Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Przepłucz nagrzewnice podpinając wąż ogrodowy w jeden wąż a drugi luzem na ziemie trzymaj wąż tak długo aż poleci czysta woda potem podłącz ją do układu i odpowietrz układ uzupełnij płyn. Jeśli nie będzie poprawy to sprawdź termostat i czujnik temp cieczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem zasilanie i powrót z nagrzewnicy w komorze silnika i sa gorące oba a grzanie cienkie czego może być wina czy nagrzewnica padła?

Według mnie jak zasilanie i powtót są gorące, to nagrzewnica jest w porządku, a coś jest ze sterowaniem powietrza na nagrzewnicą i jej pomijaniem (więcej powietrza ją omija i dlatego jest taki efekt).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

JA dzisiaj przerabiałem ten temat ze swoją Renią i okazało się, że pomimo gorących "na rękę" przewodów przy nagrzewnicy to wiało letnie powietrze. Otóż sprawcą zamieszania był uszkodzony termostat, który cały czas przepuszczał płyn do chłodnicy i silnik nie chciał się nagrzewać do odpowiedniej temperatury, a to przy okazji powodowało letnią temperaturę przy ogrzewaniu na maxa.

Tak więc po wymianie termostatu autko grzeje jak ta lala a przy okazji silnik o wiele lepiej pracuje.

Koszt termostatu to ok 40zł i wymiana 40. Skasowali mnie w sumie 80 zeta u mechanika i 30 minut czekałem. Moim zdaniem opłacało się.

Może to komuś pomoże.

Edytowane przez demotta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Siema.

 

Robaczek_p udało się Tobie rozwiązać ten problem. Ja w swoim aucie mam dokładnie to samo. Z powodu małej ilości wolnego czasu chciałbym zlokalizować problem jak najszybciej. W takim razie prosiłbym o odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć a wiec tak wyciągnołem nagrzewnice w scenicu jest to nadzwyczaj proste, ale niestety odgięcie blaszek i zobaczyć jak to w środku wygląda nie dałem rady wiec wsadziłem nagrzewnice do wanny odkręciłem słuchawkę od węża z prysznica i puściłem wodę pod ciśnieniem w nagrzewnice zimną potem ciepła i troszkę z niej wyleciało !

Jak podałem gorącą wode z kranu na nagrzewnice od razu się rozgrzała cała!

Potem montaż i jest oki a klapki po wyciągnięciu nagrzewnicy już widać czy się domyka

Pozdrawiam i powodzenia bo coraz chłodniej

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się, aby nie dublować :)

Ladies and Gentlemen - I have problem :/

Przeszukałem tematy, lecz nic mi nie pasuje...

Mam problem z ogrzewaniem, a dokładnie z jego intensywnością. Silnik pracuje normalnie, nie przegrzewa się ani nie mrozi, a z ogrzewaniem kiepścizna. Wymieniłem nagrzewnicę, termostat i płyn, układ jest już kilkukrotnie odpowietrzany - i nic! Strzałka na zegarze zatrzymuje się na trzeciej kresce od dołu (czyli nie jest poziomo, lecz o jedną niżej), przewody są gorące (ale można je utrzymać ręką), a ogrzewanie aby-aby letnie. Kabina po pewnym czasie się nagrzewa, lecz "szału nie ma". Tak samo było przy cieplejszej pogodzie, więc to raczej nie kwestia obecnych mrozów. Pompa wody raczej ok, bo silnik się nie przegrzewa. Węże do nagrzewnicy są drożne, bo przy jej wymianie były wyjęte i sprawdzane. W poprzednich samochodach, również zagazowanych (w tym jeden Scenic 1.6 8v) nigdy nie miałem takich problemów.

Może macie jakieś pomysły, bo moi mechanicy już rozkładają ręce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie są dwie możliwości:

1. Może być coś nie tak ze sterowaniem przepływami powietrza przez nagrzewnicę i z jej pomijaniem (część powietrza omija nagrzewnicę).

2. Rozpływ (rozdział) płynu chłodnica / nagrzewnica jest niewłaściwy, więcej płynu, a zatem i ciepła wędruje do chłodnicy i automatycznie mniej trafia do nagrzewnicy. Przyczyna - zwiększone opory przepływu przez nagrzewnicę i płynowi łatwiej kierować sie do chłodnicy. Można te rozpływy doraźnie (i dla sprawdzenia słuszności diagnozy) skorygować przez odpowiednie ściśnięcie przewodu do chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestie, ale:

ad. 1. Sterowanie rozdziałem powietrza ciepłe/zimne działa w pełnym zakresie linki.

ad. 2. Nagrzewnica jest wymieniona na nową, węże drożne - więc nie bardzo miałoby co stawiać opór płynowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!