Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci 80KM kopci, syczy przy przyspieszaniu


KamilK

Rekomendowane odpowiedzi

czyli wymieniłeś panewki na nominalne ? a szlif wału robiłeś ? miałeś luzy na panewkach ?

 

a odnośnie odpowietrzania to masz opisane kilka postów wyżej w tym wątku, zobacz czy wogóle paliwo dochodzi do wtryskiwaczy i czy jak kręcisz czy leje z przelewów na wtryskiwaczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierz wał i sprawdź, czy ma nominalne rozmiary, wtedy może uda się wymiana panewek bez szlifu wału.

Mechanik do którego jeżdżę miał już takie przypadki w tych silnikach, że wał miał wymiar nominalny, a panewki zjechane.

U Ciebie może być podobnie, więc warto na razie pomierzyć wał i ewentualnie wymienić panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlifu walu nie robilem na starych panewkach nadal też by chodzilo ale jak wymienialem pierscienie to i przy okazji panewki bo juz delikatnie zuzyte byly.Luzów góra dół nie zauważyłem jedynie na boki korbowody sie przesuwały ale tak powinno byc z pewnoscią.Odnosnie paliwa to odpowietrzalem pompe póżniej przewody przy wtryskach i paliwo daje jak trzeba, przy pierwszej probie uruchomienia nie odpowietrzalem za pompą ani przy wtryskach zapalil za 4tym razem i zaczelo szarpac silnikiem po 5sek i tyle.Chyba zrobilem bląd że nie odpowietryłem wtedy pompy i przewodów moglo pojsc powietrze na wtryski i teraz nie chcca puscic myslalem że pojdzie jak w starym dieslu.Jesli zaworki przelewowe są zawieszone to w jakiiej pozycji są obecnie?z tego co sie orientuje to otwierane są elektrozaworkiem a zamykane silą sprężyny a iglica zamykana sila spręzyny i cisnieniem paliwa naciskającego od gory zas otwierana cisnieniem paliwa napierającego od dolu w momecie otwarcia zaworku przelewowego i spadku nacisku cisnienia paliwa od gory.jedyna logika w tym to że pod iglicą jest powietrze i nie moze podniesc sie iglica w momęcie otwarcia zaworku przelewowego.Moze ktos się udzieli i wytlumaczy mi termin zawieszone zaworki przelewowe bo jakos to sie uruchamia po naprawie czy innej operacji i jakos chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objawy miałem identyczne jak wykręciłem wtryski na wieczorem a rano włożyłem i nie opowietrzylem, załapał i puścil,

 

wyjąlem wszystkie wtryski rozebrałem, złożyłem na mixol, następnie wkręciłem, założyłem rórki od rozdzielacza do wtryskiwaczy, przykręcilem tylko od storny rozdzielacza, wtyczki odpiete, zakreciłem pare razy rozrusznikiem az pojawil się paliwo na tych nie zakreconych nakretkach przy wtryskiwaczach, nastepnie dokrecilem nakretki, zakrecilem ponownie kilka razy rozrusznikiem, dopiero podpiąłem wtyczki i odpalil od razu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy bez rozbierania wtrysków się nie obejdzie? robilem identycznie bez rozbierania wtryskow bo nie chciałem w nich ingerowac czy w nich cos zepsuc.Jak je najlepiej wyciągnąc mozna przekręcac kluczem i jak rozebrac wystarczą do tego dwa klucze płaskie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie klucze płaskie tutaj bo oczkowe nie podejdą.W imadle którą czesc można scisnąc żeby nic nie zepsuc , wtryskiwacz rozkręca sie na połowę jak zwyky długopis rozumiem.Wole dziecinnie pytac ze szczegółami bo to drogie zabawki lepiej trzy razy o to samo zapytac i pomyslec niż zepsuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobili mi to w diesel serwis auto odpaliło i ze strony poskladania silnika tzn wymiany piersscieni głowny powód ingerencji i przy okazji panewek chodzi.Na biało nie kopci jak wczesniej się zdażało nawet na ciepłym nie mówiąc o kopceniu na zimnym.Tylko problem znowu zapalil i zgasł jak przy uruchomianiu ale zapalił pozniej lapałi i zapalił odbylem dalszą jazde nawet chodzi dobrze po zgaszeniu na ciepłym odpala ale inaczej troche nie równo zobaczymy rano czy zapali.Dzwoniłem do goscia tego co wtyski czyscił mowił że kiepskie paliwo jest i ze to onon powoduje zawieszanie się zaworkow,że jak problem sie powtorzy to wyczyscic bak i wymienic paliwo.Troche dziwne to wszystko nie mam już sił do tego silnika zawzze jakies problemy tutaj są.

