze na tył, choć to ma większe znaczenie gdy jest ślisko, nie na suchym asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze rozwiązanie - założyć "nówki"!!! <piwko>

Przyznaję, wszystkie argumenty gdzie lepsze a gdzie gorsze są przekonywujące. Wszystko jednak zależy chyba od stopnia zużycia. Przed wielu laty, gdy każdy jeździł na czym mógł (niektóre opony wyglądały jak "sliki" z F1) bezpieczniej było mieć lepsze z przodu. I tak się przekładało. Gdyby taka "lichota" wystrzeliła na przodzie małe byłyby szanse na przeżycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Moja megi jeździ na oponach 175/65 R14. Mam natomiast komplet opon letnich z innej megany I ph II 1.8 16v, ale o średnicy R15, szerokości 185, nie pamiętam wysokości profilu, 55 albo 60. Czy mogę bez żadnych negatywnych skutków ubocznych założyć te opony?

[post przenoszę i scalam do odpowiedniego działu i tematu o oponach letnich juz od dawna istniejącego, jednak widzę że niechęć do przycisku szukaj powoduje takie naruszenia regulaminu <piwko> :P ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek44, odnośnie przód-tył:

do doświadczenia potrzebne będą taśma klejąca i samochodzik.

bierzesz samochodzik jakiś model ważne aby koła się obracały. Tasma klejaca blokujesz mu koła w ten sposób będziemy symulować poślizg kół przednich np w głębokiej kałuży na jezdni czyli utratę przyczepności kół przednich.

a teraz odklejamy tasiemki z kół przednich i zaklejamy tył symulując poślizg kół tylnych i puszczamy samochodzik:

myślę że komentarz i zobrazowane doświadczenie wykaże racje przekazywane przez moja osobę co do sposobu montarzu opon na poszczególnych osiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak, przyznaj się, maczałeś palce przy produkcji "Szybkich i wściekłych"? :P

 

Też popieram teorię że lepszy kapeć na tył, jednak sam robię inaczej <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie

w poprzednim poscie radzilem sie Was jakie felgi/oponki wybrac

jestem o krok od zakupu aluskow 16" na oponach 195/45 lub 205/45 ale.. koles w wulkanizacji odradzal mi na tak niskim profilu gdyz przy wadze Megi bedzie sie ona tragicznie prowadzila na koleinach itd..

Moglby ktos sie do tego odniesc?? Bardzo prosze o pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w mojej megi miałem standardowo 175/70R13 et36. Mam okazje kupić aluflegi ale o rozmiarze 165/60R14 et 35. jak wiadomo są to mniejsze opony. na piaście( znaczy sie to po środku <piwko>) jest troszke luzu. Bezpiecznie jest jeździc na czymś takim? pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!