Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki płyn do chłodnicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Możesz zastosować dowolny dostępny na rynku płyn do chłodnic. Ważne, ma to być płyn który można stosować do chłodnic aluminiowych.

Może to być gotowy płyn lub koncentrat.

W ASO zazwyczaj stosują Glaceol o TAKI np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a mrozy w Polsce zdarzają się już niemal sporadycznie

No, w kieleckim jak to mówią pi...dzi, wiem o czym mówię. :!: Poszukaj płynu o niższej temp. zamarzania. Ja mam Prestone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zastosować dowolny dostępny na rynku płyn do chłodnic. Ważne, ma to być płyn który można stosować do chłodnic aluminiowych.

Może to być gotowy płyn lub koncentrat.

W ASO zazwyczaj stosują Glaceol o TAKI np.

 

Ja jak kiedyś na przeglądzie w ASO poprosiłem o zapełnienie płynu chłodzącego i o włożenie 1L zapasu to właśnie dostałem taki baniak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odkopie temat. Mojej Megance niedługo stuknie 5 lat, a po takim czasie powinno się wymienić płyn chłodniczy. Jakie płyny stosujecie do 1.4 Tce? Czy zostać przy oryginalnym, czy poszukać coś innego, lepszego? Oryginał (Glaceol RX type D) nie ma przypadkiem trochę za wysokiej temperatury zamarzania (-21 stopni C)? Wiadomo, że zdarzają się silniejsze mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawił oryginalny. Jest niedrogi i jakość nie budzi zastrzeżeń. Do tej pory taki miałeś i były z nim jakieś problemy? Oczywiście możesz zmienić na inny np. Prestone i też będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemów żadnych nie było, ale z jednej strony ta temperatura zamarzania nie jest przekonująca, z drugiej silnik 1.4 TCe jest podobno wrażliwy na przegrzanie więc pomyślałem, że może są jakieś lepsze specyfiki. W sumie może lepiej nie kombinować tylko zalać oryginalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko masz już 5 lat i jeszcze Ci nie zamarzło :-) W komorze jest trochę cieplej niż na świeżym powietrzu. Za jakiś czas będę stał przed wyborem płynu chłodniczego ale jakbym miał to robić w tej chwili to Glaceol albo Prestone. W ASO na pytanie o wspomniane -21 powiedzieli mi, że prędzej zamarznie paliwo niż ten płyn w układzie. Jakoś te wszystkie Renówki zalane Glaceol'em śmigają i nie słychać żeby nagminnie zamarzały. W zeszłym roku minimalna temperatura jaką miałem za oknem wynosiła w krytycznym momencie sporo poniżej -20 stopni więc ciekaw jestem jak Renia zachowa się tej zimy bo pierwsza wspólna zima dopiero przed nami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również polecam Prestone - jako jedną z alternatyw. Dolewałem do silników benzynowych i diesli.

 

Taka dygresja: byłem przez 6 m-cy w Finlandii, podczas stosunkowo normalnej tam zimy: w styczniu-lutym 2012 było średnio -23 st. C przez większą część doby. Jeździłem wówczas Skodą Octavią (prod. 2010.10) z nieśmiertelnym 1,9 TDI 105 KM. Z ulepszaczy, to tankowałem jedynie fińskie paliwo na niskie temperatury (od Neste) i w ten sposób zrobiłem kilka tysięcy km. Samochód codziennie ok. 7:00 rano był odpalany, po całonocnym parkowaniu, oczywiście na świeżym powietrzu. W weekend auto raczej nie jeździło. Nie demonizowałbym zatem problemów z zamarzaniem płynów w samochodzie, w naszym klimacie - gdzie tego typu temperatury jw., zdarzają się rzadko i jeszcze rzadziej się utrzymują przez dłuższy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pbet napisał:

Autko masz już 5 lat i jeszcze Ci nie zamarzło

Auto mam od 1,5 roku.

 

2 godziny temu, pbet napisał:

W ASO na pytanie o wspomniane -21 powiedzieli mi, że prędzej zamarznie paliwo niż ten płyn w układzie

Samochód prawie wszystkie noce spędza w garażu  - nieogrzewany, ale i tak jest w nim zawsze kilka stopni cieplej, niż na zewnątrz, także myślę, że spokojnie mogę zostać przy oryginalnym.

Jestem z Tarnobrzega, ale góry zdarza mi się odwiedzać, również w zimie :-D.

Edytowane przez Adek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!