Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Twarde przewody układu chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie rzecz ujmując są dwie podstawowe przyczyny twardych węży w układzie chłodzenia. Albo zatkany korek albo kompresja z tłoków przedostaje się do układu.

Kompresję jako przyczynę można spróbować wyeliminować poprzez wykręcanie poszczególnych świec i uruchomianie silnika. Jeżeli po wykręceniu którejś świecy węże staną się miękkie to znaczy, że na tym cylindrze są przedmuchy do układu chłodzenia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jeszce raz test na CO tylko testerem do kontroli instalacji kominowej (bardzo czuły) :D :D <zolta i tester piszczał aż miło.W podziękowaniu za chęć pomocy czuje się zobowiązany zrobić Manual z wymiany uszczelki(mam nadzieję) i przy okazji rozrządu.Niebawem pojawi się na Download-z tym że poziom jego precyzji będzie współ-proporcjonalny do poziomu mojej frustracji podczas operacji.....taki mały żarcik oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwowałem dziś jak wypływający płyn tym przewodem (przy mocno rozgrzanym silniku) i odkręconym zbiorniczku zaczynał się cofać po załączeniu wentylatora (wypływ do zbiorniczka minimalny) natomiast po wyłączeniu powracał w towarzystwie paru bombli powietrza (wypłynęły i już się nie pojawiały)

Kolego to jest wg mnie normalny objaw przy zapowietrzonej chłodnicy (pęcherz powietrza powyżej górnego wylotu chłodnicy), że po załączeniu wentylatora płyn zaczynał się cofać. Jest to efekt pracy wentylatora - obniżenia temperatury górnej części chłodnicy, tam gdzie znajduję się powietrze. To obniżenie temperatury w tym miejscu jest większe niż w pozostałej części, a to z tego prostego powodu, że tam nie ma przepływającego gorącego płynu, a jest stojące powietrze. W wyniku obniżenia temperatury powietrze się się kurczy (pęcherz zmniejsza swą objętość i na to miejsce napływa płyn (cofanie się płynu). Gdy wentylator się zatrzymuje i nie ma dodatkowego chłodzenia pęcherz znowu zaczyna zwiększać swoją objętość wypychając płyn z powrotem do zbiornika, a przy okazji trochę powietrza.

Ważne jest to co na końcu kolega napisał

wypłynęły i już sie nie pojawiły
, a jaki jest z tego wg mnie wniosek - nie ma przedmuchu, bo gdyby był, to te bąbelki po chwili pojawiły by się znowu. Nie ma cudów, jak jest przedmuch, to muszą być bąbelki i to stale, bo gdzieś to powietrze musi sie podziać.

Myślę, że to rozwieje wątpliwości kolegi - u kolegi nie ma przedmuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zrobiłem jeszcze wczoraj w nocy... próbe ze ściśnięciem tego przewodu (górny od zbiorniczka),bo jeżeli jest niby tlenek węgla w układzie co świadczyło by o przedmuchu, a któremu to towarzystwo bąbli należy się jak "psu buda" i po sciśnięciu powinnny pokazać się z dolnego... I NIC :D Może ten tester na obecność CO nie lubi oparów płynu ,i dlatego tak piszczał?.Po wymianie sprężynki w korku ciśnienie utrzymuje się na poziomie ok 0.7BAR po paru minutach od uruchomienia (psyka) a potem już jest spokój i chyba tak pojeżdze na razie,jeżeli się pogorszy zdejmuje głowice,jeżeli nie, Manual na Download pojawi się pózniej Dzięki za pomoc. :D

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jeszcze wczoraj w nocy... próbe ze ściśnięciem tego przewodu (górny od zbiorniczka),bo jeżeli jest niby tlenek węgla w układzie co świadczyło by o przedmuchu, a któremu to towarzystwo bąbli należy się jak "psu buda" i po sciśnięciu powinnny pokazać się z dolnego... I NIC

Nie będę roztrząsał sensowności tej metody, ale powiem tylko tyle - bańki z dolnego wężyka pojawią się dopiero wtedy jak z całego bloku zostanie wyparty płyn przez gaz pochodzący z przedmuchu, a zanim do tego dojdzie (pojawienia się pęcherzyków) to zbiornik wyrównawczy przebierze.

I jeszcze jedna uwaga - z tego co wiem to przy przedmuchach testerami sprawdza się czy w testowanym ośrodku znajduje się CO2, a nie CO (chociaż na tlenek węgla też może reagować, ale tego nie jestem pewien).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nie będę roztrząsał sensowności tej metody" Ja też.. ;) to była przysłowiowa "brzytwa" :D

 

Dodano: 19 lip 2012 - 20:53

Witam. Mimo zamiany spręzynki przewody były lekko twardawe.Dziś byłem nad Wisłą pod wałem p.pow. i wpadl mi do głowy pomysł :D Najechałem lewą stroną na wał (myślałem ,że opony mi spadną z felg takie było nachylenie :) (morale kierowcy niskie)) zatrzymałem auto ,otworzyłem maske i odkręciłem odpowietrznik (w rękawicy) oczywiście.Z otworu poszło powietrze potem spieniony płyn a na końcu już klarowny.Po zjechaniu na płaskie odkręciłem zbiorniczek zabulgotało ,poziom płynu opadł w oczach ok. 3 cm.Dolałem więc na max. i pojechałem na jazde testową.Po przejechaniu 317km przewody są lekko sprężyste, lecz nie tak jak wcześniej.Kurcze przejechałem wcześniej od wymiany płynu ok 4000 km odpowietrzałem wiele razy .Teraz taka niespodzianka :) :) :) Pozdrawiam.

Ps. Jutro w nagrode wymienie Megi panewki i uszczelke pod miską. :D

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Panewek głównych nie będziesz przy tym wymieniał ?" Nie- bo wymaga spuszczenia płynu :D Chociaż w mojej Celinie wymieniłem kiedyś wszystkie bez wyjmowania wału,nawet nie ciekły uszczelniacze :D

Ps. Tak na marginesie myślisz ,że wymiana tylko na korbach może Jej zaszkodzić?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!