Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Domykanie szyb w cabrio


Gość cameleon2012

Rekomendowane odpowiedzi

A co w końcu Tommi wkładasz? Czy tak narazie testujesz?

Ja po prześledzeniu tematu dowiedziałem się, że mikrokontrolery są już wszechobecne i nic nie kosztują, więc zamiast budować skomplikowane układy na milionie scalaków tranzystorów itd, lepiej napisać program.

Jednak jestem szczególnym szczęściarzem jeśli chodzi o zakupy w necie, więc prędko klocków raczej nie dostanę. Myślę jednak, że za jakieś 3 tyg wrócę z jakimś projektem. Jeśli nie działającym w aucie to chociaż na stole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety piny są nieponumerowane w zwiazku z czym nie wiedzialem o który kabel chodzi.

piny są nabite z góry wtyczki - od tej strony od której wchodzą kable. Na tych cieniutkich poprzeczkach między kablami.

Złamane ziobro nie pozwala mi się schylać więc więcej nie sprawdzałem.

PS, klocki do mnie jużą idą więc niedłógo będę testował program dla procesora.

 

Dodano: 23 lut 2013 - 10:13

Jest mały problem z moim pomysłem. Do składania dachu chciałem wziąść sygnał z trzeciego guzika. Dzisiaj jednak pobawiłem się pilotem i okazuje się, że ten sygnał do klapy idzie po sterowniku (czymś co działa jak przerzutnik) więc przy zamkniętym samochodzie daje impuls otwierania, kolejne naciśnięcie daje sygnał zamykania. Przy otwartym samochodzie nie dzieje się natomiast nic.

Czy dysponuje ktoś jakimś grzecznym schematem sterownika centralnego zamka? Chciałbym pobrać sygnał z 3 guzika przed sterownikiem, zaraz po odkodowaniu, ale żeby mieć jakiś pogląd na to jak to zrobić przydał by się jakikolwiek schemat.

To co znalazłem w schematach z downloadu nie mówi nic, ale też nie mam szczęścia w przeszukiwaniu tej bazy...

I tak przy okazji jeszcze - jakie jest oznaczenie CC w tych schematach? Bo wybieram na chybił trafił coś co może być od mojego auta, ale wcale nie musi... Jest gdzieś jakaś instrukcja jak tej bazy używać? Może da się tam VIN wpisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj, to nie jest takie banalne wcale jak Nel przekazał.

Podanie plusa na pin 6 włącza nam wszystko tylko nie to co chcemy... radio wentylatory działają ale to nie o to nam chodzi.

Wychodzi na to, że można tam podać plus, ale bez rozłączania tego kabla. Trzeba po nim zasilić całe auto, potem trzeba wcisnąć guzik start. wtedy uruchamiamy cały samochód właściwie. (Tylko odpalić się nie da).

Wtedy można ruszać szybami i dachem. Żeby operację zakończyć, nie wystarczy zabranie zasilania z pinu 6.

Trzeba jeszcze wcisnąć guzik zamykania auta.

Samo ustrojstwo raczej nie będzie duzo bardziej skomplikowane, jednak kablologia będzie bardziej zaawansowana. Generalnie ingerencja w instalację będzie i trzeba będzie rozkopać pół samochodu.

Fajnie by było, jak by guzik start i zamykania auta szedł przez skrzynkę połączeniową pod maską ale jak to znaleźć....

 

Dodano: 25 lut 2013 - 16:14

mało tego - zakończyć to trzeba pilotem, samo naciśnięcie guzika zamykaia w samochodzie nie wyłącza zegarów....

Oj boję się, że jeśli nie znajdzie się sygnału z pilota po rozkodowaniu to ciężko będzie to zrobić. Da się włączyć samochód ale nie da się go zmusić do wyłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podanie plusa na pin 6 włącza nam wszystko tylko nie to co chcemy... radio wentylatory działają ale to nie o to nam chodzi.

Wychodzi na to, że można tam podać plus, ale bez rozłączania tego kabla

Przecież we wstępnych założeniach jest to opisane by na tym kablu zabudować zaporowo diodę, która to nie przepuści plusa z podłączonego za nią przewodu z dodatkowym plusem na instalacje auta.

