Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z regeneracją wtrysków, pompy


rider007

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Miałem wczesniej problem z pracą mojej megi 1,5 dCi 101 kM. Przy 3 tyś obrotów włączał mi się błąd wtrysku. Jeździłem spokojnie, więc mi nie przeszkadzał. 2 tygodnie temu megi nagle stanęła na drodze. Diagnoza u mechanika - wtryski. Zregenerowałem wszystkie 4 ( nie było opiłków) w zakładzie Bosha mimo, że są to wtryski Delphi - koszt to 2800 zł... Po wszystkim megi odpalała, ale na powrocie przewodu paliwowego pojawiały się bąbelki. Myślałem, że to nieszczelność na przewodach, więc drogą eleminacji wężykiem i opaskami sprawdziłem je. Niestety problem istniał nadal. Megi siedzi u mechanika, gdzie okazało się, że pompa wtryskowa jest niesprawna. W zakładzie Bosha diagnoza - nie nadaje się do regeneracji. Poradźcie co robić, bo mnie megi zżera finansowo na maxa.

Przebieg to 178 000 km. Ja jeżdżę od 150 000 km. Olej wymieniam co 10 000 km, filtry również, tankuję dobrą ropę, traktuję megi delikatnie, a ona mi się tak odwdźięcza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...czy sprawdzali czy w zbiorniku paliwa nie było opiłków z uszkodzonej pompy, ew w filtrze paliwa.

Częsta przypadłość to padająca pompa wtryskowa która załatwi wtryskiwacze zanieczyszczeniami stałymi należy podczas weryfikacji sprawdzić obecność opiłków na dnie zbiornika paliwa ew, dobrać się do filtra paliwa i również go sprawdzić.

Jeśli w układzie jednak są opiłki, nowe wtryskiwacze mogą być do kosza

Dlaczego pompa nie nadaje się do regeneracji - jest zatarta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa wtryskowa do wymiany/naprawy/regeneracji. pytanie dlaczego? skoro nie ma opiłków we wtryskach to i pompa powinna być czysta. bąbelki powietrza w przewodzie powrotnym to norma, nie ma się co nimi przejmować. występują i w 1,5 i w 1,9 dCi.

obowiązkowo stosuj olej 2T do paliwa - niestety, ale w naszych silnikach dCi się bardzo sprawdza. tylko nie MIXOL!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Po wyjęciu pompy diagnoza - do regeneracji. Zleciłem mechanikowi przeczyszczenie układu oraz zbiornika. Tam znalazłem przyczynę - szlam ( bo inaczej nie da się tego nazwać) oraz trochę opiłków. Jak dotąd jeździ i wszystko ok. Koszt wszystkiego: 5000 zł... Zabolało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

się powtórzę z innego wątku... :!:

ok. 100 ml (jedna duża szczykawa strzykawka) na pełen bak, bezpośrednio PRZED tankowaniem. na innych forach podają zakres 250-350 ml/60 litrów.

tutaj solan przedstawia podobne wyliczenia:

 

stosuję czerwonego CASTROLA, ostatecznie czerwony ORLEN. żaden MIXOL.

Regulamin forum jasno mówi o zasadach wklejania zdjęć :!:

 

BTW - zdjęć, czy linków?

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

traktuję megi delikatnie, a ona mi się tak odwdźięcza...

Koszt wszystkiego: 5000 zł... Zabolało.

ale w zamian Megi teraz odwdzięczyć się może kolejną setką tys. przejechanych kilometrów bez awarii... :!:

Edytowane przez marr29
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie MIXOL!!

Nie no, kolego, Ty chyba sam nie wiesz co polecasz. Czy masz jakieś doświadczenie z mixolem :notacrook:

Jeśli nie, to bardzo Cię proszę, wyluzuj.

Ze spokojem polecam mixol, stosowałem go w swoim dci którym zrobiłem ponad 200 tyś i nie było żadnych problemów z układem paliwowym. Teraz tez go stosuje i POLECAM :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego to polecasz skoro sam nie stosujesz :D

bo stosuję, to polecam :!:

 

Coś czarujesz. :)
czarowali wczoraj na konklawe.

stosowanie oleju 2T wydatnie zmniejsza ryzyko ścierania się elementów pompy. OK? :!:

 

Dodano: 14 mar 2013 - 22:15

Nie no, kolego, Ty chyba sam nie wiesz co polecasz. Czy masz jakieś doświadczenie z mixolem :)

no ba! mam doświadczenie z dwoma pojazdami. do wiekowego leję właśnie MIXOL.

 

Jeśli nie, to bardzo Cię proszę, wyluzuj.
ja spięty nie jestem. poczytaj inne fora, również zagraniczne i... no właśnie. jak zrobiłeś 200 kkm to super! :notacrook:

ja potwierdzam tylko swoje obserwacje, pokrywające się z większością dostępnych opinii:

najlepiej (większa miękkość, elastyczność i słabszy klekot) MÓJ 1,5 dCi 101KM z ok. 300 kkm nalotu pracuje na czerwonym CASTROLU. troszkę gorsze parametry osiąga na czerwonym ORLENIE (semisyntetyk). MIXOL ma "najgorsze" parametry z powyższych, co nie znaczy, że gorzej smaruje!

wobec powyższego + gorsza jakość spalin na MIXOLU (szybsza możliwość zatkania katalizatora) odpuściłem lanie do mojego dCi MIXOLA.

być może w jakimś ludowozie nieuturbionym MIXOL sprawowałby się wyśmienicie i bez obaw lałbym go. w 1,5 dCi 101 KM, z VTG nie zastosuję go :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wobec powyższego + gorsza jakość spalin na MIXOLU (szybsza możliwość zatkania katalizatora) odpuściłem lanie do mojego dCi MIXOLA.

Bajki panocku piszecie :notacrook: Nie chcesz, nie stosuj, ja polecam. Zapomniałeś, że mixol leje się nie tylko by smarował ale ma również właściwości myjące i to głównie dla nich się go stosuje :!:

Dość już tego OT, sądzę, że temat się wyczerpał, a kolega sam zdecyduje co wleje :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sam mixol nie uszkodzi innych elementów lub układów, takich jak wtryski czy katalizator? W jaki sposób dozujecie - chodzi mi o techniczny sposób nalania do baku. Ja mam metalową klapkę uniemożliwiającą włożenie czegokolwiek poza pistoletem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam metalową klapkę uniemożliwiającą włożenie czegokolwiek poza pistoletem.

Ja też ją mam i po prostu popycham ją byle czym i na pusty bak wlewam 1/2 l oleju po czym tankuję do pełna. Zapewniam, że nic nie uszkodzi. Stosuję to u siebie i nie narzekam :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!