Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i [Megane I phII] OPONY LETNIE


szakaloo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

w M IphII 1.616v 99r założyć 195/60R15 przód i 205/60R15 tył nie będzie zbyt szeroko?

 

Nie martwił bym się szerokością ale raczej wysokością profilu 195/60/15 jeszcze oki ale tył 205/60/15 to już balonówka no i może obcierać, to jest o 3.83 % więcej od standardowej oponki 185/60/15 i jest coś koło 2,5cm większa średnica. Komfort na dziurach lepszy ale jazda na koleinach za sprawą szerokości może się pogorszyć no i jazda na zakrętach będzie gorsza auto będzie pływać przechylać się i może być mało stabilne w ciasnych szybszych zakrętach.

Tak mi się wydaje jeśli się mylę proszę poprawcie mnie koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zmieniłem koncepcję i myślę o 16" aluskach z oponkami 215/40/16, ET 2x30 i 2x35 http://allegro.pl/komplet-felg-4x100-16-plus-opony-215-40-16-i2022712750.html Czy zmieszczą się w nadkolach MI phII i nie będą obcierać?? Podpowiedzcie, bo sprzedający czeka na moją ostateczną decyzję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Felgi jak felgi, rzecz gustu, chyba jednak profil opony za niski jak dla meganki. 50 to raczej dla 16" felg.

Jeśli mogę podpowiedzieć to dla obniżenia kosztów przesyłki wybierz to:

http://dwiepaczki.pl/Cennik.aspx

2 w cenie jednej.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem sebcio ale sprawdziłem.

Szerokość felgi i ET zbliżone do zazwyczaj stosowanych ale przypadkowe.

przechwytywadgd.png przechwytywavlv.png

Kalkulator:

http://www.rimsntires.com/specs.jsp

Będziesz poruszał się szybciej jak wskazania licznika.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebcio - co sądzisz?

Będzie dobrze, ja teraz muszę kupić przynajmniej 2szt też 185/65/15 chyba że dostane propozycję w dobrej cenie nówek to biorę 4szt 195/60/15 :mrgreen:

A co do przekłamań prędkościomierza to ostatnio sprawdzałem z GPSem i przy licznikowej setce(100km/h) GPS wskazywał 95/96 więc przy większej oponie dane powinny być zgodne czyli wskazania bardziej pokrywające się.

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej to i ja sie teraz dołącze, mam megane 1.9dci 2001, 102KM, i pytanko bo mam na felgach 15-kach, 185/60/15 czy moge dla oszczędności zalożyć wyższe?

185/65/15?? czy to nie będzie zbyt dobre posunięcie? z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZYTAMY :mrgreen::mrgreen:

4 posty wyżej masz link do kalkulatora. Nad lewe okno wpisz wymiar na jakich oponach auto fabrykę opuściło (wymiar zalecany), a nad prawym taki jaki chcesz wstawić. Wyniki i opinia jest w tabelce poniżej.

Zresztą wystarczy tylko to przeglądnąć, dokładnie te wymiary są tam wpisane, gdyż identyczne pytanie pojawiło się wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam dylemat i potrzebuję rady...

 

Mam Megankę 1.6 16V, więc niższe felgi niż 15" odpadają.

Udało mi się kupić alufelgi 15" na lato, ale o szerokości 7" ET 38.

Miałem letnie oponki (które kupiłem z autem) 195/50/15 i po założeniu ich bardziej tłucze na dziurach, a opony z tyłu obcierały o nadkola (od środka na dole). Po drobnym tuningu nadkoli nic nie tarło, więc przejeździłem lato.

Przez dziury na podkarpaciu zostałem zmuszony do wymiany sworznia, drążka i 2 końcówki kierownicze.

Na zimę mam 185/60/15 na stalowych felgach, wiec jeździ mi się o wiele lepiej.

 

Teraz na lato chciałym kupić nowe opony, a że to będzie na kilka sezonów więc chciałym wybrać najlepiej.

 

Czy na felgi 7" założę opony 185 z rantem ochronnym? Czy będzie to brzydko wyglądać? Czy rant będzie ochraniał felgę?

 

Jeśli już 195, to jaka najwyższa opona wejdzie? 60, a może tylko 55?

 

Nie zależy mi na idealnym pokazywaniu prędkości, ani większym spalaniu, ale na komforcie!

 

Znalazłem opony Toyo

195/60/15 w cenie 255zł/szt i te bym wybrał, ale czy sie zmieszczą?

195/55/15 w cenie 325zł

195/50/15 w cenie 228zł

185/60/15 w cenie 296zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak, co kalkulator i tabela to inne rozmiary jako standard podają. :lol:

 

Obecnie w megane I phII hatchback 1,4 16V i mam założone 175/65/14 i nie wiem czy taki rozmiar był oryginalny. Jako, że chcę wymienić i szukam po serwisach, najczęściej wskazywanym do tego modelu jest 175/70/14, ale kilka postów wyżej, jak też w tabeli Robak'a oryginałem jest 175/65/15 więc już sam nie wiem jaki rozmiar jest oryginalnie zalecany?

 

BTW

A co sądzicie o takim rozwiązaniu. Z przodu opony 175/65/14 (Nokian i3) a z tyłu 185/60/14 (matador)? Pytam bo takie mam i mógłbym przełożyć bez kupowania nowych.

Edytowane przez presidente
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!