Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Domykanie szyb w cabrio


Gość cameleon2012

Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie główny problem substrati w twoim rozwiązaniu jest taki że nie analizujesz kwestii pozostałych szyb oprócz szyby kierowcy... Skąd wiesz ze sterowanie szyb z drzwi kierowcy do pozostalych szyb nie idzie przez jakis moduł który przy wyłaczonym zapłonie poprostu rozłacza/przerywa obwód. Czy nawet przez przekaźnik? W takie sytuacji trzeba by ciagnąć kable do wszystkich drzwi-rzeźba...

Pomijam fakt ze caly czas uwazam ze podawanie plusa w stronę auta na pałę jest dość mocno ryzykowne....

 

Dodano: 23 sty 2013 - 23:22

Ponadto myśle że warto to przeczytać: wikipedia

 

Dodano: 23 sty 2013 - 23:24

BTW-Panowie-jeśli przy okazji przypadkiem uda nam sie stworzyć rozwiązanie które bedzie zamykał dach to super. Ale w to wątpie-podobno takie moduly kosztują 1000zl. Dodatkowo auto aby zezwoliło na zamkniecie dachu potrzebuję informacje z przynajmniej kilku czujników-które też muszą być zasilane-wiec pewnie wieksza rzeźba, albo poprostu kiedyś....

Jezeli chodzi o problem pozostawiania szyb otwartych w aucie-tj.napisał goigen:wystarczy przełacznik. Zresztą być może docelowo podłacze to pod alarm który chce założyć. Ale to narazie jest najmniejszy problem....

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo umiem posługiwać się tym programem, ale może ktoś na podstawie tego ,narysuje poprawnie.Do czasówki dodałem przewód +12V po zapłonie ,bo niektóre układy scalone mają taką możliwość, że po podaniu na odpowiednią nóżkę +12V blokują go .Rozwiązało by to problem aby układ nie działał po zapłonie.

post-3001-0-17237900-1358982753_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia domykania szyb podczas jazdy... Ten problem rozwiązał juz Goigien podczas automatycznego skladania lusterek i takowy plus mamy.

Nel powiedz mi jeszcze, jeśli bede podłaczał plusa do testów do sterownika od dachu na pin6 ... to juz podczas tego testu powinienem przeciac kabel aby PLUS nie wrócił do auta?

 

Dodano: 24 sty 2013 - 00:40

thumb_hosting_zdjec_1358984392__schemat_podlaczenia_ukladu.jpg

Dodałem schemat z komentarzami-to miales na mysli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dorka za ten wczorajszy belkot ale dokopywalem sie do bardzo starej wiedzy. Dostawanie zj...eb najszybsiej pobudza moja zagrzebana pamiec :D

Ta wajha do lusterek jest jak najbardziej ok I tu nie bylo krytyki, do szyb jednak to mala aberacja.

W kazdym razie ufajac Nelowi w analizie schematu (jest ich tam cale stado a nie bardzo mam kiedy sciagac I przegladac wszystkie). Mozna bez problemu zrobic domykanie szyb po drugim kliknieciu pilotem, to samo z ich otwieraniem. Narazie po glowie biegaja mi uklady z elementow dyskretnych ( w cudzyslowie) moze wieczorem znajde jakies polfabrykaty.

Prawdopodobnie bez problemu bedzie mozna zrobic tez zamykanie I otwieranie dachu - ale nie znam schematow. Gdyby ktos wrzucil nazwe tego ktory nas dotyczy bylo by mi latwiej bo szybciej. Poza tym nigdy nie bylem trenowany w instalacjach samochodowych wiec rozszyfrowanie rysunkubtez mi rroche zajmie.

Jak kogos wkurzylem to sory ;) ale musialem jakos sie pobudzic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wajha do lusterek jest jak najbardziej ok I tu nie bylo krytyki, do szyb jednak to mala aberacja.

Zarówno do lusterek jak i do szyb jest to jednakowo uzasadnione. Wszak tego używamy tylko jak chcemy czasowo/ chwilowo odłączyć to, co zrobiliśmy i zamontowaliśmy dla swojej wygody.