Jest i o czasówce wspomniane, która ma to dodatkowe zasilania podtrzymywać tylko na czas potrzebny do tej operacji.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież we wstępnych założeniach jest to opisane by na tym kablu zabudować zaporowo diodę, która to nie przepuści plusa z podłączonego za nią przewodu z dodatkowym plusem na instalacje auta.

no nie, bo danie tam plusa nic nie daje. Nie ma sygnału z guzików dopóki nie wciśnie się start. Sterownik dachu nie odpowiada za szyby, tylko steruje dodatkowo sterownikiem szyb.

 

Dodano: 25 lut 2013 - 18:45

UFO wszystko dobrze, ale ta ich puszeczka działa na włączonym zapłonie - to nie ma nic wspólnego z tym, co my chcemy. Chociaż obcięcie limitu prędkości przy składaniu głupie nie jest :) trzeba by się przyjrzeć temu który to kabel :lol:

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten guzik fabryczny ma być pominięty i zastąpiony ustrojstwem do niego równoległym ale sterowanym za pomocą przycisków na karcie. Ten fabryczny wówczas w zdalnym sterowaniu nie bierze udziału. Za to jeden z jego styków ten bierny, już jak najbardziej. To z niego i przez przewód do niego podłączony, prąd z dobudowanego automatu popłynie dalej, do urządzenia wykonawczego.

W pierwszym projekcie do silniczków podnoszących szyby.

Jest to opisane na początku tego tematu, niepotrzebnie tu to znowu przepisujemy.

Chociaż obcięcie limitu prędkości przy składaniu głupie nie jest :) trzeba by się przyjrzeć temu który to kabel :lol:

Ta skrzyneczka jest potrzebna by bawić się dachem w czasie jazdy i dlatego jest to z szybkością powiązane by go opór powietrza nie wyrwał.

W tym temacie jest to rozpatrywane kiedy auto jest zaparkowane i ma się to odbywać przez zastosowanie zamykania i otwierania zamków. Szybkość w tym przypadku jest zerowa.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to jeden z jego styków ten bierny, już jak najbardziej. To z niego i przez przewód do niego podłączony, prąd z dobudowanego automatu popłynie dalej, do urządzenia wykonawczego.

że co??? Żeby podać obce +12v zamiast zwarcia guzika???

Walczę z tym cały dzień. Z tego co wyczaiłem sterownik dachu wcale nie jest odpowiedzialny za sterowanie szybami, a jeśli jest to sygnał za nim i tak jest gdzieś odcinany, tak więc można sobie wpinać diody i mostki robić ile się chce - bez zasilenia UCH nic nie ruszy. W samym UCH też nie znalazłem czystego sygnału z pilota. Co prawda pstrykają jakieś przekaźniki, można na płytce znaleźć skoki napięcia ale same sygnały z pilota chyba nie są analogowe. Anologowe są tylko wyjścia. Już się zrobiło ciemno więc na dzisiaj dość, jutro jeszcze pomierzę to ustrojstwo przy błotniku w komorze silnika, może tam wraca coś co da się wykorzystać...

Jeśli nie to można chyba zapomnieć o domykaniu szyb za pomocą ori wiązki. Sam dach z pilota przejdzie na bidę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subratri - widzę że nie znasz zasady działania instalacji samochodowej a tym bardziej tak zaawansowanej jak w Megane II .Przeczytaj cały temat, zrób doświadczenie tak jak pisałem ale z zastosowaniem diody na przewodzie do pinu 6.A zobaczysz że układ jest prosty i szybko wykonalny.Przewody potrzebne masz przy sterowniku dachu ,jedynym przewodem który trzeba doprowadzić to "plus" z zamka centralnego w czasie zamykania samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuźwa, to sobie doprowadź tam plus a później wykorzystaj wiązkę.

ehhh, rozkopałem całe auto dzisiaj a Ty mi każesz doświadczenia robić. No przecież oczywiste jest, że od najprostrzych rozwiązań zacząłem, jak by zadziałało, to już bym program pisał bo klocki dzisiaj do mnie doszły...

