Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacz Megane


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

u mnie były podobne objawy. Początkowo na przednią szybę były okresy słabego podawania płynu. Brałem to na karb małej ilosci w zbiorniczku, więc dolewałem. Faktycznie poprawiało to na krótki czas spryskiwanie. Jednak w koncu zaczęło spryskiwać maskę a nie szybę. Zatem skorzystałem z opisu na forum od Airmana jak nalezy naprawić. Opis super. Wszystko przebiegło tak jak opisał. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam !

Pytanko w dziedzinie spryskiwaczy - Megane 1,4 16 V - 2000

Mam podobne problemy ( spryskiwanie maski ). Przed naprawą pompki ( czyli demontażu nadkola itd) chciałbyn sprawdzić najpierw drożność dyszek i przewodów doprowadzających płyn. Znajomy podpowiedział mi,że najprawdopodobniej istnieje złączka przewodów pomiędzy dyszkami a pompką - nie wiedział jednak na pewno , czy coś takiego jest w meganie.

Proszę o poradę - jeżeli nie ma takiego ,,zwanzigu" biorę się za demontaż wg instrukcji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest pod maską taki łącznik. Jak masz dostęp do sprężarki to dmuchnij w dysze (tylko w dysze a nie w rurkę pod maską). U mnie pomogło i się odetkał. Pompkę wyciągałem bo przy 90 km/h strumień walił w maske (ewentualnie w podszybie). Okazuje się iż sedany nie mają żadnego tłoczka. W związku z tym nie rozbierałem dogłębniej pompki. Trzeba z tym żyć. Potem okazało się iz przewód gumowy przycinała m i maska i minimalnie był zagięty. Poprawiłem i troche pomogło ale nie bardzo. Fajne rozwiązanie jest w oplach II. Otóż spryskiwacze są umiejscowione jakby pod maską i w pierwszej fazie wylotowej strumień powietrza ich nie rozbija. Pozwala to na uzywanie spryskiwaczy przy sporych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne rozwiązanie jest w oplach II. Otóż spryskiwacze są umiejscowione jakby pod maską i w pierwszej fazie wylotowej strumień powietrza ich nie rozbija. Pozwala to na uzywanie spryskiwaczy przy sporych prędkościach.

 

Tak samo jest w MII...

 

Czy ten ból z puchnącą gumą występuje też w MII, czy tylko w MI?

Od jakiegoś czasu prawie mi nie sika (z trudem dolatuje do pióra wycieraczki).

Jeszcze się nie zabierałem nawet za przepychanie dysz igłą (może w wikend), ale zastanawiam się, czy w przypadku porażki działań przepychająco-udrażniających zabierać się od razu do pompki, czy dać spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

odkopuję temat niestety właśnie przed paroma minutami spotkało mnie to samo strumień najpierw osłabł na przedniej szybie, ale po paru kilometrach zauważyłem, że spryskiwacz podaje płyn na przód i tył jednocześnie, po dojechaniu na miejsce podaje już tylko na tył.

jak rozumiem winna jest ta nieszczęsna gumka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po rozebraniu okazało się że przy tym tłoczku nagromadził się jakiś syf i go zablokował. już pryskają poprawnie :mrgreen:

SCENIC

niestety również mnie czekała ponowna gimnastyka, dziś po kolejnej awarii gumeczki postanowiłem dostać się do pompki nie ćwicząc "yogi" czyli po prostu od góry.

w sceniku wyjęcie pompki jest dość upierdliwe ze względu na zamocowanie jej bardzo blisko słupka drzwi przednich, za pierwszym razem gimnastyka od spodu się udała ale wpadłem na pomysł odkręcenia błotnika tzn kilku jego śrub, mianowicie 2 w komorze silnika, jednej pod plastikiem obok wlewu płynu do spryskiwaczy i jedną pod zaślepką przy lusterku, po odkręceniu tych 4 śrubek droga do pompki stała otworem bez praktycznie ubrudzenia ręki

a99390a8ce7d6e10.jpg

po dokonaniu czynności opisanych już przez kolegę wyżej (przycięcie gumki) zamontowałem od góry pompkę przykręciłem owe wspomniane wcześniej 4 śrubki i mam działające spryskiwacze.

Pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
jedną pod zaślepką przy lusterku

ładnie, tylko jak bez uszkodzenia tą zaślepkę zdemontować <ok> Też już z tamtej strony do tego się dobierałem ale za chińskiego boga nie mogłem wydłubać tego zatrzasku z języczkiem. Fakt że było wtedy mroźno i wszystko stawiało większy opór, a i ochota do dłubania przy minusowej dziesiątce była taka sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radek-sląsk, ja odkręcałem błotnik nie nadkole potem nastąpiło pasowanie na tych odkręconych śrubkach do maski za pomocą popularnych w budowlance krzyżyków <ok>

gojgien, u mnie wyszła bez problemu podważyłem to wkrętakiem płaskim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!