Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

W 1,5 dCi 80 i 101 KM można zaślepić tylko na karbowanej rurce. Rurkę trzeba zdemontować i w środek wspawać (wlutować) kawałek okrągłej blaszki kwasoodpornej. Najwięcej problemów stwarza montaż wszystkiego w całość. Są tam pierścienie zaciskowe, które bardzo ciężko założyć bez odpowiednich narzędzi. Można to obejść, kupując opaski zaciskowe z Opla. Ja zakładałem z powrotem pierścienie. Po operacji zaślepienia silnik odżył. Pewnie było to związane z wyczyszczeniem całego dolotu. Nie kopci, lepiej się zbiera, troszkę mniej pali. Skutek uboczny, to wolniej silnik się rozgrzewa (szczególnie uciążliwe w zimie). Na zaślepce przejechane kilkadziesiąt tysięcy. Auto w tej chwili u nowego właściciela. Dalej jeździ bez problemów. Przymierzałem się do zaślepienia 1,9 dCi 130 KM, ale po rozebraniu zaworu odpuściłem sobie. Całość w miarę czysta była, więc jest coś poprawione w tym temacie. Samego zdjęcia, jak jest zaślepione, nie posiadam.

[Cięcie]

[Cięcie]

 

Kolego zapoznaj się z tym regulaminem i się do niego zastosuj. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie chyba też "zaślepię" zawór, ale chyba zrobię to inaczej .

A mianowicie spróbuję przerobić sam zawór , tak aby się nie otwierał.

Niestety musi być wykonany "ruch" na zaworze, bo jest tam czujnik, który kontroluje czy zawór jest zamknięty , czy otwarty.

Dlatego mam pomysł aby uciąć drążek który otwiera sam zawór ( zaznaczone na załączonym zdjęciu czerwoną kreską), tak aby był cały czas zamknięty , a mechanizm będzie sobie nadal pracował i komputer będzie miał odpowiednie wskazania . :)

Demontaż modułu zaworu zajmuje dla amatora jakieś 10-15 minut , przynajmniej ja w 10 minut go wyjąłem.

Co myślicie o tym pomyśle?

post-195-0-76233800-1390157514_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli grzybek się chowa w moduł, to można założyć jakąś sprężynkę, która będzie go dociskała do położenia uszczelniającego.

Myślę jeszcze o rozebraniu układu przełączania i rozpięciu jego od dźwigni , ale nie wiem, czy ten układ jest rozbieralny, to znaczy czy go da się później złożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że M3 jest inny zawór egr niż w naszych wersjach. Na pewno łatwiejszy w zaślepieniu. Na twoim miejscu przeciąłbym trzpień sterujący a grzybek bym wyrzucił. Aby zaślepić otwór po grzybku dorób dwa krążki z blachy o średnicy trochę większej od otworu. Umieść je po obu stronach otworu i skręć je np. śrubą M6. Nie wiem dokładnie jak to wygląda w M3 bo ze zdjęć nie wszystko można wywnioskować ale w każdym bądź razie musisz ten grzybek unieruchomić lub otwór po nim zaślepić.

Ta karbowana rurka doprowadzająca spaliny jest trudna do założenia nie posiadając odpowiednich szczypiec do zaciskania specjalnej obejmy. No i tak jak w scenicu II należy zdemontować całe podszybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa, Twój pomysł jest bardzo dobry.

Faktycznie można uciąć drążek otwierający zawór, a w miejsce zaworu założyć dwie podkładki ) po obu stronach) i je skręcić śrubą .

Genialnie proste i każdy sam to może zrobić.

Nie wiem tylko jak się uda drążek popychający zawór uciąć , jak bardzo jest twardy.

Jak się ociepli to się za to wezmę, może zrobię fotoreportaż?

Tylko te podkładki to chyba z "kwasówki" trzeba by zamówić, bo ze zwykłej stali to chyba zardzewieją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!