Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacz Megane


Rekomendowane odpowiedzi

te dwa male "kraniki" (czarny i bialy) wychodza z cylindrycznej czesci, w tym powinien byc tloczek wybierajacy kanal wylewu.ja niestety nie rozbieralem tej pompy wiec moja pomoc w tym momencie sie konczy :/

 

jednak na fotce nr1 zdaje mi sie ze jak jest ten bialy wylot to na cylinderku jest zatrzask, ktory trzeba wcisnac, wtedy biala czesc wyjdzie w prawo (na fotce)

 

ktos sie tym bawil moze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem pompke ale moja troszke inaczej wygląda ale myśle ze tłoczek jest taki sam. Pomiedzy tłoczkiem a obudową pompki jest prześwit w to miejsce śrubokrętem podważyłem i wyskoczył cały tłoczek z oboma wylotami. Nastepnie sam tłoczek posiada trzy zatrzaski które takze trzeba podwarzyć aby go rozłozyć. I to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich.

Mam pytanie: Czy spryskiwacz przedniej i tylnej szyby jest podłączony do jednej pompki, czy może są dwie, do przedniej szyby jedna i do tylniej szyby druga. Mam meganke z 96 roku i nie działa mi spryskiwacz przedniej szyby (słychać jakby pompka pracowała, ale nic nie leci na szybę, zbiornik z płynem jest pełny), natomiast spryskiwacz tylnej szyby działa. Może ktoś spotkał się z czymś takim i wie jak to naprawić. Bardzo proszę o pomoc.

Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WItam

Od niedawna jestem użytkownikiem Renaut Megane 1.9 dti rok 1999, i podczas używania spryskiwaczy szyby przedniej strumień dolatuje ledwo nad wycieraczkę, poradzicie coś czy trzeba jechać na warsztat???

pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, w pierwszym poście podzielę się moimi doświadczeniami związanymi z "naprawą" pompki spryskiwaczy. mój problem polegał na tym, że pompka straciła szczelność. po dostaniu się do niej stwierdziłem, że przyczyna tkwi w tłoczkach. niestety próbując ściągnąć tłoczki połamałem ich obudowę. jak sobie poradziłem z nieszczelnością? użyłem łącznika przewodu do tylnego spryskiwacza, wstawiając w jego miejsce rurkę termokurczliwą (no nie chciało mi się jeździć po sklepach. łącznik zakończony ładnymi stożkami przeciąłem w pół i tym samym miałem możliwość podpięcia pod pompkę dwóch różnych przewodów. poprzecinany łącznik idealnie pasował średnicą w gniazda "dolotowe" tłoczków. przykleiłem go klejem do rurek wodnych. nie trzyma na sztywno ale jest szczelny. jest tylko jeden mankament... po naciśnięciu manetki wycieraczek spryskiwane jest szyba przednia i tylna. no... ale to rozwiązanie dla oszczędnych. na allegro.pl zbiorniczek z pompka kosztuje 50-100 zł. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obudowę tłoczków ściągamy podważając igłą do szycia zatrzask i pociągając obie strony w kierunkach przeciwnych. śledzić tylko trzeba gdzie upadnie tłoczek. odradzam robić to w głębokiej trawie przed garażem. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich, z góry przepraszam jeśli jako nowy użytkownik łamie jakieś zasady forum zadając to pytanie. Starałem sie znaleźć coś na ten temat w histori , ale bezowocnie.

Problem polega na tym,że po włączeniu spryskiwacza (a raczej próbie jego włączenia) stromień płynu nie dolatuje do przedniej szyby(po około 5cm lotu płyn myje mi maske a nie szybe) a z tyły wogule się nie pojawia. Słychać silniczek jak pracuje, wycieraczki włączają sie jak akładam że rozwiązanie jest dość proste, jezeli oczywiście sie je zna.

Pomożecie? :/. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor, albo pozapychane przewody (mniejsze przawdopodobieństwo), albo opisywana w tym wątku usterka unieruchomiająca rozdzielacz płynu. Najprawdopodobniej guma w tłoczku spuchła i ogranicza przepływ płynu z pompki do przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!