Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

6!

przegrzebałem forum, instrukcje obsługi, byłem u znajomego w ASO i....... nadal nie wiem jak okiełznać światła do jazdy dziennej.

Od niedawna mam megi III 2009. Zobaczyłem, że ma dodatkowe żarówki 21W w reflektorach. Szybko ustaliłem, że to światła do jazdy dziennej.

Niestety nie dało się ich właczyć.

Dzisiaj znajomy z ASO właczył te światła ale:

1. włącznik w pozycji OFF - światła dzienne świecą (i tylko dzienne)

2. włacznik AUTO - światła mijania świecą, dienne nie i to niezalenie od pory dnia( dzień, wieczór, noc).

Co zatem jeszcze trzeba zrobić/sprawdzić/zaprogramować aby po zmierzchu zautomatycznie włączały się mijania a gasły dzienne?

mike

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz problem z czujnikiem zmierzchowym na szybie?

Opcja 1 - prawidłowo, też tak mam że w pozycji OFF mam załączone światła dzienne.

Natomiast Opcja 2 - w pozycji AUTO oświetleniem samochodu steruje czujnik zmierzchowy. Ale za dnia zawsze załącza mi światła dzienne.

jedną wskazówką może jeszcze być taka sprawa - przy podłączonym komputerze, gdy serwisant włącza opcję świateł dziennych jest też poniżej opcja "czułości czujnika". niestety nie wiem jaka jest skala (od jakiej wartości do jakiej), ale ja na pewno mam tam wartość "1" (jak dobrze pamiętam to jest to opcja dla krajów z szerokości geograficznej Niemiec). I tak na dobrą sprawę, to przy obecnym świetle dziennym to spokojnie do 19 jeżdżę na światłach dziennych, a mijania włączają się dopiero po wjechaniu do tunelu.

sprawdź czujnik na szybie i ewentualnie tę opcję wewnątrz komputera decydujące o ustawianiu czułości czujnika zmierzchowego.

Pozdrawiam

 

edit:

jeszcze jedna sprawa:

gdy włączysz na manetce pozycję AUTO, to światła dzienne nie włączają się od razu. u mnie trwa to około 3-5 sekund. Prawdopodobnie wynika to z tego, że komputer sczytuje wartość z czujnika zmierzchowego i dopiero gdy "będzie pewny" że jest dzień, to odpali światła dzienne. nie wiem czy nie jest to swego rodzaju zabezpieczenie, gdy jedziesz w nocy po mieście i co chwila Twój samochód oświetlają lampy drogowe. więc żeby światła samochodu nie zmieniały się ciągle - czujnik zmierzchowy decyduje o włączeniu świateł dziennych dopiero po pewnym czasie.

no i mam nadzieję że sprawdzałeś poprawność zaprogramowanych ustawień na dworze, bo nawet jeśli w garażu masz oświetlenie sztuczne dobrej jakości to czujnik może nie pozwolić włączyć się światłom dziennym. wypij kawkę i pójdź teraz na dwór i przetestuj ustawienia manetki, pamiętając jednocześnie o zwłoce, jaką daje sobie czujnik.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam szczegółow uaktywniania świateł dzinnych, ale być może problem leży w oprogramowaniu. Jak piszesz masz samochód z 2009 roku. Wtedy chyba w Polsce Renault sprzedawał samochody bez uaktywnionej funkcji świateł dziennych. I trzeba było ją dopiero w serwisie uaktywniać. Poza tym do 31.12.2009 roku dopuszczone było włączanie świateł dziennych razem ze światłami pozycyjnymi. Od 01.01.2010 już nie. Więc może trzeba uaktualnić oprogramowanie w ASO? U mnie światła dzienne włączają się od razu (bez zwłoki) w pozycji AUTO - oczywiście jak jest jasno.

Żeby sprawdzić działanie tych świateł popróbuj zasłaniać czujnik na przedniej szybie.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Od niedawna jestem posiadaczem Megane z 2012. Dzisiaj byłem w ASO uaktywnić światła do jazdy dziennej. Kopali, grzebali, podłączali do komputera i... nie udało im się, twierdząc, że po raz pierwszy napotkali się z takim problemem. Coś tam mówili, że wymienić jakieś wiązki trzeba czy coś a najlepiej poradzili, zamontować dodatkowe lampy LED. Bez sensu. Czy ktoś miał podobny problem?

Edytowane przez Loslau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam autko z 2008 i na początku dzienne światła były nie aktywne. Aktywacja CLIP-em 5 minut i po sprawie. Niektórzy "fachowcy" z ASO nie wiedzą, gdzie tego szukać bo jak jeszcze nie maiłem CLIP-a to dopiero w 3 ASO w P-Ń wiedzieli gdzie to włączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Zgłosiłem się do ASO jako pierwszy chyba z tą sprawa. Nie wiedzieli jak to się robi. Jednak zajęli się tym, zaciekawiło ich i po 2 telefonach gdzieś, w przeciągu 15 minut uruchomili te swiatła. Sami byli tak z tego ucieszeni, że zrobili gratis. Swiatła załączają się automatycznie. Ale uwaga! Są wersje MIII bez czujnika zmierzchu - sam taką widziałem (to te, które nie mają u podstawy wspornika lusterka takiej "gruchy" w której jest czujnik zmierzchu i czujnik wycieraczek) i w tych modelach możliwe włączenie swiateł dziennych tylko recznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć, mam podobny problem u siebie, megi z 2009 z światłami biksenonowymi (kupiony w salonie w Polsce więc światła są zaprogramowane żeby działały również w dzień). Widzę, że mam w kloszu lampy żarówki do jazdy dziennej, mam też na manetce świateł pozycję "auto". Nigdy jednak nie zaobserwowałem żeby światła do jazdy dziennej się zapaliły (zawsze palą się światła mijania, szkoda mi trochę tych żarników). Nie wiem czy czujnik zmierzchu jest zintegrowany z czujnikiem deszczu ale automatyczne włączanie wycieraczek działa. W menu ustawień komputera nie mam w ogole opcji automatycznego właczania świateł dziennych. Teraz nie wiem czy mój samochód rzeczywiście nie posiada tych świateł (to po co mi te żarówki i czy w ogóle bywały takie egzemlarze) czy coś się zepsuło. Jak to wygląda u Was? Co to za dziwne historie z tym włączaniem funkcjonalności przez ASO, może u mnie jest to samo? Akurat jestem umówiony do mechanika i będe maił możliwoś podłączenia go do CLIP-a, więc może macie jeszcze jakieś dodatkowe porady na co zwrócić uwagę w tym temacie? Dzęiki, Dylan.

Edytowane przez dylan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu clipa mechanik, u którego akurat byłem nie znalazł ustawień, które mogłyby włączyć te światła (może jest potrzebna inna wersja softu). Zadzwoniłem do ASO i potwierdzili, że aktywowanie świateł jest możliwe. Dla zainteresowanych, na dzisiejszą chwilę w Warszawie kosztuje to 150PLN tyle, że terminów do końca roku brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że gwarancji nie ma :). W ASO we Wrocławiu przerosło to ich możliwości i po godzinie sie poddali. Tłumaczyli, że może żarówki nie są podłączone a może jest potrzebny nowy soft a dzisiaj akurat nie mieli do niego dostępu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie trochę z innej beczki: czy w megi 3 da się zrobić tak, żeby przy ustawieniu na zero nie paliły się światła dzienne? Na manetce mam opcje: zero, pozycyjne, mijania i auto. Chciałbym żeby w ustawieniu zero faktycznie nie paliły się światła. Trochę mnie drażni, że samochód robi coś za mnie, czego nie mogę zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!