Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki płyn do chłodnicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Możesz zastosować dowolny dostępny na rynku płyn do chłodnic. Ważne, ma to być płyn który można stosować do chłodnic aluminiowych.

Może to być gotowy płyn lub koncentrat.

W ASO zazwyczaj stosują Glaceol o TAKI np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a mrozy w Polsce zdarzają się już niemal sporadycznie

No, w kieleckim jak to mówią pi...dzi, wiem o czym mówię. :!: Poszukaj płynu o niższej temp. zamarzania. Ja mam Prestone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zastosować dowolny dostępny na rynku płyn do chłodnic. Ważne, ma to być płyn który można stosować do chłodnic aluminiowych.

Może to być gotowy płyn lub koncentrat.

W ASO zazwyczaj stosują Glaceol o TAKI np.

 

Ja jak kiedyś na przeglądzie w ASO poprosiłem o zapełnienie płynu chłodzącego i o włożenie 1L zapasu to właśnie dostałem taki baniak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odkopie temat. Mojej Megance niedługo stuknie 5 lat, a po takim czasie powinno się wymienić płyn chłodniczy. Jakie płyny stosujecie do 1.4 Tce? Czy zostać przy oryginalnym, czy poszukać coś innego, lepszego? Oryginał (Glaceol RX type D) nie ma przypadkiem trochę za wysokiej temperatury zamarzania (-21 stopni C)? Wiadomo, że zdarzają się silniejsze mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawił oryginalny. Jest niedrogi i jakość nie budzi zastrzeżeń. Do tej pory taki miałeś i były z nim jakieś problemy? Oczywiście możesz zmienić na inny np. Prestone i też będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemów żadnych nie było, ale z jednej strony ta temperatura zamarzania nie jest przekonująca, z drugiej silnik 1.4 TCe jest podobno wrażliwy na przegrzanie więc pomyślałem, że może są jakieś lepsze specyfiki. W sumie może lepiej nie kombinować tylko zalać oryginalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko masz już 5 lat i jeszcze Ci nie zamarzło :-) W komorze jest trochę cieplej niż na świeżym powietrzu. Za jakiś czas będę stał przed wyborem płynu chłodniczego ale jakbym miał to robić w tej chwili to Glaceol albo Prestone. W ASO na pytanie o wspomniane -21 powiedzieli mi, że prędzej zamarznie paliwo niż ten płyn w układzie. Jakoś te wszystkie Renówki zalane Glaceol'em śmigają i nie słychać żeby nagminnie zamarzały. W zeszłym roku minimalna temperatura jaką miałem za oknem wynosiła w krytycznym momencie sporo poniżej -20 stopni więc ciekaw jestem jak Renia zachowa się tej zimy bo pierwsza wspólna zima dopiero przed nami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również polecam Prestone - jako jedną z alternatyw. Dolewałem do silników benzynowych i diesli.

 

Taka dygresja: byłem przez 6 m-cy w Finlandii, podczas stosunkowo normalnej tam zimy: w styczniu-lutym 2012 było średnio -23 st. C przez większą część doby. Jeździłem wówczas Skodą Octavią (prod. 2010.10) z nieśmiertelnym 1,9 TDI 105 KM. Z ulepszaczy, to tankowałem jedynie fińskie paliwo na niskie temperatury (od Neste) i w ten sposób zrobiłem kilka tysięcy km. Samochód codziennie ok. 7:00 rano był odpalany, po całonocnym parkowaniu, oczywiście na świeżym powietrzu. W weekend auto raczej nie jeździło. Nie demonizowałbym zatem problemów z zamarzaniem płynów w samochodzie, w naszym klimacie - gdzie tego typu temperatury jw., zdarzają się rzadko i jeszcze rzadziej się utrzymują przez dłuższy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pbet napisał:

Autko masz już 5 lat i jeszcze Ci nie zamarzło

Auto mam od 1,5 roku.

 

2 godziny temu, pbet napisał:

W ASO na pytanie o wspomniane -21 powiedzieli mi, że prędzej zamarznie paliwo niż ten płyn w układzie

Samochód prawie wszystkie noce spędza w garażu  - nieogrzewany, ale i tak jest w nim zawsze kilka stopni cieplej, niż na zewnątrz, także myślę, że spokojnie mogę zostać przy oryginalnym.

Jestem z Tarnobrzega, ale góry zdarza mi się odwiedzać, również w zimie :-D.

Edytowane przez Adek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!