Tu wspomniany przypadek zamknięcia auta i kaprys pozostawienia opuszczonych szyb.

na przykładzie układu składania lusterek mogę powiedzieć, że ten przełącznik nie był jeszcze używany od czasu jak to mam zamontowane. (poza przypadkami prezentacji komuś zainteresowanemu tego układu i jego możliwości) A to tylko lusterka, tu bardziej jest obojętne w jakim stanie je zostawiam jak na chwilę opuszczam auto. Szyby natomiast w naszych realiach powinny być zawsze zamknięte i najlepiej jeszcze ma maxa przyciemnione. Nie sądzę, by taka potrzeba zostawienia ich opuszczonych i zablokowanych zamków występowała często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do cabrio jak ktos chce wejsc to uchylone szyby nie zrobia mu roznicy a lata mamy ostatnio takie ze w samochodach wykladziny rozpuszcza. Rozlozone lusteka przy zamknietyn samochodzi ... nie wiem do czego to sie moze przydac (do suszenia ubran??) wiec przelacznik jest faktycznie najprostrzym rozwiazaniem. Szyby jednak powinnismy fomykac sobie sami.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi

Twój post nie wnosi nic do tematu

- Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tommi - tak będzie najbezpieczniej bo z tego bezpiecznika jest zasilane dużo ważnych odbiorników.

 

Znalazłem taki układ który będzie chyba spełniał wymagania,wystarczy dołożyć do niego przekaźnik.

http://allegro.pl/avt724-uniwersalny-uklad-czasowy-i2905456211.html

post-3001-0-04354400-1359052630_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Substrati-skończmy prosze dyskusje na temat tego "czy i po co zrobic automatyczne domykanie szyb..." Pytanie było "jak to zrobic?"

Trzymajmy się tematu!

 

Dodano: 24 sty 2013 - 21:40

Nel-a ta miniaturka na temat bezpieczników ...co masz na mysli? Rozumiem ze chodzi ci o to ze jesli nie zalożę diody prostowniczej to prąd się będzie cofał do tych podzespołów?

 

Dodano: 24 sty 2013 - 21:43

Napisalem do sprzedającego zapytanie na temat czasu jaki mozna ustawic (poniewaz my potrzebujemy 10/15 sekund)

 

Dodano: 24 sty 2013 - 21:45

Co do kolegi Substrati i kwestii ciągnięcia kabli do wszystkich szyb i zakladania ukladu domykania szyb. Dzisiaj elektryk z ASO z renault powiedzial mi ze nie jest to najlepszy sposób poniewaz wlasnie polozenie szyb jest zapamietywanie gdzies w komputerze... Wiec mogą dziać się jajca później...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Substrati-skończmy prosze dyskusje na temat tego "czy i po co zrobic automatyczne domykanie szyb..." Pytanie było "jak to zrobic?"

no już myślałem, że wyjaśniłem czemu mieszałem.

Niestety dopiero wróciłem z pracy więc wiele nie zdziałam dzisiaj. Generalnie auto podaje sygnał na centralny za każdym razem naciśnięcia guzika. Trzeba by było przed całym układem założyć licznik. Drugie naciśnięcia zamykania (podwójne) uruchamiało by ten układ za dwa piwa co wrzucił Nel - tak w skrócie.

Drógi równoległy na otwieraniu powodował by opuszczanie szyb przy podwójnym otwarciu.

To samo z automatem dachu - Zabrać sygnał z trzeciego guzika i podobny układ (tylko obracający sygnał) do ruszania dachu. Trzeba by też było go puścić czujnikach cofania dla bezpieczeństwa.

Niestety nie jestem na bierząco ze scalakami i trzeba by poszukać jednego układu z trzema licznikami - wiem że są. Wtedy wszystko można by zrobić za jednym dłubaniem.

I wywalić tą Waszą nieszczęsną diodę a na jej miejsce wstawić przerwę fizyczną - przekaźnik.