Napisałem wyżej, że bez włączenia UCH nic się nie dzieje, samo włączenie sterownika dachu nie wystarcza.

Jeszcze mi przyszło do głowy teraz, że przeciążeniowy odcina i że on jest zasilany przez sterownik kabinowy...

poza tym... mam niezgodności ze schematem - piny 25 i 26 mam puste. Więc odpuściłem sobie mostki symulujące guzik przy sterowniku.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wykonalne i bez mieszania w UCH, czy też kombinacji z procesorami...

Musisz po prostu zastąpić swój palec naciskający na przycisk i musisz mieć do dyspozycji identyczny potencjał jak po włączeniu przycisku START.

To nie musi być z UCH pobierane, a bezpośrednio ze stałego plusa, czy to z aku, czy gdzieś z pod kierownicy.

Wszystko sterujesz przyciskiem na karcie, powiedzmy tym od zamykania i pobierasz impuls do zamków, by wysterował układ podający zasilanie do danej funkcji. Ten układ, który zastępuje naciskanie na przycisk. Zostanie on wyłączony po ustalonym czasie, trzeba jednak zadbać, by to dodatkowe zasilanie nie poleciało do instalacji auta, przed miejscem podłączenia. Można to i na przekaźniku odcinać, wtedy nie trzeba wspomnianej diody i mamy pewne, mechaniczne przerwanie tego fabrycznego przewodu.

Przy obecnych przekaźnikach dostępnych w handlu, można te funkcje mieć na jednym przekaźniku.

No i jeszcze jedno co mi się tu nie podoba..

W tym temacie jest to trochę tematycznie pomieszane... Niby temat o szybach, a domieszałeś tu jeszcze otwieranie i zamykanie dachu. Owszem działanie i zabawki podobne, jednak więcej obostrzeń i układów do zasilania przy kiwaniu dachem. Z tego też niedomówienia i przekłamania wypływają.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz po prostu zastąpić swój palec naciskający na przycisk i musisz mieć do dyspozycji identyczny potencjał jak po włączeniu przycisku START.

no to nie jest problem, problem jest w tym, że żeby wyłączyć układ, (UCH) trzeba nacisnąć zamykanie na pilocie. guzik w kabinie nie działa.

Owszem działanie i zabawki podobne, jednak więcej obostrzeń i układów do zasilania przy kiwaniu dachem.

wychodzi na to, że na odwrót, łatwiej ruszyć dach iż szyby się okazuje bo na zamknięcie dachu można poczekać i kliknąć zamykanie auta z pilota, na domykanie szyb nikt czekać nie będzie...

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klikasz zamykanie i odchodzisz... No chyba że czekasz i napawasz się widokiem automatycznego zamykania. To jednak lepiej widzieć jak zdalnie się otwiera, klikając zdalnie przycisk otwierania na karcie.

Układ wyłączy czasówka, jaka jest w nim i jest ustawiona na czas potrzebny do podniesienia szyb, czy zamknięcia dachu, plus powiedzmy 5 sekund zapasu.

Na co tu chcesz czekać? Poza opcją zachwytu...

Na podobnej zasadzie u mnie skladają się lusterka, też Start nie jest włączony, pokrętło składania lusterek w pozycji 0 albo l/p, karta poza autem a lusterka się składają pomimo, że impuls do zamków trwa ułamek sekundy i zanika. Guzik mnie obchodzi co w tym czasie robi UCH, ważne, że tego prądu od drugiej strony do instalacji nie przepuszczam. A układ zbudowany tylko na 3 przekaźnikach i tylko na nich tak wzajemnie poblokowany, że spełnia i dodatkowe funkcje, jak przejęcie ręcznej kontroli nad tym automatem w czasie jazdy.

Nie chcesz czasówki to robisz zasilanie stałe z własnym podtrzymaniem po wysterowaniu zamków, a rozłącza je i układ w stan czuwania przywraca dodatkowa krańcówka naciskana ślizgiem szyby w jej krańcowym górnym położeniu, jak już cykl jest zakończony. Zasilanie i zadanie przerwania dodatkowego układu zasilania ma tylko w przypadku podnoszenia szyb czy zamykania dachu zdalnie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!