 

Dodano: 15 cze 2012 - 20:22

odnosnie zaworkow ponoc ciężko chodzily i elektrozaworek nie był w stanie go otworzyc bynajmiej gosc tak mi mowił tylko czy naprawde tak było czy troszke sciemniał niby od czego by tak się stało przed rozebraniem odpalał normalnie.Chyba by się nie zastaly od tego ze sciągnieta była glowica i troche zeszlo z poskladaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.Kolego jak chcesz tym jeżdzić to zrób silnik a jak nie to się tego pozbądz,ja zrobiłem w scenicu 1.9 DCI 120 kn.cały blok po przejechaniu 40tys. zdobyłem od znajomego,nowy tłok i korbowód,nowe panewki wzmocnione,pierscienie,głowica po robocie i sprawdzeniu,turbo zregenerowane,wtryski zregenerowane,pompa sprawdzona,kom. uszczelek,nowe filtry,olej,rozrząd itd. cena z robotą i części oraz lawetą do mechanika 6,300 tys.masakra,oczywiście na wszystko mam 1 rok gwarancji,ale może beńdzie dobrze,narazie zrobiłem 3 tys. kilometrów zobaczymy co dalej,jest to moja pjąte RENO i chyba na tym zakończe przygode z tą marką,mjałem TRAFICA z 2003r,CLIO z 2005r,taką starą 9 i ESPACE,a teraz mam SCENICA z 2003r i to był koszmar jak moje wymarzone auto rozpadło się po miesiącu od daty zakupu, no cuż zdaża sie.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu gdyż mam podobny problem. Auto mi nie kopci ale szumi/syczy podczas dodawania gazu w czasie jazdy (to taki jakby szum powietrza) Czym więcej dam gazu tym bardziej szumi. Podczas gazowania na postoju mniej słychać to syczenie.Tak mi się wydaje jakby auto straciło troche mocy Dźwięk pochodzi z komory silnika Mogła się zrobić gdzieś jakaś nieszczelność? Jak to zdiagnozować, wykryć ew nieszczelność

 

 

Problem rozwiązany okazało się że przecięta była gumowa złączka na rurze od turbiny do intercoolera

Edytowane przez wertyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wymieniłem pierścienie, panewki i pompę oleju a do tego posżła turibina po regeneracji zakupiona na allegro za 750zł

 

zrobione 1400km i zero kopcenia, zero ubywania uleju wszystko cacy tylko turbina się rozleciała, auto nagle straciło moc i słychać jak chałasuje turbina :/

 

na szczeście 'starej' nie wywaliłem i dobrze bo była ok, a olej brał przez pierścienie a nie przez turbo, jutro jade założyć z powrotem moją turbinę a tą będe reklamował tylko jak poczytałem warunki gwaracji to czarno to widze :/

 

w poniedziałek jade urlop (400km w jedną stronę) wiec chyba dobrze że rozsypała się teraz a nie w trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadzwoniłem dziś do sprzedawcy, ma wysłać do mniekuriera na swój koszt aby odebrał turbinę i po oględzinach ma odesłać drugą jak zapewnił telefonicznie

 

za turbinę zapłaciłem 749zł i oddałem starą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!