 

Dodano: 24 sty 2013 - 23:38

wedłóg mnie to powinno wyglądać mniej więcej tak jak na fotce. Więcej dzisiaj nie dam rady bo już płaczę ze zmęczenia. Właściwie prawie identyczne układy do opuszczania i do ruszania dachem, na jednym czasowym jednym zasilaniu itd.

post-35670-0-88437000-1359067105_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommi - tak o to mi chodziło.Z tego linku co podałem pobrałem instrukcję i to jest układ jaki jest ci potrzebny.Czasy reguluję się na oporniku R3 i kondensatorze C3 odpowiednio je dobierając.Z opisu wynika że najlepszy byłby kondensator "stały" ,żeby nie rozjeżdżał się czas.Zastosować układ Y z Z ,na CLK podajesz impuls plusa z centralnego i przekaźnik powinien trzymać przez odliczony czas.Cenowo powinieneś się zmieścić w 40zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrysowałem to troszkę lepiej jeszcze. Myślę,że to byłby z grubsza układ końcowy. Trochę za dużo mi tych diod wyszło, ale preciętne ttl mają zabezpieczone końcówki więc powinno bez nich obejść. Poza tym, powinno się też obejść bez osobnego układu czasowego, bo to w końcu też tylko licznik i RC.

post-35670-0-14601100-1359068825_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj obudziłem się z takim. Brakuje jeszcze elementu sterującego dachem ale brakło czasu

 

Dodano: 25 sty 2013 - 20:55

No to sterowanie dachem teraz.

Narazie jako układ logiczny - trzeba poszukać fajnego scalaka, żeby zrobić układ rzeczywisty.

Ogólnie jest tak:

Z krańcowego na szybie jest wzięty stan dachu - otwarty, zamknięty. Ten sygnał jest podany na sterowanie szybami i wtedy gdy dach otwarty, po wysterowaniu zamka szyby idą odrazu do góry gdy zamykamy i na dół gdy otwieramy.

Gdy dach zamknięty potrzebne jest podwójne kliknięcie aby wysterować szyby.

Narazie w planie jest osobny czasowy do sterowania dachem (może uda się przeskoczyć)

Podczas zamykania dachu dostajemy sygnał dźwiękowy żeby domknąć szyby. Ten sygnał jest zabrany do wyzerowania czasowego i do podania sygnału na sterowanie szybami. (właściwie zrobiłem to samo przy otwieraniu ale niepotrzebnie.

Sygnał na zasilanie podczas sterowania dachem idzie przez czujniki parkowania. (trzeba więc podać zasilanie na światła wsteczne i zabrać sygnał z ostatniego poziomu)

Tak więc jeśłi stoi coś za blisko dach się nie ruszy.

Jak będzie trochę energii to spróbuję to narysować w całości i zminimalizować trochę ilość elementów. W każdym razie będą pewnie dwa układy scalone (jak szukanie nie wyjdzie to trzy - żeby nie lutować tranzystorów których jest kilka)

Sygnał na sterowanie dachy będzie chyba podany przez naciśnięcie otwierania samochodu i podwójne otwierania bagażnika. (bagażnik odpięty) Albo jakaś inna kombinacja. W każdym razie ja lubię dmuchać na zimne więc wolę to mieć zabezpieczone przed przypadkowym przypadkiem.

Może się też pojawić układ obcinania napięcia do 5V jeśli nie znajdzie się fajnych scalaków na 12V.

Do znalezienia też są tanie a sprytne przekaźniki żeby całość była mała i tania.

post-35670-0-80970300-1359100590_thumb.jpg

post-35670-0-38438100-1359143721_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subratri- widze ambitnie jedziesz i fajne masz pomysly... Ale ... Jakos niemam przekonania czy to wszystko tak fajnie zadziala i czy czegossie nie zepsuje. Chocby kwestia wlaczenia czyjnikow parkowania do tego wszystkiego wydaje mi sie nierealna. Jesli zrobisz to u siebie to napewno wielu pojdzie twoi, tropem i bedziesz dla mnie wielki. Jednak moim zdaniem nie uda ci sie... Chocbym chcial sie mylic. Twoje schematy w takiej postaci sa malo czytelne i ciezko sie je czyta. Proponuje wykorzystac chociaz painta. Ja narazie chcialbym chociaz szyby domykane zrobic, mysle ze jak mi sie to uda to i tak bedzie maly sukces nas wszystkich.... Dobrze by bylo aby na temat twoich schematow wypowiedzieli sie inni np.NEL. Niestety obecna temperatura nie sprzyja grzebaniu przy aucie, ale za to teoretycznym dywagacjom juz tak.

Napisano z n8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!